eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWirtualna reklamacja... (długie)Wirtualna reklamacja... (długie)
  • Data: 2002-01-20 15:32:47
    Temat: Wirtualna reklamacja... (długie)
    Od: Bartłomiej Rozkrut <b...@O...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Witam,

    Chcia?bym ostrzec obecnych jak i przysz?ych klientów mBanku przed
    oprogramowaniem oraz obs?ug? reklamacji wy?ej wymienionego banku.

    Ca?a historia zacz??a si? 7 grudnia 2001, kiedy dzie? po otrzymaniu
    eKarty dokona?em zakupu przy jej u?yciu w ksi?garni internetowej Merlin.
    Transakcja wygl?da?a na prawid?ow?, wcze?niej przelane ?rodki na eKonto
    zosta?y poprawnie zablokowane, z eKarty zosta?y poprawnie pobrane.
    Dosta?em potwierdzenie zamówienia od ksi?garni. Historia rachunku nie
    zawiera?a tej transakcji, nie by?a jeszcze rozliczona. We wtorek,
    11 grudnia otrzyma?em zamówiony towar (ksi??ka dot. polskiej bankowo?ci).
    Jakie? by?o moje zdziwienie gdy zalogowa?em si? do systemu mBank. Otó? na
    moim eKoncie pojawi? si? debet w wysoko?ci odpowiadaj?cej kwocie zamówienia
    pomniejszonej o ?rodki dost?pne na rachunku eKonto. W historii rachunku
    poprawnie widnia?a transkacja z Merlin.

    Natychmiast zadzwoni?em do mLinii wyja?niae spraw?. Konsultanka by?a mocno
    zdziwiona zaistnia?? sytuacj? i powiedzia?a, ?e kieruje spraw? do dzia?u
    reklamacji w trybie pilnym. Zapewni?a mnie, ?e zaraz kto? do mnie w tej
    sprawie oddzwoni. Czeka?em do pó 1/4 nego wieczora, 13 grudnia. Obawiaj?c si?
    z?ego przekazania problemu przez Pani? konsultantk? do dzia?u reklamacji
    postanowi?em dok?adnie opisaae problem i wys?aae go z szyfrowanego formularza
    ze strony WWW mBanku.

    Oto tre?ae listu:

    ----

    Numer ID klienta: xxxxxxxx

    Witam,

    Znalaz?em bardzo powa?ny b??d w oprogramowaniu Pa?stwa systemu bankowego.

    W zwi?zku z faktem, i? jestem programist? i sam tworz? podobne systemy
    doskonale zdaj? sobie spraw? z powagi sytuacji. Pa?stwa oprogramowanie
    jest nieprzetestowane i mo?e zawieraae ca?? gam? innych b??dów, które mog?
    w sposób niezauwa?alny dla Pa?stwa oraz u?ytkownika dokonywaae operacji
    niezgodnie z obowi?zuj?cym regulaminem i ofert? banku.

    Tego typu sytuacje powstrzymuj? mnie i moich znajomych do lokowania wi?kszych
    ?rodków w Pa?stwa banku. Chcia?bym nadmieniae, i? znajomi mieli problemy
    z naliczaniem odsetek - nie zawsze by?y naliczane - co doskonale prezentowa?
    wyci?g z rachunku.

    Poni?ej przedstawiam list? operacji, które spowodowa?y wyst?pienie
    nieuzasadnionego (nie zwi?zanego z prowizjami) debetu na moim eKoncie.

