    From: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Waluta przy płaceniu VE Inteligo przez sieć. Plus VAT.
    Date: Sun, 6 Mar 2005 11:57:59 +0100

    Witam,
    kupiłem sobie pewien program przez Internet. Do zapłaty użyłem VE
    Inteligo. Program według ogłoszeń kosztuje 11,5 USD, ale po wybraniu
    wersji polskiej strony obsługującej zakup cena została podana jako 7,75
    EUR. Tym niemniej była możliwość wybrania waluty płatności, USD lub EUR.
    Ja zostałem przy EUR, bo (mylnie) sądziłem, że jest to waluta używana do
    przeliczeń transakcji zagranicznych. Do tego doliczono VAT, dając sumę
    9,45 EUR. [Na informacji od resellera podano takie wartości, a na
    informacji od producenta programu, który zaraz przysłał kody była
    wartość Payment Amount: 10 USD, ale myślę że to by miało znaczenie tylko
    gdybym wycofał się z transakcji w danym czasie]. Blokadę założono mi na
    37,36 PLN.

    Pytania w związku z powyższym:

    1. Czy wybierając jako walutę USD bym zapłacił mniej? Dla tak małej
    kwoty to nie ma znaczenia, ale zawsze jest to kilkanaście procent, a nie
    wszystkie zakupy robię takie małe.

    2. Obsługujący transakcję, firma BMT Micro jest firmą amerykańską.
    Rozumiem, że do nich pójdzie kasa po zrealizowaniu transakcji. W jaki
    sposób VAT (22% czyli 18,03% tego co zapłaciłem) jest przekazywany tam
    gdzie powinien trafić? A może nie jest?

    3. Mój główny bank, czyli KredytBank, jako waluty do rozliczeń
    zagranicznych przez VE używa od paru miesięcy Euro. Nie pamiętam z
    jakiego powodu to zmieniono z USD, czy byli zmuszeni czy chcieli, ale
    czy istnieje szansa że np. Inteligo też zrobi taką sztuczkę? I po co?

    Pozdrawiam,
    --
    Saiko Kila - JID:s...@c...pl - UIN:223788653

    -= Mein Ordnung ist ein Chaos =-