-
31. Data: 2013-08-12 22:07:39
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Wed, 7 Aug 2013 12:53:55 +0200, Chris94
<chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
>Dnia Wed, 07 Aug 2013 08:30:48 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):
>
>>>Przypominam tutaj przypadek Canal+, który całkiem niedawno został
>>>ukarany karą w wysokości 11 mln zł za próbę ominięcia tego wymogu.
>>>Wygląda na to, że dopóki któryś z banków nie zostanie równie surowo
>>>ukarany, to banki będą próbowały podobnych sztuczek.
>>
>> niezupełnie. Oni zmienili stawki umów na czas określony.
>
>Ale Canal+ ukarany został nie za sama zmianę stawek (gdyż zawarte z
>klientami umowy dopuszczały taką możliwość), lecz za niepowiadomienie w
jesteś pewien, że umowa zawarta na czas określony mogła być zmieniona
w zakresie opłat?
Komunikat UOKiK (zerknij na ostatnie zdanie):
,,Analiza zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego wykazała, że ITI
Neovision jednostronnie zmieniając umowy zawarte z abonentami
telewizji ,,n" złamała prawo. Zdaniem Urzędu, treść zawartych z
abonentami umów nie stanowiła podstawy do dokonania takiej zmiany, a
informując konsumentów o tym spółka naruszyła dobre obyczaje,
wprowadzając ich w błąd. Ponadto, jednostronna zmiana warunków umowy
naruszała dobre obyczaje, gdyż dotyczyła również umów zawartych na
czas oznaczony" - czytamy w komunikacie.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
-
32. Data: 2013-08-13 23:04:58
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Dnia Mon, 5 Aug 2013 06:55:40 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
>> Ustawa już ukróciła te bandyckie praktyki (celował w nich Link4) i teraz
>> ubezpieczyciel MUSI klientowi podać nowe stawki z co najmniej
>> 2-tygodniowym wyprzedzeniem.
> Dokąłdnie tak(bank tez musi podac nowe stawki w TOiP)
> Ubezpieczyciel może o tych nowych stawkach poinformowac np meilem i jesli nie
zdązysz wypowiedzięc umowy to przedłuża się ona na kolejny okres
Na szczęście teraz też przedłużenie automatyczne OC to nie wyrok, można
wypowiedzieć w dowolnej chwili :)
>> Przypominam tutaj przypadek Canal+, który całkiem niedawno został
>> ukarany karą w wysokości 11 mln zł za próbę ominięcia tego wymogu.
>> Wygląda na to, że dopóki któryś z banków nie zostanie równie surowo
>> ukarany, to banki będą próbowały podobnych sztuczek.
> Z Canal+ było trochę inaczej. W skrócie tam "umawiali sie" inaczej.
Tam to cała litania grzechów była. M.in. pomysł że jak nie wypowiesz umowy,
to oni Ci ją ot tak przedłużą o 18 miesięcy...
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.
-
33. Data: 2013-08-14 11:09:26
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: z <...@...pl>
W dniu 2013-08-12 22:07, Jarek Andrzejewski pisze:
Ponadto, jednostronna zmiana warunków umowy
> naruszała dobre obyczaje, gdyż dotyczyła również umów zawartych na
> czas oznaczony" - czytamy w komunikacie.
>
Jasny gwint!!!... Znaczy w Polsce w "poważnej" firmie zatrudniającej
prawników może komuś przyjść do głowy taki pomysł na ZŁODZIEJSTWO w
BIAŁY DZIEŃ???
"Naruszenie dobrych obyczajów"? Przecież to jest usiłowanie kradzieży!
Koniec świata :-)
z
-
34. Data: 2013-08-14 12:09:07
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 14 Aug 2013 11:09:26 +0200, z napisał(a):
> W dniu 2013-08-12 22:07, Jarek Andrzejewski pisze:
>> Ponadto, jednostronna zmiana warunków umowy
>> naruszała dobre obyczaje, gdyż dotyczyła również umów zawartych na
>> czas oznaczony" - czytamy w komunikacie.
>>
> Jasny gwint!!!... Znaczy w Polsce w "poważnej" firmie zatrudniającej
> prawników może komuś przyjść do głowy taki pomysł na ZŁODZIEJSTWO w
> BIAŁY DZIEŃ???
> "Naruszenie dobrych obyczajów"? Przecież to jest usiłowanie kradzieży!
> Koniec świata :-)
No nie calkiem. Zmiany cen moga byc niezalezne od operatora (np zmiana
VAT, albo istotne zmiany cen na rynku), wiec mozliwosc jest.
Wiaze sie to z prawem klienta do wypowiedzenia umowy przed oznaczonym
terminem, wiec w przypadku telekomow rzadko stosowane - bo jeszcze
klient ucieknie.
Ale w przypadku bankow ... umowa kredytu zasadniczo jest na czas
oznaczony, a stopa zazwyczaj zmienna :-)
I ktos protestuje ? Tylko klienci mBanku, jak ich mBank chcial za
bardzo "okrasc".
J.
-
35. Data: 2013-08-14 12:24:23
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
"J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
[...]
