  • 1. Data: 2009-05-11 17:34:21
    Temat: kredyt na 45k
    Od: "marzena" <m...@g...com>

    chcialabym pozyczyc 45k na 5-8 lat.w jakim banku bedzie to
    najtaniej/prowizje, oprocentowanie, bez zyrantow/. dochod netto w rodzinie
    ok 5k. radzicie w pln czy w walucie np. CHF?

  • 2. Data: 2009-05-11 17:36:34
    Temat: Re: kredyt na 45k
    Od: "marzena" <m...@g...com>

    mam konto w pkobp. moze lepiej kredyt odnawialny w linii?

  • 3. Data: 2009-05-11 17:45:52
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "marzena" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > mam konto w pkobp. moze lepiej kredyt odnawialny w linii?

    Raczej linia to jedyna sensowna opcja. Jak rachunek ma dobrą historię taka
    kwota powinna być dostępna bez zabezpieczeń. Ewentualnie można trochę
    uzupełnić kartami kredytowymi Raiffeisena albo Getinu.

    Alternatywnie, można by pomyślec o pożyczce hipotecznej (jeżeli jest możliwe
    zabiezpieczenie jej hipoteką na nieruchomości). Opcja tańsza ale o wiele
    więcej chodzenia za tym.

  • 4. Data: 2009-05-11 17:48:59
    Od: "marzena" <m...@g...com>

    > Alternatywnie, można by pomyślec o pożyczce hipotecznej (jeżeli jest
    > możliwe
    > zabiezpieczenie jej hipoteką na nieruchomości). Opcja tańsza ale o wiele
    > więcej chodzenia za tym.

    raczej chcialabym unknac hipoteki

  • 5. Data: 2009-05-11 17:55:36
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > raczej chcialabym unknac hipoteki

    Zatem opcja najtańsza:
    1. Linia w PKO BP
    2. KK Getin
    3. KK Raiffeisen
    4. KK BZWBK
    5. KK Millennium

    Wszystkich tych kart da się używać z dobrym przybliżeniem w charakterze
    linii (tylko nie należy dokonywać nimi jednocześnie transakcji
    bezgotówkowych).

    Opcja droższa to kredyty gotówkowe (nie wiem kto ma obecnie dobraąofertę
    takich kredytów.

  • 6. Data: 2009-05-11 18:06:02
    Od: "marzena" <m...@g...com>

    > 2. KK Getin
    > 3. KK Raiffeisen
    > 4. KK BZWBK
    > 5. KK Millennium

    a karty kredytowe nie beda drozsze od zwyklego kredytu gotowkowego?

  • 7. Data: 2009-05-11 18:08:58
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > a karty kredytowe nie beda drozsze od zwyklego kredytu gotowkowego?

    Prawidłowo używane powinny być bardzo znacznie tańsze.

  • 8. Data: 2009-05-11 18:16:27
    Od: "marzena" <m...@g...com>

    > Prawidłowo używane powinny być bardzo znacznie tańsze.

    mozesz jasniej? potrzebuje 45k kredytu od razu. jelsi otrzymam taka karte,
    to wiadomo, ze jej nie splace w ciagu miesiaca.jak mam jej uzywac, by kredyt
    byl tanszy niz jako gotowkowy?

  • 9. Data: 2009-05-11 18:21:38
    Od: Ra <a...@a...com>

    marzena pisze:
    > mam konto w pkobp. moze lepiej kredyt odnawialny w linii?

    pytanie czy dostaniesz na 9 krotność pensji ?
    to najtańsza i najbezpieczniejsza opcja jeżeli potrafi się spłacać -
    znam parę osób które nie potrafią spłacić takiego kredytu
    w obliczeniach weź pod uwagę że co rok płacisz prowizję za odnowienie

  • 10. Data: 2009-05-11 18:26:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > mozesz jasniej? potrzebuje 45k kredytu od razu. jelsi otrzymam taka karte,
    > to wiadomo, ze jej nie splace w ciagu miesiaca.jak mam jej uzywac, by
    > kredyt byl tanszy niz jako gotowkowy?

    No normalnie, przy czym jednej karty z takim limitem możesz od pierwszego
    strzału nie dostać, trzeba będzie to poskładać z kilku kart plus ta linia w
    PKO BP.

    Na Mille będziesz mieć 9,9% + 1% jednorazowej prowizji (będziesz tym
    spłacała inne droższe zadłużenia a następnie spłacała to w wersji spłat
    minimalnych). Na Rajfim (zakładam, że weźmiesz złotą kartę) - 18% i zero
    prowizji.

    Getinu oraz BZWBK użyjesz w oscylatorze i realny koszt kredytu będzie około
    6-8% rocznie (prowizja 1% w BZWBK plus jakieś grosze w Getin za kartę).

    To wariant idealny, naturalnie możesz użyć wariantu uproszczonego.