-
21. Data: 2013-08-05 15:07:09
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
Dnia Sun, 4 Aug 2013 12:30:32 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
>> Zebym ja sie musial co miesiac na konto logowac i sprawdzac czy
>>
>> przypadkiem czegos nie wymislili ...
> Jeśli nie masz w umowie czegoś na wzór gwarancji ceny to trzeba
> sprawdzać. Tak jak cene chleba w sklepie.
Pisałem to już i jeszcze raz powtórzę:
Między bankiem, a sklepem są zasadnicze różnice!
Począwszy od tej, że ze sklepem nie mam umowy, że w danym sklepie będę
chleb kupował, a kończąc na tym, że sklepikarz nie ma prawa obciążyć
mnie wstecz za podwyżkę ceny chleba.
Więc porównanie jest jak pięść do nosa.
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
(dawniej używający nicka 'Chris')
-
22. Data: 2013-08-05 15:17:00
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 15:07:09 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
> Więc porównanie jest jak pięść do nosa.
Ale umowe z bankiem zawarłeś, umówiłes śię że cena będzie podana w TOiP a o zmianach
ceny poinformują Ciebie w uzgodniony w umowie sposób a jak Tobie cena nie będzie
odpowiadac to masz możliwość wypowiedzenia umowy. I dopóki informują w umówiony
sposób to pretensji mieć nie powinieneś.
Ceny wody, prądu itp tez sie zmieniają, przedłużanie polis OC tez jest nijako z
automatu.
TPSA tez może ceny połączeń i abonamentu zmienić informując Ciebie w uzgodniony
wcześniej spsób o tych zmianach
Trzeba świadomie podejmować pewne decyzje.
-
23. Data: 2013-08-05 15:36:55
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
Dnia Mon, 5 Aug 2013 06:17:00 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
> W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 15:07:09 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
>
>> Więc porównanie jest jak pięść do nosa.
>
> Ale umowe z bankiem zawarłeś, umówiłes śię że cena będzie podana w
> TOiP a o zmianach ceny poinformują Ciebie w uzgodniony w umowie
> sposób a jak Tobie cena nie będzie odpowiadac to masz możliwość
> wypowiedzenia umowy. I dopóki informują w umówiony sposób to
> pretensji mieć nie powinieneś.
Owszem, jeśli mnie faktycznie poinformują to nie ma sprawy.
Ale wywieszenie informacji gdzieś w banku na tablicy ogłoszeń lub gdzieś
na jakiejś należącej do banku stronie internetowej, takim powiadomieniem
nie jest.
> Ceny wody, prądu itp tez sie
> zmieniają, przedłużanie polis OC tez jest nijako z automatu.
Nic podobnego!
Ustawa już ukróciła te bandyckie praktyki (celował w nich Link4) i teraz
ubezpieczyciel MUSI klientowi podać nowe stawki z co najmniej
2-tygodniowym wyprzedzeniem.
> TPSA tez
> może ceny połączeń i abonamentu zmienić informując Ciebie w
> uzgodniony wcześniej spsób o tych zmianach
Tak, operator telekomunikacyjny może zmienić stawki, ale właśnie pod
warunkiem uprzedniego powiadomienia o tym klienta.
Przypominam tutaj przypadek Canal+, który całkiem niedawno został
ukarany karą w wysokości 11 mln zł za próbę ominięcia tego wymogu.
Wygląda na to, że dopóki któryś z banków nie zostanie równie surowo
ukarany, to banki będą próbowały podobnych sztuczek.
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
(dawniej używający nicka 'Chris')
-
24. Data: 2013-08-05 15:55:40
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 15:36:55 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
> Owszem, jeśli mnie faktycznie poinformują to nie ma sprawy.
> Ale wywieszenie informacji gdzieś w banku na tablicy ogłoszeń lub gdzieś
> na jakiejś należącej do banku stronie internetowej, takim powiadomieniem
> nie jest.
Jeśli się umówiłes że akceptujesz tego typu powiadomienia to akceptujk. Najczęściej
jest to jednak powiadomienie w liście dołaconym do wyciagu lub powiadomienie w
systemie transakcyjnym banku. Sposoby powiadamiania o zmianach w TOiP sa opisane w
umowie z bankiem więc skoro ktoś umowe podpisał to sposoby te zaakceptował.
> Nic podobnego!
> Ustawa już ukróciła te bandyckie praktyki (celował w nich Link4) i teraz
> ubezpieczyciel MUSI klientowi podać nowe stawki z co najmniej
> 2-tygodniowym wyprzedzeniem.
Dokąłdnie tak(bank tez musi podac nowe stawki w TOiP)
Ubezpieczyciel może o tych nowych stawkach poinformowac np meilem i jesli nie zdązysz
wypowiedzięc umowy to przedłuża się ona na kolejny okres
> Tak, operator telekomunikacyjny może zmienić stawki, ale właśnie pod
> warunkiem uprzedniego powiadomienia o tym klienta.
Banki raczej powiadamiają o zmianach w TOiP. Chyba nie chciałbys aby o kazdej zmianie
informowali listem poleconym- dyganie na pocztę do przyjem,nych nie nalezy.
Powiadomienie komunikatem w sytstemie transakcyjnym czy meilem jest wg mnie jak
najbardziej ok. W sumie każde powiadomienie jest dla mnie ok jeśli taki rodzaj
zaakceptowałem.
> Przypominam tutaj przypadek Canal+, który całkiem niedawno został
> ukarany karą w wysokości 11 mln zł za próbę ominięcia tego wymogu.
