  • 21. Data: 2011-12-22 12:13:16
    Temat: Re: Wkrótce bank chiński...
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 22 Dec 2011 00:53:30 +0100, Zenek <t...@p...pl> wrote:

    >Ty bardziej ze wiekszosc tych "przedsiebiorcow" przyjmuje zaplate w $
    >lub EUR za swoje wyroby.

    teraz... A gwarantujesz, że np. za parę miesięcy Chińczycy nie
    powiedzą: "za zielone dziękujemy i rezygnujemy z powiązania naszej
    waluty z tym chłamem?"
    Jak dla mnie to nie byłoby nic zaskakującego.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 22. Data: 2011-12-22 17:17:32
    Od: V <r...@g...com>

    W dniu 2011-12-22 00:53, Zenek pisze:

    > Ty bardziej ze wiekszosc tych "przedsiebiorcow" przyjmuje zaplate w $
    > lub EUR za swoje wyroby.

    Jeśliby mogli w juanie, nie byłoby problemu. Dlatego dziś dla transakcji
    importu masz ryzyko wymiany pln2usd po naszej stronie i usd2juan po
    stronie kontrahenta z Chin. Export odwrotnie, Po wejściu ICBC będzie
    wyłącznie pln2juan, można wówczas negocjować lepsze warunki
    kupna/sprzedaży towarów i usług. Dodatkowo przedsiębiorca w Polsce,
    otrzymując płatności w juanie na rachunek w ICBC, może zapłacić bez
    ryzyka wymiany kontrahentowi z Chin, który często będzie miał rach. w
    ramach tego samego (ICBS) banku.

    V.

  • 23. Data: 2011-12-22 22:40:36
    Od: Zenek <t...@p...pl>

> [...]
    > otrzymując płatności w juanie na rachunek w ICBC, może zapłacić bez
    > ryzyka wymiany kontrahentowi z Chin, który często będzie miał rach. w

    Mialem okazje kupowac kilka razy to i owo od roznych firm i w roznych
    ilosciach z Chin kontynentalnych i stref ekonomicznych i nikt nigdy nie
    chcial zaplaty w juanach EUR USD OK ale nie juan.

    Dla nich dolar to bozek tak jak kiedys u nas, mysla ze to super waluta a
    to kawalek papierka bez pokrycia. Jak tylko sie skonczy ropa to dolarami
    bedzie mozna tapetowac kibel. Chyba ze USA zaoferuja innym krajom
    ochrone, czyli da im oferte nie do odrzucenia.

  • 24. Data: 2011-12-23 07:12:42
    Od: V <r...@g...com>

    W dniu 2011-12-22 23:40, Zenek pisze:

> [...]
    > bedzie mozna tapetowac kibel. Chyba ze USA zaoferuja innym krajom
    > ochrone, czyli da im oferte nie do odrzucenia.

    OK dla incydentalnych zakupów. Załóżmy jednak, że handlujesz non stop w
    dwie strony, surowce, technologia, produkcja. Czy chciałbyś uwolnić się
    od walut "pośredniczących", kosztów i ryzyka kursowego z nimi
    związanego? Ja tak, a kontrahent z Chin nawet obniży swoją cenę. To o
    czym piszę nie ma związku z pokryciem usd, chodzi mi o bieżącą zmienność
    kursu usd czy eur, o bieżący handel. ICBC wchodzi do nas właśnie z tego
    powodu, będą mieli oddziały we wszystkich tych krajach, gdzie wysokość
    wymiany handlowej z Chinami jest dla nich znacząca. Oczywiście jak
    pozyskają przedsiębiorstwa w zakresie obsługi handlu to natychmiast
    oferta kredytowa na inwestycje dla tych przedsiębiorstw i uniwersalna
    oferta dla pracowników.

    V.

  • 25. Data: 2011-12-23 08:16:20
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 23 Dec 2011 08:12:42 +0100, V napisał(a):

    > ICBC wchodzi do nas właśnie z tego
    > powodu, będą mieli oddziały we wszystkich tych krajach, gdzie wysokość
    > wymiany handlowej z Chinami jest dla nich znacząca.

    Czyli prawie we wszystkich krajach ;)

    --
    xbartx

  • 26. Data: 2011-12-23 19:41:52
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    xbartx <b...@h...net> wrote on 2011-12-23_9:16

    > Czyli prawie we wszystkich krajach ;)

    *Dla nich* znacząca...

    witrak()

  • 27. Data: 2011-12-23 19:50:05
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 23 Dec 2011 20:41:52 +0100, witrak() napisał(a):

    > *Dla nich* znacząca...

    Dla nich IMO zasadniczo każda jest, bo wiadomo ziarnko do ziarnka i
    interes się kręci a i może się przy okazji lepiej rozkręcić ;)
    Tak ogólnie to napisałem to z przymrużeniem oka więc wiadomo o co chodzi.

    Xenocide

  • 28. Data: 2011-12-24 08:41:55
    Od: Piotr <s...@m...mil>

    W dniu 2011-12-21 13:04, Zbynek Ltd. pisze:

    > Jeśli jakość usług będzie taka jak chińskich wyrobów przemysłowych,
    > to ja dziękuję za takiego konia trojańskiego.

    Może się wkrótce okazać że będzie to jedyny pewny bank pod względem
    płynności finansowej. A że to w pewnym sensie "koń trojański" to się
    zgadzam, pieniądze powinno trzymać się w polskim banku. Tylko czy
    zostały jeszcze jakieś oprócz spółdzielczych?

    pozdrawiam

  • 29. Data: 2011-12-24 14:03:52
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-12-22 11:33, xbartx pisze:
    > Hmmm to chyba masz jakieś mgliste wyobrażenia ;) Np większość rzeczy dla
    > Apple robi właśnie Samsung [...]

    A składają Chińczycy z Foxconna.

    --
    Raf