  • 1. Data: 2006-02-24 07:58:19
    Temat: WAP a banki
    Od: roman <b...@n...pl>

    Czy ktoś orientuje się (np. Amra?)ile ośób w Polsce korzysta z destępu do
    kont przez WAP, czy są jakieś dane na ten temat?

  • 2. Data: 2006-02-24 08:45:10
    Temat: Re: WAP a banki
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    roman <b...@n...pl> wrote:
    > Czy ktoś orientuje się (np. Amra?)ile ośób w Polsce korzysta z
    > destępu do kont przez WAP, czy są jakieś dane na ten temat?

    Kiedys zebralem te dane - ale to bylo kiedys. Teraz problem jesttaki, ze
    nowe telefony juz nie obsluguja tego kanalu, a banki zaprzestaly jego
    rozwoju. Jednym slowem - jakies sladowe ilosci z tenedencja do spadku :) (ja
    juz niestety nie moge skorzystac - no ale jest palmtop i GPRS w komorce)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 3. Data: 2006-02-24 08:56:59
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    > Czy ktoś orientuje się (np. Amra?)ile ośób w Polsce korzysta z destępu
    > do kont przez WAP, czy są jakieś dane na ten temat?

    ja sie bawilem w przelewy w mBanku i... jestem jedyna osoba ktora znam, ktora
    kiedykolwiek odaplila strone banku w WAPie a "paru" znajomych ma konta w roznych
    bankach internetowych

    co do danych to podejzewam ze ponizej 0,1% ;-) (czyli niemiezalnie malo - raczej
    do mierzenia na sztuki a nie na %)

  • 4. Data: 2006-02-24 09:31:24
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    >
    > co do danych to podejzewam ze ponizej 0,1% ;-) (czyli niemiezalnie malo -
    > raczej do mierzenia na sztuki a nie na %)

    Jeszcze ja.
    Korzystalem z dostepu poprzez WAP w mBank i Multibank na Nokia 6210 i 6310
    przez GPRS i bylo bez problemowo. Teraz z kolei w Nokia 6030 mam problem,
    ale korzystam juz tak rzadko, ze nawet mi sie nic chcialo dochodzic czemu
    tak jest. Po wpisaniu loginu i hasla dostaje informacje, ze 'plik jest za
    duzy do zaladowania'.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 5. Data: 2006-02-24 10:01:20
    Temat: Re: WAP a banki - SONDA
    Od: ethan <e...@b...wp.spamu.pl>

    Bartek napisał(a):
> [...]
    > problem, ale korzystam juz tak rzadko, ze nawet mi sie nic chcialo
    > dochodzic czemu tak jest. Po wpisaniu loginu i hasla dostaje informacje,

    a gdybyscie mieli mozliwosc korzystania, to czy chcialoby sie Wam, jest
    to sensowne? Przydaloby sie to?

    Jakie widzicie plusy, a jakie minusy tego rozwiazania?

    Ja osobiscie znam takie opinie

    Minusy:
    - maly ekran i zwiazany z tym trudny interfejs, male czcionki itp.
    - ciezka nawigacja (przyciski telefonu itd)
    - koszt GPRS (nie moje zdanie, ale czesto slyszalem)

    Plusy:
    - nieograniczona funkcjonalnosc dostepna wszedzie, gdzie jest zasieg
    operatora,

  • 6. Data: 2006-02-24 10:39:39
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    >
    > Plusy:
    > - nieograniczona funkcjonalnosc dostepna wszedzie, gdzie jest zasieg

    Dokladnie to co napisales. Z nawigacją nie bylo tak zle wcale. W Nokia 6130
    mozna bylo utworzyc sobie w menu zapinowaną czesc zawierajacą haslo dostepu
    do banku poprzez WAP, wiec logowanie bylo szybkie.

    Wada to taka jeszcze, ze przynajmniej w mBank i Multi nie mozna bylo puscic
    innych przelewów niz te zdefiniowane i obejrzez blokad na kk.

    Ale generalnie, kiedy jezdzilem sporo po Polsce, to przydawalo sie to i to
    bardzo w pociągu, samochodzie itp.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 7. Data: 2006-02-24 11:37:42
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

> [...]
    >
    > Plusy:
    > - nieograniczona funkcjonalnosc dostepna wszedzie, gdzie jest zasieg

    zgdadzam sie a mi dodatkowo po roku zaczal sie przycinac joy w T310 :-( czyli
    kompletnie bez sensu

  • 8. Data: 2006-02-24 12:01:32
    Od: ethan <e...@b...wp.spamu.pl>

    Bartek napisał(a):
> [...]
    >
    > Wada to taka jeszcze, ze przynajmniej w mBank i Multi nie mozna bylo
    > puscic innych przelewów niz te zdefiniowane i obejrzez blokad na kk.

    Kwestia dostepnych funkcjonalnosci, to kwestia przekonania banku.

    Osobiscie znam rozwiazania amerykanskich i azjatyckich bankow, gdzie
    funkcjonalnosc jest baardzo rozbudowana, np.: klepanie dowolnego
    przelewu, podpis na druga reke, mozliwosc ogladniecia i sciagniecia
    wyciagu w jakims tam zdefiniowanym formacie, a takze gotowych do wydruku
    (oczywiscie jest to wiekszy koszt za taki transfer) itd itp...

    Przelozenie funkcjonalnosci z wersji komputerowej na ekran mobilny, to w
    skrocie, kwestia kosztu wdrozenia odpowiedniego systemu "tlumaczacego",
    majacego w swojej bazie dane nt modelow telefonow i odpowiednio do nich
    dopasowujacego content (z ang. tresci ;) ). Jest to wiekszy jednorazowy
    koszt, ale pozniej kazda nowa funkcjonalnosc, to w zasadzie na dwa
    srodowiska jest niewiele wyzsza od kosztu na jedno.

    > Ale generalnie, kiedy jezdzilem sporo po Polsce, to przydawalo sie to i
    > to bardzo w pociągu, samochodzie itp.

    Mysle, ze jezeli koszt transferu bedzie nizszy, to nie bedzie problemu z
    upowszechnieniem takiej uslugi, a patrzac jak spadaja i beda spadac ceny
    polaczen, to tylko kwestia czasu. Dodatkowo ekrany telefonow sie
    rozrastaja, nie beda moze niebotyczne, ale czytelne owszem. Kwestia
    czasu jest takze wprowadzenie ekranow dotykowych, takich jak w PDA.

    Ogolnie reasumujac, to powszechny mobile banking, jest juz tylko kwestia
    czasu, w Polsce, chyba kwestia zmiany pokoleniowej w bankach ;).

    Sorki za rozpisanie sie, ale kreci mnie ten temat :).

    Pozdrawiam wszystkich serdecznie i czekam na dalsze uwagi :)

    --
    ethan

  • 9. Data: 2006-02-24 18:40:24
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    ethan napisał(a):

    > - koszt GPRS (nie moje zdanie, ale czesto slyszalem)

    Jak dla kogoś koszt 3 groszy za 100 KB to spory koszt to ja już nie mam
    żadnych pytań ;)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 10. Data: 2006-02-24 18:41:16
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    ethan napisał(a):

    > Mysle, ze jezeli koszt transferu bedzie nizszy, to nie bedzie problemu z
    > upowszechnieniem takiej uslugi, a patrzac jak spadaja i beda spadac ceny
    > polaczen, to tylko kwestia czasu.

    Simdata w Plus GSM, bez abonamentu (działa na zasadzie prepaid). Koszt 3
    groszy za 100 KB. Jakieś pytania? :)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098