> Wygląda na to, że dopóki któryś z banków nie zostanie równie surowo
> ukarany, to banki będą próbowały podobnych sztuczek.
Z Canal+ było trochę inaczej. W skrócie tam "umawiali sie" inaczej.
-
25. Data: 2013-08-05 16:51:40
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
Kris <k...@g...com> writes:
> W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 15:36:55 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
>> Owszem, jeśli mnie faktycznie poinformują to nie ma sprawy.
>> Ale wywieszenie informacji gdzieś w banku na tablicy ogłoszeń lub gdzieś
>> na jakiejś należącej do banku stronie internetowej, takim powiadomieniem
>> nie jest.
> Jeśli się umówiłes że akceptujesz tego typu powiadomienia to
Nie do końca.
Zdaje się, że PKOBP przegrało proces o to że "zmiana TOIP będzie
wywieszana w oddziałach banku."
Przez analogię, wcale nie jest powiedziane, że wywieszanie gdzieś na
stronie internetowej banku by przeszło. Co innego klauzula "zmiany
obowiązują klienta od momentu przeczytania wiadomości w systemie
transakcyjnym"
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping
-
26. Data: 2013-08-05 20:38:39
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Slavekk <s...@g...pl>
W dniu 2013-08-05 16:51, Kamil Jońca pisze:
> Kris <k...@g...com> writes:
>> Jeśli się umówiłes że akceptujesz tego typu powiadomienia to
>
> Nie do końca.
> Zdaje się, że PKOBP przegrało proces o to że "zmiana TOIP będzie
> wywieszana w oddziałach banku."
> Przez analogię, wcale nie jest powiedziane, że wywieszanie gdzieś na
> stronie internetowej banku by przeszło.
A nie zmieniło się aby prawo od czasu wydania tego wyroku?
Sławek
-
27. Data: 2013-08-05 21:06:36
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
Slavekk <s...@g...pl> writes:
> W dniu 2013-08-05 16:51, Kamil Jońca pisze:
>> Kris <k...@g...com> writes:
>
>>> Jeśli się umówiłes że akceptujesz tego typu powiadomienia to
>>
>> Nie do końca.
>> Zdaje się, że PKOBP przegrało proces o to że "zmiana TOIP będzie
>> wywieszana w oddziałach banku."
>> Przez analogię, wcale nie jest powiedziane, że wywieszanie gdzieś na
>> stronie internetowej banku by przeszło.
>
> A nie zmieniło się aby prawo od czasu wydania tego wyroku?
Nie wiem. Przy czym raczej bym obstawiał, że raczej w kierunku większych
wymogów, co do informowania klienta.
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
... but hey, this is Linux, isn't it meant to do infinite loops in 5
seconds?
-- Jonathan Oxer in the apt-cacher ChangeLog
-
28. Data: 2013-08-05 22:19:10
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Slavekk <s...@g...pl>
W dniu 2013-08-05 21:06, Kamil Jońca pisze:
> Slavekk <s...@g...pl> writes:
>
>> W dniu 2013-08-05 16:51, Kamil Jońca pisze:
>>> Kris <k...@g...com> writes:
>>
>>>> Jeśli się umówiłes że akceptujesz tego typu powiadomienia to
>>>
>>> Nie do końca.
>>> Zdaje się, że PKOBP przegrało proces o to że "zmiana TOIP będzie
>>> wywieszana w oddziałach banku."
>>> Przez analogię, wcale nie jest powiedziane, że wywieszanie gdzieś na
>>> stronie internetowej banku by przeszło.
>>
>> A nie zmieniło się aby prawo od czasu wydania tego wyroku?
>
> Nie wiem. Przy czym raczej bym obstawiał, że raczej w kierunku większych
> wymogów, co do informowania klienta.
Jeśli już mamy obstawiać - ja wręcz przeciwnie - w kierunku "nowych
technik informowania" ;)
Sławek
-
29. Data: 2013-08-07 08:30:48
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Mon, 5 Aug 2013 15:36:55 +0200, Chris94
<chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
>Tak, operator telekomunikacyjny może zmienić stawki, ale właśnie pod
>warunkiem uprzedniego powiadomienia o tym klienta.
>Przypominam tutaj przypadek Canal+, który całkiem niedawno został
>ukarany karą w wysokości 11 mln zł za próbę ominięcia tego wymogu.
>Wygląda na to, że dopóki któryś z banków nie zostanie równie surowo
>ukarany, to banki będą próbowały podobnych sztuczek.
niezupełnie. Oni zmienili stawki umów na czas określony.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
-
30. Data: 2013-08-07 12:53:55
Temat: Re: Wielkie polowanie na nie-dość-sprytnych?
Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
Dnia Wed, 07 Aug 2013 08:30:48 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):
>>Przypominam tutaj przypadek Canal+, który całkiem niedawno został
>>ukarany karą w wysokości 11 mln zł za próbę ominięcia tego wymogu.
>>Wygląda na to, że dopóki któryś z banków nie zostanie równie surowo
>>ukarany, to banki będą próbowały podobnych sztuczek.
>
> niezupełnie. Oni zmienili stawki umów na czas określony.
Ale Canal+ ukarany został nie za sama zmianę stawek (gdyż zawarte z
klientami umowy dopuszczały taką możliwość), lecz za niepowiadomienie w
należyty sposób klientów o zmianie stawek i związanej z tym możliwości
odstąpienia od umowy.
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
(dawniej używający nicka 'Chris')