  • 21. Data: 2006-08-12 13:43:27
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:ebjpj1$453$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A tu już przesadziłeś. Nie ma mowy ani o próbie wyłudzenia ani o nękaniu.
    > Dług nadal istnieje i wierzyciel ma prawo domagać się jego zwrotu.

    Nie ma. Jeśli co kilka tygodni powtarzają się telefony, listy itp., to
    jest to nękanie. Dłużnik ustosunkował się do długu stwierdzając, że ten
    jest przedawniony, spory etc. I jeśli wierzyciel się z tym nie zgadza to
    może wejść na drogę sądową, a nie zarzucać dłużnika tonami makulatury
    "jesteśmy wszędzie" i dręczyć telefonami o różnej porze. W Polsce do
    rozstrzygania sporów służą sądy, a nie Kruk, czy inna Intrum Jusatia.

  • 22. Data: 2006-08-12 13:49:00
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > odkąd to domaganie się swoich pieniędzy jest próbą wyłudzenia?

    Odtąd jak czynisz to często i namolnie. Jeśli dłużnik ustosunkował się
    do twoich żądań, w sposób, który nie usatysfakcjonował Cię, to oddajesz
    sprawę do sądu, a nie toczysz włąsną wojnę i nękasz go psychicznie.

    > gdzie uczą że przedawnione zobowiązanie cywilnoprawne wygasa?

    Jest nie do wyegzekwowania, więc jeśli dłużnik zadeklarował się, że
    długu nie odda, bo art. 117 KC się kłania, to pozostaje pogodzić się z tym,
    lub skierować sprawę do sądu. Ciągłe próby nacisku na dłużnika są nękaniem i
    mogą się źle skończyć dla wierzyciela.

  • 23. Data: 2006-08-12 14:10:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.soc.prawo.]
    > Na tym zakończyła się dysputa, Pan nie był wcale miły, przerywał mi w
    > pół wyrazu, wiec Pana usadziłem spokojną prośbą, o powstrzymanie sie od
    > gadania, kiedy ja mówię i kwestii swojej nie skończyłem. Poinformowałem
    > Pana również (abstrahując od meritum), że skoro nie może się powstrzymać
    > od przerywania mi bo np. nie pamięta co miał odpowiedzieć, niech sobie
    > notuje...

    Nie wiem, po co Ci była w ogóle ta gadanina. :) Trzeba było olać
    sikiem prostym i pilnować tylko, aby w razie czego zjawić się na
    rozprawie.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 24. Data: 2006-08-12 14:48:59
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 11 Aug 2006 23:27:19 +0200, "Marcin Wasilewski"
    <j...@a...pl> wrote:

    > Jeśli przyjdzie coś poleconym, to grzecznie odpisz (również poleconym),
    >że w związku z art. 117KC i następnymi, roszczenie przedawniło się, a każda
    >następna próba wyłudzenia tych pieniędzy, będzie uznana za nękanie i
    >zgłoszona do prokuratury.

    przesadzasz z tym nękaniem. Wierzyciel ma prawo domagać się długu
    nawet, gdy roszczenie się przedawniło (choć oczywiście dłużnik nie
    musi go spłacać).
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 25. Data: 2006-08-12 15:11:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > przesadzasz z tym nękaniem. Wierzyciel ma prawo domagać się długu
    > nawet, gdy roszczenie się przedawniło (choć oczywiście dłużnik nie
    > musi go spłacać).

    Nawet jak ja mam wyrok w danej sprawie odrzucający roszczenia powoda na
    podst. art. 117 kc?

  • 26. Data: 2006-08-12 15:21:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał

    > Nie ma.

    Jest. Dług zniknie jeśli dłużnik go spłaci lub wierzyciel umorzy.

    > Jeśli co kilka tygodni powtarzają się telefony, listy itp., to
    > jest to nękanie.

    Jakie znowu nękanie? Zwykła windykacja. Przecież te listy i telefony nie
    mają na celu dokuczenia komukolwiek tylko odzyskanie swojej własności.

    > Dłużnik ustosunkował się do długu stwierdzając, że ten
    > jest przedawniony, spory etc.

    O przedawnieniu może powiedzieć sądowi, wierzyciela to nie musi obchodzić.