    1. W pi?tek (07.12.01) przela?em 42 z? na eKonto z eMax.
    2. Na eKoncie w sumie jest 47 z?. (5 z? by?o ju? wcze?niej)
    3. Nast?pnie do?adowa?em 42 z? na eKart? przy u?yciu listy hase?
    jednorazowych.
    4. Na eKarcie jest 42 z?.
    5. Dokonuj? zakupu w ksiegarni internetowej Merlin na kwot? 42 z?.
    6. Autoryzuj? kart? VISA (eKarta) przy u?yciu systemu autoryzacji
    Merlina - czyli eCard.pl
    7. Natychmiast po transakcji sprawdzam saldo eKarty - 0 z? (poprawnie pobrano
    ?rodki). W historii operacji eKarty nie ma zanotowanej tej transakcji.
    8. Na eKoncie jest saldo 47 z?, z czego ?rodki dost?pne - 5 z?.
    9. W sobot? chcia?em dokonaae kolejnych zakupów, tym razem w Kanadzie
    (materia?y promocyjne OpenBSD).
    10. Przela?em na eKonto 120 z? z eMax.
    11. Nast?pnie do?adowa?em eKart? na kwot? 120 z?.
    12. Na eKarcie jest 120 z?.
    13. Na eKoncie mam saldo 167 z?, z czego ?rodki dost?pne - 5 z?.
    14. Dokona?em zakupu w Kanadzie - poda?em numer karty i dat? wa?no?ci.
    15. W zwi?zku z faktem, ?e tam karta jest obci??ana dopiero w momencie
    wys?ania towarów - zostawi?em 120 z? na eKarcie, a? transakcja zostanie
    sfinalizowana.
    16. W ?rod? odebra?em towar zakupiony w ksiegarnii internetowej Merlin.
    17. W czwartek rano na moim eKoncie by?o saldo 125 z?, a dost?pne ?rodki by?y
    ujemne -37 z? !!!
    18. W historii operacji na eKarcie pojawi?a si? transakcja z ksiegarnii
    internetowej na kwot? 42 z?.
    19. Na eKarcie nadal jest 120 z? - firma z Kanady nie dokona?a jeszcze
    transakcji.

    Wszystko wskazuje, i? Pa?stwa system bankowo?ci pobra? podwójnie kwot?
    z transakcji eKart?. Pierwszy raz przy autoryzacji karty w eCard SA (z eKarty),
    drugi po zaksi?gowaniu w systemie (z eKonta). Jest to o tyle nieprzyjemne, gdy?
    liczy?em na bezpieczne, bezproblemowe zakupy w internecie, a nie problemy które
    niepotrzebnie zajmuj? mój czas.

    Mam szczer? nadziej? na szybkie rozpatrzenie sprawy - w mLinii zapewniono mnie,
    ?e sprawa b?dzie rozpatrzona w trybie priorytetowym - jednak?e nadal nie
    otrzyma?em jakiejkolwiek informacji.

    Nie chcia?bym byae zmuszony do interwencji na grupach dyskusyjnych, Pa?stwa
    forum, a w ostateczno?ci w prasie.

    Licz? na szybkie wyja?nienie b??du Pa?stwa oprogramowania.

    Z powa?aniem,

    Bart?omiej Rozkrut

    ----

    Zanim otrzyma?em odpowied 1/4 od mBanku stan rachunku "magicznie"
    powróci? do normy. ?adnej zmiany w historii rachunku, kwotach
    zablokowanych. Nic si? nie zmieni?o oprócz salda!!! Wygl?da?o
    to tak jakby administrator r?cznie wpisa? nowe saldo rachunku.
    Ucieszy?em si?, ?e "zagubiona" kwota powróci?a na rachunek.

    Natychmiast przela?em wszystkie ?rodki do innego banku, dopóki
    nie zostanie wyja?niona przyczyna "znikni?cia" ?rodków z rachunku.

    Dnia 20 grudnia otrzyma?em odpowied 1/4 na mój list:

    ----

    From M...@b...com.pl Thu Dec 20 13:37:07 2001
    From: i...@m...com.pl
    To: b...@O...pl
    Subject: Sprawa kartowa
    Date: Thu, 20 Dec 2001 14:36:23 +0100
    X-Mailer: Internet Mail Service (5.5.2653.19)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2

    Szanowny Pani

    Serdecznie przepraszam Pana za zaistnia?a sytuacjie. W pe?ni rozumiem Pana
    zdenerwowanie. Ze swojej strony mog? Pana zapewnic ze z tego maila spisalem
    pilna reklamacje i przekazalem osobiscie do dzialu kart z prosba o pilne
    wyjasnienie tej sytuacji. Po wyjasnieniu ktos skontaktuje si? z Panem
    telefonicznie i wyjasni sytuacje.

    Zyczymy wesolych Swiat Bozago Narodzenia oraz szczesliwego Nowego Roku 2002

    Z powa?aniem

    Marcin Krzykowski
    mBank

    -----

    Po tej odpowiedzi faktycznie oddzwoni? do mnie konsultant z dzia?u kart.
    Jednak?e próbowa? mnie za wszelk? cen? przekonaae, ?e to jest normalna
    procedura, ?ebym si? nie obawia?. Próbowa?em przedstawiae mu sytuacj? na
    wszelkie mo?liwe sposoby - jednak konsultant zachowywa? si? jakby mia?
    przed sob? kartk? z napisan? kwesti?, któr? ma powtarzaae do upad?ego:
    "To jest normalna procedura, tak powinno byae.".

