  • 1. Data: 2009-07-09 15:40:22
    Temat: Wycieczka do Londynu: wziąć EUR, GBP, USD?
    Od: k...@o...pl

    wybieram się do Londynu i zastanawiam się, jaką kartę
    wziąć, tzn. w jakiej walucie.

    Interesuje mnie także, czy w Londynie lepiej działa VISA
    czy MasterCard a może AmEx albo Diners?

    Wydatki nie powinny przekroczyć równowartości 5.000zł

  • 2. Data: 2009-07-09 15:49:52
    Temat: Re: Wycieczka do Londynu: wziąć EUR, GBP, USD?
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy MasterCard a może AmEx albo Diners?
    >
    > Wydatki nie powinny przekroczyć równowartości 5.000zł

    Z żadną z tych kart nie będzie problemu w Londynie.

  • 3. Data: 2009-07-09 16:02:54
    Od: k...@o...pl

    > Z żadną z tych kart nie będzie problemu w Londynie.

    a jak wygląda kwestia rozliczania transakcji przez polskie
    banki? Lepszy będzie sposób w który robi to Visa czy MasterCard?
    lepszy BZWBK, Polbank, BgŻ, Toyota, Millenium, MultiBank?

    Czy przy tak niewielkiej planowanej kwocie wydatków jest sens
    w ogóle zakładać konto w GBP i tam wpłacać walutę, czy lepiej
    wziąć trochę gotówki (a propo: są limity wywozu z Pl wwozu do GB?)
    a nadplanowe wydatki płacić zwykłą złotówkową kartą kredytową?

  • 4. Data: 2009-07-09 16:06:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@o...pl wrote:

    > a jak wygląda kwestia rozliczania transakcji przez polskie
    > banki? Lepszy będzie sposób w który robi to Visa czy MasterCard?
    > lepszy BZWBK, Polbank, BgŻ, Toyota, Millenium, MultiBank?

    przy takiej kwocie to bez znaczenia. Różnice będą na góra parę złotych.

> [...]
    > wziąć trochę gotówki (a propo: są limity wywozu z Pl wwozu do GB?)
    > a nadplanowe wydatki płacić zwykłą złotówkową kartą kredytową?

    w ogóle nie ma sensu marnować czasu. Po prostu wziąc dwie dowolone karty.

  • 5. Data: 2009-07-09 16:34:11
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    > wziąć trochę gotówki (a propo: są limity wywozu z Pl wwozu do GB?)
    > a nadplanowe wydatki płacić zwykłą złotówkową kartą kredytową?

    Polbank, alternatywnie Nordea i ING, nie wiem jak wypada Toyota. Czy Visa
    czy MC to bez znaczenia.

    Chcesz zakładać rachunek w angielskim banku? Jak masz tanie źródło GBP to
    warto, ale tam chyba nie dadzą ci od razu karty debetowej (taki kraj).
    Wydatki 5k zł nie są znowu takie niskie, tym bardziej że tam nietrudno wydać
    więcej. Nie wiem czy obecnie w pl jest jakaś oferta rachunku w GBP z
    podpiętą kartą wypukłą.

    Limity "transportu gotówki" są (w sensie obowiązku zgłoszenia), ale znacznie
    wyższe niż 5k. :)

  • 6. Data: 2009-07-09 17:04:43
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    > przy takiej kwocie to bez znaczenia. Różnice będą na góra parę złotych.
    różnica między kursem Visy/MC bez opłaty za transakcję a
    przeliczaniem z EUR na PLN po kursie banku + 3% opłaty za
    przewalutowanie może być całkiem spora, np. 5%
    5% z 5000PLN to 250PLN.

  • 7. Data: 2009-07-09 17:36:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@o...pl writes:

    > a jak wygląda kwestia rozliczania transakcji przez polskie
    > banki? Lepszy będzie sposób w który robi to Visa czy MasterCard?
    > lepszy BZWBK, Polbank, BgŻ, Toyota, Millenium, MultiBank?

    A bardzo dlugo tam planujesz byc? Bo moze nie warto sie zastanawiac?
    A jesli dlugo, to tam mozna konto otworzyc.

    > Czy przy tak niewielkiej planowanej kwocie wydatków jest sens
    > w ogóle zakładać konto w GBP i tam wpłacać walutę, czy lepiej
    > wziąć trochę gotówki

    Albo kilka polskich kart, co za roznica.

    > (a propo: są limity wywozu z Pl wwozu do GB?)

    Jakies tam sa, ale kto sie tym interesuje? Planujesz brac tysiace funtow
    w gotowce?
    --
    Krzysztof Halasa