  • 1. Data: 2011-08-03 18:13:03
    Temat: Vista a Ubuntu - Zabezpieczenia bankowości internetowej
    Od: g...@o...pl

    Czy te systemy różnią się poziomem bezpieczeństwa bankowości internetowej?

  • 2. Data: 2011-08-03 18:53:49
    Od: kranu <k...@l...pl>

    W dniu 03.08.2011 20:13, g...@o...pl pisze:
    > Czy te systemy różnią się poziomem bezpieczeństwa bankowości internetowej?

    Jeśli nie masz na viście wajrusów (bo na ubuntu na pewno nie masz) to
    się nie różnią :)

  • 3. Data: 2011-08-04 07:25:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 03 Aug 2011 20:13:03 +0200, glaukonWYTNIJTO napisał(a):

    > Czy te systemy różnią się poziomem bezpieczeństwa bankowości
    > internetowej?

    Jeżeli korzystasz na co dzień z Windows i Linuxa nie za bardzo ma Ci się
    do czegoś przydać a jednocześnie chciałbyś jakoś zabezpieczyć dostęp do
    swojej bankowości, to może pomyśl nad jakimś Linuxem w wersji live.
    Możesz go odpalić z płyty CD/DVD albo z USB (zdecydowanie szybciej). Taki
    system masz praktycznie w trybie read-only czyli nic tam nie
    zainstalujesz i w zasadzie żaden program typu malware Ci nic nie zrobi.
    Uruchamiasz go, ewentualnie konfigurujesz sieć, włączasz przeglądarkę,
    robisz przelew etc i koniec. Oczywiście wszystko zależy ile i jak
    korzystasz, bo jeżeli w miarę często to może Ci się znudzić ;)

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2011-08-04 09:57:56
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    <g...@o...pl> wrote in message
    > Czy te systemy różnią się poziomem bezpieczeństwa bankowości internetowej?

    Niczym!
    Jesli przestrzegasz podstaw bezpieczenstwa to kazdy system bedzie tak samo
    bezpieczny. Najslabszym ogniwem bezpieczenstwa jest zawsze czlowiek a nie
    system.

  • 5. Data: 2011-08-04 10:05:31
    Temat: Re: Vista a Ubuntu - Zabezpieczenia bankowo?ci internetowej
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-08-04, xbartx <b...@h...net> wrote:

    [...]

    > Jeżeli korzystasz na co dzień z Windows i Linuxa nie za bardzo ma Ci się
    > do czegoś przydać a jednocześnie chciałbyś jakoś zabezpieczyć dostęp do
    > swojej bankowości, to może pomyśl nad jakimś Linuxem w wersji live.

    O jezu. Nie prościej na wirtualnej maszynie? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2011-08-04 10:51:41
    Temat: Re: Vista a Ubuntu - Zabezpieczenia bankowosci internetowej
    Od: "Glaukon" <p...@N...gazeta.pl>

    >Jeżeli korzystasz na co dzień z Windows i Linuxa nie za bardzo ma Ci się
    >do czegoś przydać a jednocześnie chciałbyś jakoś zabezpieczyć dostęp do
    >swojej bankowości, to może pomyśl nad jakimś Linuxem w wersji live.

    Już mam zainstalowany ubuntu równolegle z vistą (do wyboru przy uruchamianiu),
    to mój pierwszy kontakt z innym systemem i jestem zadowolony - rzeczywiście
    jest znacznie mniej ociężały niż moja vista. Czy istnieją programy szpiegujące
    na ubuntu, szczególnie jeśli chodzi o bankowość internetową? Bądź inne
    zagrożenia, na które należy zwrócić uwagę?

  • 7. Data: 2011-08-04 11:17:12
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 04 Aug 2011 10:05:31 +0000, Wojciech Bancer napisał(a):

    > O jezu. Nie prościej na wirtualnej maszynie? :)

    Jeżeli obawiamy się jakiś keylogerów to chyba VM tutaj nie za wiele
    pomoże.

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2011-08-04 12:09:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 04 Aug 2011 11:17:12 +0000, xbartx napisał(a):

    > Jeżeli obawiamy się jakiś keylogerów to chyba VM tutaj nie za wiele
    > pomoże.

    Pomoże, pomoże. Włamywaczowi. Będzie miał do wyboru dwa systemy na
    zainstalowanie keyloggera zamiast jednego.

  • 9. Data: 2011-08-04 12:17:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 04 Aug 2011 07:25:29 +0000, xbartx napisał(a):

> [...]
    > Taki system masz praktycznie w trybie read-only czyli nic tam nie
    > zainstalujesz i w zasadzie żaden program typu malware Ci nic nie zrobi.

    Z wyjątkiem tych, które zdążą się zainstalować między załadowaniem
    systemu a wejściem do banku. Prawdopodobieństwo małe ale nie zerowe.
    Podstawową wadą systemów live jest to, że z zasady nie mają
    instalowanych żadnych aktualizacji związanych z bezpieczeństwem.