  • 1. Data: 2009-05-12 17:32:28
    Temat: Wpis do hipoteki - związany z planem spłat, umową kredytową itp czy nie ?
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@c...wp.ciach.pl>

    Czy plan spłat kredytu hipotecznego itp jest integralnącześcią wpisu do
    hipoteki ?
    A dokładniej: szukam sposobu, by dogadać siez bankiem i w stary kredyt
    mieszkaniowy
    (w wiekszości już spłacony) zmieścić nowsze zaciągniete kredyty gotówkowe.
    Czyli chcę skonsolidować kredyty w jeden hipoteczny, ale przy minimum
    formalności,
    czyli np. zastanawiam się, czy uda się uniknąć ponownego wpisu do hipoteki.
    Jeśłi sie nie uda to wtedy wszystko jedno, w ktorym banku - i tak będzie
    dużo
    zachodu. Jeśli jednak jest tak, że wpis do hipoteki jest na stałą kwotę
    i w ramach tej kwoty bank ma możliwosć wielokrotnego zaciągania kredytu do
    jej
    wysokosci bez utraty zabezpieczenia - to teoretycznie byłby najwłaściwszym
    do rozważania zaciągnięcia kredytu konsolidacyjnego.

    Orientuje się ktoś jak to w praktyce wyglada ? Mam mieszkaniowy w PKO BP
    i gotówkowe w mBanku, chciałbym sięz tych gotówkowych jak najszybciej
    wyplątać
    (tym bardziej, że szły na wydatki remontowe zwiazane z mieszkaniem).

  • 2. Data: 2009-05-12 17:34:54
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@c...wp.ciach.pl>

[...]
    wpisu do hipoteki. Jeśli sie nie uda to wtedy wszystko jedno, w ktorym
    banku - i tak będzie dużo zachodu. Jeśli jednak jest tak, że wpis do
    hipoteki jest na stałą kwotę i w ramach tej kwoty bank ma możliwość

  • 3. Data: 2009-05-13 21:37:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Filip Sielimowicz" <s...@c...wp.ciach.pl> napisał w
    wiadomości news:gucbvo$h9n$1@inews.gazeta.pl...

    > Orientuje się ktoś jak to w praktyce wyglada ?

    W praktyce sąd nie zakłada hipoteki na podstawie zachcianki właściciela,
    względnie banku, tylko na podstawie umowy w której jasno widnieje, że
    zabezpieczeniem wierzytelności będzie hipoteka. Podsumowując - nie mówię, że
    się nie da, ale wg mnie będzie z tym kłopot, aby do takiego rozwiązania
    nakłonić bank. Banki bardzo nie lubią sytuacji na które nie mają procedur.