  • 11. Data: 2009-09-25 17:17:21
    Temat: Re: Visa czy MasterCard
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Mithos" news:h9isqq$brs$1@news.onet.pl

    > MasterCard działa jakoś lepiej, nie było nigdy takich cyrków jak z VISA.

    Si. Ale nikt nie gwarantuje, że wraz ze wzrostem klientów/transakcji jaka
    a'la Visa nie będą miały miejsca. Odpukać.

  • 12. Data: 2009-09-25 17:56:48
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    ehm... "czuje Twoj bol"... ale nadal nie rozumiem skad Pan Urzednik
    mial taki pomysl. Dlaczego tylko MC?
    Jezeli w danym urzedzie w Polsce moga autoryzowac MC, to moga tez i
    VISA, nie? Oba typy sa chyba w "standardowej ofercie", to nie jest
    jakies JCB.

  • 13. Data: 2009-09-25 18:50:18
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    l.googlegroups.com

    > ehm... "czuje Twoj bol"... ale nadal nie rozumiem skad Pan Urzednik
    > mial taki pomysl. Dlaczego tylko MC?

    Pytaj sie urzedasa, który taki kretynizm wprowadzil - chyba wiesz o tym, ze
    myslenie sprawia im ból, dlatego wola calymi dniami siedziec i pierdziec w
    stolek w poczuciu, ze bez nich rozwój kraju i dobrobyt obywateli nie byl by
    mozliwy.

    > Jezeli w danym urzedzie w Polsce moga autoryzowac MC, to moga tez i
    > VISA, nie? Oba typy sa chyba w "standardowej ofercie", to nie jest
    > jakies JCB.

    Jak widzisz po przykladzie Warszafki nie moga. Na cale szczescie w urzedzie,
    w którym musialem w czasie ostatniego pobytu zalatwic kilka spraw moglem
    placic Visa, a dodatkowo sama mila pani kasjerka mnie do tego zachecala :)
    no ale to na cale szczescie nie byla to Warszafka tylko przeciwna strona
    biegunu :)

  • 14. Data: 2009-09-25 20:40:34
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    ...@z...googlegroups.com

> [...]
    > daje dupci i wychodzi z założenia, że jest pięknie.
    > Druga sprawa to prowizje - ja się pytam to urząd jest dla mnie czy ja dla
    > urzędu? Jeżeli tak mi mają życie "ułatwiać" to niech sobie w tyłek wsadzą te
    > swoje terminale - zapłacę gotówką, kość mi od tego w pewnym miejscu nie
    > strzeli ;) Nie mogę tylko zrozumieć jednego - jak to jest, że w innym
    > mieście, w UM można zapłacić i Visą i MC, klient nie ponosi żadnych
    > dodatkowych prowizji a urzędnik siedzący w kasie nawet zachęca do tego by
    > płacić plastikiem, jeżeli tylko mamy taką możliwość :)

    to nie dlatego. Oni pobierają opłaty zgodnie z ustawami. A tymczasem
    karty obciażają "sprzedawcę" prowizją. A kasa musi się zgadzać - np.
    podatek - zgodnie z ustawą. Inaczej postępowanie dyscyplinarne na
    zasadzie ustawy o finansach publicznych. Stąd kompromis - wygoda dla
    klienta, prowizja dla urzędu. Z tego samego powodu nie można zapłacić
    kartą u notariusza - a przynajmniej podatków, które pobiera jako
    płatnik.

  • 15. Data: 2009-09-25 20:42:03
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 25 Wrz, 19:56, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Jezeli w danym urzedzie w Polsce moga autoryzowac MC, to moga tez i
    > VISA, nie? Oba typy sa chyba w "standardowej ofercie", to nie jest

    Może MC zaoferował niższe stawki prowizji..?

  • 16. Data: 2009-09-25 21:42:11
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 25 Wrz, 16:42, szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > Może MC zaoferował niższe stawki prowizji..?

    ...a urzad, ktory te prowizje przerzuca na obywateli placacych
    rachunki, przejal sie tak bardzo ze przyblokowal VISA? :)

  • 17. Data: 2009-09-26 00:20:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Jezeli w danym urzedzie w Polsce moga autoryzowac MC, to moga tez i
    > VISA, nie? Oba typy sa chyba w "standardowej ofercie", to nie jest

    Ja tam mysle, ze to nie byla inicjatywa urzednikow, ale po prostu przyszedl
    do nich ktos z gotowa oferta. Ciekawe jaki to aklajer... Moze po prostu
    miejsca na naklejke zabraklo. Trzeba sprobowac zaplacic VISA i moze by sie
    dalo :)

    MK

  • 18. Data: 2009-09-26 07:39:38
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "szczurwa"
    m.googlegroups.com

    [ciach]

    No to np. dlaczego w takim Krakówku można zapłacić kartą w UM bez żadnych
    prowizji a w Warszafce nie można? Bo na południu Polski urzędnicza biurwa ma
    bardziej poukładane w swych zakutych łbach?

  • 19. Data: 2009-09-26 07:40:50
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "szczurwa"
    .googlegroups.com

    > Może MC zaoferował niższe stawki prowizji..?

    A gdzie jest UOKiK - w końcu to kasowanie konkurencji ze strony Visy. Ja bym
    jeszcze CBA zainteresował tym czemu tylko MC jest dostępny w kasach UM.

  • 20. Data: 2009-09-26 10:40:45
    Od: Marcin <u...@c...com>

> [...]
    > klienta, prowizja dla urzędu. Z tego samego powodu nie można zapłacić
    > kartą u notariusza - a przynajmniej podatków, które pobiera jako

    to chyba nie do końca tak. z księgowego punktu widzenia wszystko
    powinno się zgadzać - klient
    płaci w kasie "wirtualnymi" pieniędzmi i traktujemy, że kasa w pełnej
    wysokości
    wplynęła do UM. potem tylko czekamy na należność z banku (od
    aquairera),
    którą to pomniejszamy (albo robi to nadawca przelewu) o koszt/
    prowizję.
    Ten koszt księgujemy na osobnym koncie i rozliczamy z dotacja budżetu
    (czy innymi środkami
    którymi dysponuje UM).
    Więc jeśli tak jest jak wyżej to UM "zarabia" na operacji kartami
    (wychodzi z kosztami na zero).