>
> No nie calkiem. Zmiany cen moga byc niezalezne od operatora (np zmiana
> VAT, albo istotne zmiany cen na rynku), wiec mozliwosc jest.
> Wiaze sie to z prawem klienta do wypowiedzenia umowy przed oznaczonym
> terminem, wiec w przypadku telekomow rzadko stosowane - bo jeszcze
> klient ucieknie.
Akurat w przypadku zmiany vat klient uciec nie może, więc telekomy nie
wahały się podnieść cen.
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
"Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.
-
36. Data: 2013-08-14 13:10:46
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
Użytkownik "z" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:520b4949$0$1456$6...@n...neostrada
.pl...
> Jasny gwint!!!... Znaczy w Polsce w "poważnej" firmie zatrudniającej
> prawników może komuś przyjść do głowy taki pomysł na ZŁODZIEJSTWO w BIAŁY
> DZIEŃ???
> "Naruszenie dobrych obyczajów"? Przecież to jest usiłowanie kradzieży!
> Koniec świata :-)
No ale nc+ drogo za to zapłaciło. Raz darmowym miesiącem dla wszystkich
świadomych abonentów, a dwa: koniecznością wprowadzenia naprawdę dobrych
promocji utrzymaniowych dla abonentów wkurzonych.
A "odbić sobie to" nie będzie im bardzo łatwo, bo bezsprzecznie era płatnej
tv za jakieś chore pieniądze ma się ku końcowi, a vodo-podobne usługi też
się zbyt mocno na świecie nie zadomowiły.
-
37. Data: 2013-08-14 13:52:15
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Krzysiek <k...@o...pl>
W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 13:25:40 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:
> Czy nie wydaje się Wam, że banki zamiast robić pieniądze na obracaniu
>
> pieniędzmi za główny cel postawiły sobie przyszpilanie klientów
>
> nie-dość-sprytnych, zapominalskich, nie-czytających-dość-dokładnie
>
> regulaminów (a raczej zmian w tychże)
moze nie dokladnie, ale cos w tym jest.
jednym z elementow sa proby osiagania zyskow z prowizji a nie obrotu pieniedzmi.
No i miliony podstepnych elementow dokladnie jak w Ryanair ;)
-
38. Data: 2013-08-14 14:00:52
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Krzysiek <k...@o...pl>
W dniu piątek, 2 sierpnia 2013 22:51:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> IMO - to widac z "darmowych kont" sie nie da utrzymac banku, i oni
> teraz myszkuja szukajac odpowiedniego cennika, takiego ktory klient
> zniesie i pozwoli zarobic ... i nie ucieknie do konkurencji :-)
wedlug mnie szukaja zle.
dlaczego klient ktory np. trzyma kase w banku ma placic jednoczesnie prowizje i
podatek belki?
Nie mozna zrobic systemu(hm...punkty wymieniane ew. na gotowke?) typu masz tyle a
tyle z odsetek, wiec odsetki pomniejszymy o kwote prowizji a dopiero potem - jesli
chcesz reszte odsetek w gotowce a nie w formie jakiejs nagrody;) pobierzemy podatek
belki?
Nie jest to do wprowadzenia?
drugi problem to brak wzajemnego powiazywania ofert.
Jesli chce karte kredytowa to chcialbym tez dobre konto oszczednosciowe zeby sie z
niego splacala. Jako ze karta ktos moze robic rozsadne obroty dlaczego nie dac mu
lepszych warunkow na koncie oszczednosciowym? Nie musza to byc nawet super procenty,
moze to byc wieksza swoboda w bezprowizyjnym przeplywie srodkow itp.
a juz zupelnie rozumiem bankow ktore pobieraja oplate za karte debetowa jesli klient
nia nie placi, a nie placi bo ma karte kredytowa z tego banku....
-
39. Data: 2013-08-14 14:03:55
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Krzysiek <k...@o...pl>
W dniu niedziela, 4 sierpnia 2013 09:19:59 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> Skoro nie chca płacić za Twoja kasę widocznie jej nie potrzebują.
no wlasnie, po co im czyjas kasa, skoro tysiace klientow zrzuca sie co miesiac 10zl
albo i wiecej na utrzymanie banku. zawsze lepiej miec wlasne niz cudze:P
-
40. Data: 2013-08-14 21:25:25
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu środa, 14 sierpnia 2013 14:00:52 UTC+2 użytkownik Krzysiek napisał:
> a juz zupelnie rozumiem bankow ktore pobieraja oplate za karte debetowa jesli
>klient nia nie placi, a nie placi bo ma karte kredytowa z tego banku....
Ale normalny klient(a "normalny" to pewnie z 95% użyttkowników kart) tego nie
odróżnia. Tych co znaja różnice miedzy debetowa a kredytowa to jakis promil a dla
"promili" nie opłaca sie oferty modyfikować.
A z drugiej strony czemu ma nie płacic za debetowa? Bank poniósł koszt jej wydania
ponosi jakies koszty jak klient nią wypłaca z bankomatów itp.
Darmowych obiedków nie ma.