  • 11. Data: 2006-11-08 19:50:17
    Temat: Re: Weksel bankowy
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Do tego prawa każda następna Rzeczpospolita MUSIAŁA przecież coś dodać
    > od siebie! I wyszło, co wyszło ;)

    A co złego widzisz w Prawie Wekslowym???

    Darek

  • 12. Data: 2006-11-08 19:59:31
    Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl>

    Użytkownik "Marian7" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest zwalniany i zwracany Kredytobiorcy, lub niszczony komisjnie.
    > Z nabyciem blankietów urzędowych weksli może być powoli problem, gdyż od
    > jakiegoś czasu ich produkcja została zaprzestana.
    > Jeżeli chodzi o "druk" to rzeczywiście według prawa wekslowego można go
    > "sporządzić" samemu, choć banki dają juz przygotowane. Weksel taki musi być
    > doskarbiony w Urzędzie Miasta lub Gminy i z tego co mi wiadomo to musi być
    > to Urząd właściwy miejscu zamieszkania.
    > Doskarbienie weksla znaczkami skarbowymi może być tylko do 5 zł (

    No i właśnie tego jeżdżenia chciałam uniknąć. Dziękuję wszystkim za wypowiedzi,
    będę szukać choćby tych droższych w PKO BP.

  • 13. Data: 2006-11-08 20:00:32
    Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl>

    Użytkownik "_Mark_" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W kasach PKO BP, ale tylko te droższe blankiety za 100. Te za 10 zł już
    > "wyszły" ;( Może są jeszcze w oddziałach w "terenie"

    Dziękuję. Spróbuję w takim razie poszukać w PKO BP, jak nie, to może chociaż te
    za 50 zł jeszcze są.

  • 14. Data: 2006-11-08 20:03:52
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Nov 2006 20:50:17 +0100,
    osoba podpisana: Darek <n...@p...maila.pl>
    napisała:
    [...]
    > A co złego widzisz w Prawie Wekslowym???

    W prawie wekslowym nic. Ale przytoczone ograniczenia w uiszczaniu opłat
    są ... porażające.

    Trudno uznać to za coś innego niż bezinteresowną złośliwość.

    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 15. Data: 2006-11-08 20:12:52
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Darek wrote:

    > A co złego widzisz w Prawie Wekslowym???

    Nie pisałem o prawie wekslowym, tylko o rozporządzeniu które
    ubezwłasnowolnia strony, wystawcę weksla zmusza do dodatkowych zabiegów
    i całą czynnośc nakazuje rejstrować w rejestrze opłaty skarbowej.

    pzdr

  • 16. Data: 2006-11-08 22:58:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kajetana_Kinga aka Słowotok" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:eisndl$c1l$1@inews.gazeta.pl...

    Proponuję wizytę w serwisie www.weksel.pl . Znajdziesz tam przede wszystkim
    wyjaśnienie, jak masz ów weksel wypełnić, by dla banku stanowił zabezpieczenie,
    ale dla Ciebie nie stanowił zagrożenia. Możesz zresztą po prostu skopiować
    stamtąd wzór tego weksla i go wydrukować na kartce papieru.

  • 17. Data: 2006-11-09 17:30:05
    Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com>

    napisał w wiadomości news:eitcv0$h3i$1@inews.gazeta.pl...

    > No i właśnie tego jeżdżenia chciałam uniknąć. Dziękuję wszystkim za
    wypowiedzi,
    > będę szukać choćby tych droższych w PKO BP.

    Jak nie znajdziesz, to wypisz kilka po 5/5000zł (tak by suma się
    zgadzała). Zgodnie z prawem a szybciej.

    pozdrawiam Piotr

  • 18. Data: 2006-11-10 08:28:40
    Od: "leszek" <l...@g...com>

    > Weksel taki musi być
    > doskarbiony w Urzędzie Miasta lub Gminy i z tego co mi wiadomo to musi być
    > to Urząd właściwy miejscu zamieszkania.

    czy ktoś może zna podstawę prawną tej "właściwości miejscowej"
    przy pobieraniu opłaty skarbowej? pierwszy raz o tym słyszę, poza
    tym działałem już parę razy wbrew owej zasadzie, no ale to mógł
    być przypadek, że się udało...