  • 1. Data: 2009-06-10 09:20:57
    Temat: Wstępny depozyt zabezpieczający
    Od: Paweł <paweł@paweł.pl>

    Hej\
    Mam pytanko odnośnie depo na WIG20 i KGH. Po wczorajszym dniu (i dzisiaj
    podczas wystawiania zlecenia) mam 2550 zł dostępnych środków (reszta w
    rosnących akcjach ;)) i w dniu dzisiejszym chciałem złożyć zlecenie L po
    1900 pkt (z datą ważności w przód gdyż spodziewam się drobnej
    korekty).Wstępny depozyt zabezpieczający wynosi 12,4% (w moim XTB pewnie
    wyższy - nie wiem ile dokładnie jest bo na ich stronie nie mogę znaleść -
    http://www.xtb.pl/strona.php?p=129)
    Ale zgodnie z KDPW 12,4% no to:
    1948 * 10 * 7,5% = 1461 zł
    Więc dlaczego mając na koncie 2550 zł system w Sidomie XTB odrzucił mi
    zlecenie otwarcia L (komunikatem: braak pokrycia na rachunku) ?
    Mam rozumieć ze w XTB Depo jest wyższy (jak w każdym innym biurze makl) niż
    w KDPW - to ten ich depo jest dwa razy wyższy niż w KDPW z tego tak
    wywnisokowuję ?
    Ale postanowiłem zrobić jeszcze próbę na FKGHM. Wystawiłem L na 72.00
    Wstępny - 23,8 %
    78,40 * 100 * 23,8% = 1865 zł
    I też transakacja odrzucona...
    Co jest nie tak ? Źle obliczam ? -
    http://bossa.pl/edukacja/kontrakty/na_akcje.html

  • 2. Data: 2009-06-10 09:47:35
    Temat: Re: Wstępny depozyt zabezpieczający
    Od: "Robert(felo)" <r...@g...com>

    On 10 Cze, 11:20, PaweĹ <paweł@paweł.pl> wrote:
> [...]
    > wywnisokowuję ?
    > Ale postanowiłem zrobić jeszcze próbę na FKGHM. Wystawiłem L na 72.00

    w WBK masz depo na poziomie kdpw, wiec zmien biuro, najprostsza
    sprawa...

  • 3. Data: 2009-06-12 09:46:23
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    >w WBK masz depo na poziomie kdpw, wiec zmien biuro, najprostsza
    >sprawa...

    Taaa... najlepiej grać na maxa, lewar 8:1. Ciekawe ile to rachunek
    wytrzyma...

    @Paweł: Potrzebujesz z reguły depozyt wstępny, który stanowi 140% depozytu
    właściwego.

    Dombrek