    > I jeśli wierzyciel się z tym nie zgadza to
    > może wejść na drogę sądową,

    Może, nie musi.

    > a nie zarzucać dłużnika tonami makulatury
    > "jesteśmy wszędzie" i dręczyć telefonami o różnej porze. W Polsce do
    > rozstrzygania sporów służą sądy, a nie Kruk, czy inna Intrum Jusatia.

    Przecież nie ma sporu. Dłużnik nie twierdzi, że nie ma długu tylo że go
    nie spłaci.

  • 27. Data: 2006-08-12 15:26:33
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał

    > Nawet jak ja mam wyrok w danej sprawie odrzucający roszczenia powoda na
    > podst. art. 117 kc?

    Autor wątku nic nie mówił o wyroku. Ale nawet w przypadku oddalenia
    powództwa z powodu przedawnienia dług nie przestaje istnieć. Taki wyrok
    oznacza jedynie, że państwo nie pomoże wierzycielowi w jego odzyskaniu.

  • 28. Data: 2006-08-12 17:32:47
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Tomku,

    Na przyszlosc: najskuteczniejszym sposobem na to, aby sie te indywidua z
    Kruka czy innych Ultimo od Ciebie odczepili, to odebrac, przeprosic
    grzecznie "bo obiad mi sie pali", albo cos... i poprosic, zeby pan poczekal
    przy sluchawce. Odkladasz sluchawke na pol godziny. Po kilku takich
    telefonach przestana dzwonic i zaczna pisac. Na pierwszy list odpisz z
    tysiacem pytan "dlaczego" mialbys ten dlug zaplacic. W korespondencji
    indywidualnej jest szansa, ze ktorys z ich "konsultantow" wysypie sie w
    odpowiedzi na Twoje pytanie i bedziesz mial zahaczenie do zalozenia im
    sprawy o "cos" - np. probe zmuszenia do okreslonego zachowania, grozby itd
    itp.

    Drugi krok mozna pominac... zawsze mozesz wyrzucic list od nich do kosza.
    Tylko pamietaj, zeby NIE WYRZUCIC przypadkiem wezwania z sadu w sprawie,
    ktora byc moze oni Ci zaloza. Jak dostaneisz takie wezwanie, musisz wniesc
    do sadu bodajze w ciagu 7 dni od jego otrzymania zarzut przedawnienia
    wierzytelnosci.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 29. Data: 2006-08-13 04:12:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek wrote:

    > A tu już przesadziłeś. Nie ma mowy ani o próbie wyłudzenia ani o nękaniu.
    > Dług nadal istnieje i wierzyciel ma prawo domagać się jego zwrotu.

    Owszem, ale zależy, jak to robi. Jak np. przysyła czasem listy (nawet
    polecone) to niech sobie przysyła - do niszczarki hop i potem na makulaturę.

    Ale jeśli nęka telefonami, wydzwania, przyłazi i dobija się do drzwi to
    jest to złośliwe nękanie. A jak np. grozi jakimiś wydumanymi opłatami
    karnymi, to próba wyłudzenia jest jak w pysk dał. Jeśli zaś jest to
    jakiś krukopodobny widnykatorek i podaje się za komornika (były takie
    przypadki - warto mieć dyktafon pod ręką i nagrywać takiego
    "komornika"), to jest to ewidentnie Art.227 KK ze wszystkimi tego
    konsekwencjami.

  • 30. Data: 2006-08-13 04:17:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek wrote:

    > Jakie znowu nękanie? Zwykła windykacja. Przecież te listy i telefony nie
    > mają na celu dokuczenia komukolwiek tylko odzyskanie swojej własności.

    Maj na celu dokuczenie w celu zmuszenia do określonego działania.

    > O przedawnieniu może powiedzieć sądowi, wierzyciela to nie musi obchodzić.

    To niech ów "wierzyciel" skieruje sprawę do sądu lub niech się odp*.*

    [ciach]

    > Przecież nie ma sporu. Dłużnik nie twierdzi, że nie ma długu tylo że go
    > nie spłaci.

    "Dłużnik" twierdzi, że nic nie wie o żadnych należnościach, a gdyby
    nawet takie były, to już się dawno przedawniły.

    Jak jakaś firma ma, za przeproszeniem, burdel w papierach, to niech nie
    przerzuca odpowiedzialności na klientów.