    Szczerze mówi?c by? niesamowicie przekonuj?cy i gdyby nie fakt,
    ?e dokonywa?em ju? transakcji eKart? znajomego - da?bym si? przekonaae,
    ?e tak ma byae.

    Dopiero na pytanie "W takim razie, skoro to jest normalna procedura, system
    policzy? transakcj? podwójnie, to dlaczego ?rodki "magicznie" wróci?y na
    rachunek po z?o?eniu reklamacji?" konsultant przesta? byae 100% pewny
    swojej kwestii i stwierdzi?, ?e nie wie. Dowiedzia?em si?, ?e to nie
    problem dzia?u kart tylko dzia?u transakcji, mam czekaae na kolejny kontakt.
    Strasznie mnie to zdenerwowa?o i powiedzia?em, ?e napisz? pisemn?
    reklamacj? i wy?l? listem poleconym na adres banku - konsultant mnie od
    tego odwiód? t?umacz?c, ?e w umowie z mBankiem jest napisane,
    ?e autoryzacja w mLinii jest równoznaczna z podpisem i reklamacje s?
    rozpatrzane przez mLini?.

    Kilka dni pó 1/4 niej zadzwoniono do mnie z dzia?u transakcji.
    Kolejny raz musia?em przedstawiaae od nowa ca?y przebieg zaistnia?ej
    sytuacji co zacz??o mnie ju? niesamowicie irytowaae - konsultanci nie s?
    przygotowani do rozmowy. Pani poprosi?a mnie o zrzut ekranu z b??dnym
    saldem rachunku.

    Szkoda, ?e nikt mi nie powiedzia? za pierwszym kontaktem, ?e taki zrzut
    mo?e byae przydatny - zrobi?bym go. Teraz ju? saldo rachunku jest
    prawid?owe, a nikt nie potrafi mi wyja?niae co si? tak naprawd? sta?o.
    Z rozmowy nic nie wynik?o - nadal nie dowiedzia?em si?, dlaczego powsta?a
    taka sytuacja.

    Zosta?em odes?any do kolejnego dzia?u...

    Po ponad tygodniu zadzwoni?a do mnie Pani z ksi?gowo?ci mBanku
    i stwierdzi?a, ?e nie widzi ?adnych nieprawid?owo?ci, mam zerowe saldo
    rachunku. Uprzejmie Pani wyja?ni?em, ?e ?rodki wyp?aci?em natychmiastowo
    po ich odzyskaniu i z powodu utraty zaufania do banku nie mam ich zamiaru
    ponownie wp?acaae. Po d?ugiej rozmowie i przedstawianiu problemu us?ysza?em:
    "Ale to nie problem ksi?gowy." No i zosta?em odes?any do kolejnego dzia?u.
    Mina? juz d?ugi czas mamy 20 stycznia i nikt si? ze mn? z tego dzia?u nie
    raczy? skontaktowaae.

    Czy?by to dzia? "Z archiwum X"? ;)

    Podsumowuj?c - ?rodki "magicznie" wróci?y na rachunek, nikt nie wie jak
    to si? sta?o, ?e znikn??y. Odsy?anie sprawy do innych dzia?ów i brak
    szacunku dla klienta jest po prostu ra??cy. Prosz? zauwa?yae ile czasu
    straci?em na prób? wyja?nienia sprawy. Ka?dy telefon wi?za? si? z
    szcegó?owym powtarzaniem problemu, który wcale nie jest trywialny.

    Moim zdaniem, oprogramowanie do obs?ugi eKarty by?o nieprawid?owe.
    Usuni?to b??d, zmienio saldo mojego rachunku, ale nie poinformowano
    mnie o tej operacji. Relacje z pracownikami mBanku nadal s? na poziomie
    rozwi?zywania problemu - nikt nie potrafi wyja?nic co tak naprawd? si?
    sta?o.

    Mam nadziej?, ?e list ten w jakimkolwiek stopniu przybli?y? czytelnikom
    problemy jakie mog? wynikn?ae przy korzystaniu z mBanku. Przy niewielkich
    kwotach problem mo?e wydawaae si? ?rednio przera?aj?cy, jednak?e gdyby w
    gr? wchodzi?y du?e sumy...

    Z powa?aniem,

    Bart?omiej Rozkrut

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1