  • 201. Data: 2002-01-17 18:47:20
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > No jasne. Sugerujesz ze sprzedawca WYMUSI NA CA ZEBY TA WYDALA DECYZJE
    > TAKA JAK CHCE SPRZEDAWCA NO TO FAJNIE

    Przeczytaj odpowiedź Sebastiana - może jemu uwierzysz.

    P.S. Sprzedawca zeznaje, że podpis się nie zgadza. Co robo C.A.?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 202. Data: 2002-01-17 20:51:28
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 17 Jan 2002 11:50:56 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    >Jeżeli sprzedawca potrafi swoim zachowaniem spowodować wydanie decyzji
    >przez CA, to dalej masz wolę sprzedawcy na początku i przeciętą kartę na
    >końcu.

    Ale to zupelnie inna sytuacja. To celowe, bezpodstawne dzialanie
    sprzedawcy a nie jego "wrazenie".
    No i co najwazniejsze po takim zatrzymaniu pozostaje gdzies slad.
    A jesli sprzedawca zabiera karte wg. wlasnego widzimisie to klient
    lezy. Karta jest aktywna a klient nie ma zadnego dowodu
    potwierdzajcego, ze nie jest juz w jej posiadaniu.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 203. Data: 2002-01-17 20:55:33
    Od: Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl>

    >No właśnie o tym cały czas mówię. Sprzedawca ma możliwośc zatrzymać
    >kartę klienta na podstawie własnego widzijemusię ;)

    Idąc od tej strony - tak, sprzedawca ma prawo zatrzymać kartę
    na podstawie decyzji centrum autoryzacyjnego, które wydało taką
    decyzję na podstawie widzimisie sprzedawcy.

    To tak, tutaj takiemu rozumowaniu raczej nie będę miał co
    zarzucić, bo to jest jak najbardziej możliwe :)

    Kwestia tylko czy centrum autryzacyjne poleci zatrzymanie karty
    czy po prostu tylko nie wyrazi zgody na przeprowadzenie transakcji
    i nie wyda polecenia zatrzymania karty :) Ze względów bezpieczeństwa,
    pozwolę sobie nie wyjaśniać kiedy centrum powinno wydać polecenie
    zatrzymania karty, a kiedy wystarczy tylko sama odmowa wykonania
    transakcji i zwrot karty :)

    >Banki zazwyczaj używają terminów:
    >na 1. - zastrzeżenie
    >na 2. - blokada karty.

    Obie sytuacje to w każdym razie zablokowanie karty, przy
    czym jedno (pierwsze) z dodatkową opcją zatrzymania karty :)

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz

  • 204. Data: 2002-01-17 21:09:01
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <a26gg9$1hk$1@news.tpi.pl>, ROBBO wrote:

    >No jasne. Sugerujesz ze sprzedawca WYMUSI NA CA ZEBY TA WYDALA DECYZJE
    >TAKA JAK CHCE SPRZEDAWCA NO TO FAJNIE

    Jak centrum autoryzacyjne powinno zareagować na telefon od sprzedawcy,
    że podpis jest niepodobny, klient zachowuje się podejrzanie?

    Pieta.

  • 205. Data: 2002-01-17 21:12:10
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 17, 2002 at 09:09:01PM +0000, Marcin Piotrkiewicz wrote:

    > Jak centrum autoryzacyjne powinno zareagować na telefon od sprzedawcy,
    > że podpis jest niepodobny, klient zachowuje się podejrzanie?

    Jesli podpis nie jest podobny to sprzedawca naciska 'nie' nie
    posie. Gdzie problem?

    --

    --w

  • 206. Data: 2002-01-17 21:28:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Czyli w zasadzie kiedy sprzedawca będzie chciał, to dalej może tak
    > zadziałać, że karta będzie zzatrzymana.

    Oczywiscie. Moze np. miec 10 kolesi, z ktorych jeden skopiuje karte
    produkujac jej 100 egzemplarzy, drugi wyrzuci te "nowe" karty przez
    okno Marriota, trzeci zmasakruje itp. posiadacza karty, by nie mogl
    jej zastrzec, a reszta bedzie calosc ubezpieczac. Tyle ze to nie
    wydaje mi sie byc zgodne z zawarta przez sprzedawce umowa, ani w ogole
    z prawem jakimkolwiek.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 207. Data: 2002-01-18 05:44:02
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl>
    > Możesz zacytować? Nie noszę K.C. do pracy.

    Art. 342. Nie wolno naruszać samowolnie posiadania, chociażby
    posiadacz był w złej wierze.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 208. Data: 2002-01-18 07:34:11
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > Przeczytaj odpowiedź Sebastiana - może jemu uwierzysz.
    > P.S. Sprzedawca zeznaje, że podpis się nie zgadza. Co robo C.A.?

    Kaze NIE AUTORYZOWAC TRANSAKCJI i ODDAC karte.

    --
    Pawel "ROBBO" Kaminski email:r...@s...ec.pl tel+48605077548
    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/

  • 209. Data: 2002-01-18 09:11:44
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@p...com> wrote:

    > Art. 342. Nie wolno naruszać samowolnie posiadania, chociażby
    > posiadacz był w złej wierze.

    Ależ to nie jest 'samowolne' naruszenie. Na takie działanie zgodziłeś
    się podpisując umowę z bankiem.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 210. Data: 2002-01-18 09:16:23
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > pozwolę sobie nie wyjaśniać kiedy centrum powinno wydać polecenie
    > zatrzymania karty, a kiedy wystarczy tylko sama odmowa wykonania

    Dociekliwy sprzedawca metodą prób i błędów, bądź też obserwacji dojdzie
    do tej wiedzy dość szybko. Przykładowo może zeznać,że klient właśnie
    wybiegł ze sklepu zostawiając mu kartę ;)))

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313