eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWycena nieruchomości przed kredytem - czy to jest moje do wglądu? › Wycena nieruchomości przed kredytem - czy to jest moje do wglądu?
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Wycena nieruchomości przed kredytem - czy to jest moje do wglądu?
    Date: Tue, 29 Mar 2011 19:30:01 +0200

    Witam.

    Staram się o kredyt hipoteczny. Dom jest w budowie i na razie są gołe
    ściany. Chcemy X. Bank zrobił wycenę (za którą zapłaciłem) i wycenił na
    60% z "mojego" X. Cena jest wyssana z palca, tym bardziej że sąsiedni
    domek *identyczny* i w tym samym stanie ale z 2x mniejsza działką
    wyceniono 4 miesiące temu na X. W tym samym banku...

    Teraz mam dwa szybkie pytania:

    a) czy wycena za która zapłaciłem jest "moja" tzn mogę sobie w nią
    zajrzeć? Nie wiem czy pytając bank o to nie zaznaczą mi krateczki
    "upierdliwy klient". Wole nie psuć sobie opini przed podpisaniem kredytu.

    b) Czy bank uwzgledni mi operat szacunkowy przygotowany niezależnie poza
    nim? Celowo nie piszę jaki to bank, chodzi o to czy istnieje jakieś
    ogólne uregulowanie.

    Na około jest pełno opowieści o tym że banki celowo silnie zaniżają
    wyceny. Nie wiem jednak po co, bo mnie na ten przykład takie zachowanie
    odstrasza od takiego banku, a oferta na rynku szeroka.