  • 51. Data: 2005-04-12 20:45:09
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy (a jak:]...)
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Apr 2005 21:36:43 +0200,
    osoba podpisana: janke <j...@p...onet.pl>
    napisała:
    [...]
    > a mnie, że nie ;)
    > zrobi ktoś ankietkę, zobaczymy jak odpowiadają konsultanci vwdb?

    Obstawiam, że w przypadku otrzymania wypowiedzenia nie wezmą, wpp.
    wezmą.
    KJ

    Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
    -- Mike Coleman

  • 52. Data: 2005-04-12 20:50:28
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

    Użytkownik trainer napisał:
    > ale jest dopuszczony jako medium przesyłania dokumentów w obrocie gosp.?

    Faks nie spełnia wymogów formy pisemnej. Art. 78. § 1. k.c. " Do
    zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie
    własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli."
    Niemniej w umowie lub regulaminie może znaleźć się postanowienie, które
    faksowi przyznaje moc równoważną dokumentowi pisemnemu.

    O jakich dokumentach mówisz? Dokumenty, które wymagają podpisu nie mogą
    być wysyłane faxem.

  • 53. Data: 2005-04-12 22:07:44
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    GieTeGie wrote:

    > O jakich dokumentach mówisz? Dokumenty, które wymagają podpisu nie mogą
    > być wysyłane faxem.

    np. właśnie o wypowiedzeniu umowy - wysyłałem takie np. do Polkomtela i nie
    było problemów
    zresztą czasem faktura jest wystawiana bez podpisu (a za usługi telco
    nagminnie), a więc czy przyjdzie to w kopercie czy faksem to kwestia różnicy
    tylko w rozdzielczości druku
    na koniec dnia liczy się efekt, a ja nigdy się nie zawiodłem na faxie, jak
    będzie precedens z VWB to chętnie się popieniaczę a co pikantniejsze relacje
    będę zdawać tutaj :)

    trainer

  • 54. Data: 2005-04-13 05:16:50
    Od: GieTeGie <t...@w...pl>

> [...]
    > na koniec dnia liczy się efekt, a ja nigdy się nie zawiodłem na faxie,
    > jak będzie precedens z VWB to chętnie się popieniaczę a co pikantniejsze

    Jeżeli w regulaminie, który podpisałeś, zawierając umowę jest napisane,
    że wypowiedzenie wymaga formy pisemnej, to wypowiedzenie wysłane faxem
    nie posiada mocy prawnej i tylko od dobrej woli banku/operatora zależy,
    czy takie wypowiedzenie uznają.
    Zgadza się - często uznają - bo po co klientowi robić problemy.

    P.S. W Niemczech np. za formę pisemną uznaje się również fax - u nas nie.

  • 55. Data: 2005-04-16 06:12:21
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    GieTeGie wrote:

> [...]
    > takie wypowiedzenie uznają.
    > Zgadza się - często uznają - bo po co klientowi robić problemy.

    OK, stało się - przypominam, że 12 kwietnia wysłałem faks (siedząc elegancko
    przy kompie przez komóreczkę via IrDA :))) i już 15.04 widzę w historii
    rachunku przelew z tytułem "likwidacja rachunku"

    ALE

    nie miałem tokenu (nie zająłem się tym po jego wygaśnięciu w listopadzie ub.
    roku) a na koncie było 4 zł więc się nie przejmowałem tym rachunkiem

    Tak więc tym co nie muszą wysyłać tokena polecam ten sposób zamiast
    kupowania kopert, znaczków i stania w kolejce na poczcie.

    pozdro
    trainer

  • 56. Data: 2005-04-16 06:14:05
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    trainer wrote:

    > przy kompie przez komóreczkę via IrDA :))) i już 15.04 widzę w historii
    > rachunku przelew z tytułem "likwidacja rachunku"

    oczywiscie w historii rachunku w innym banku - jak teraz to przeczytałem to
    mi zabrakło takiego uściślenia :))

  • 57. Data: 2005-04-16 08:58:27
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    trainer wrote:

    > oczywiscie w historii rachunku w innym banku - jak teraz to przeczytałem
    > to mi zabrakło takiego uściślenia :))

    To wcale nie jest takie oczywiste :). Ja po zamknieciu
    konta w bepehu zalogowałem się tam i zobaczyłem w historii
    operację zamknięcia rachunku :D

    Pozdrawiam
    Ralf

  • 58. Data: 2005-04-17 15:35:25
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    MadziaMa wrote:

    > znaczy sie i tak i tak skosza cie jedna prowizja ;-)
    > bo dzis jest 11.04, nawet jak dzis wyslesz to i tak maja termin na
    > zamkniecie do 11.05, a prowizje bierze sie na poczatku miesiaca.
    > (par 7 pkt 3 bodajze)
    >
    > a tak wogole sa problemy z zalogowaniem sie - tak sie ludzie rzucili
    > do przelewania kasy, czy jak?
    >
    > pozdrawiam,
    > Cyb z cudzego konta

    Nie jest to zgodne z prawem, a więc koniecznie pismo do nich o
    skandalicznym traktowaniu i kopia do UOKIK.

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 59. Data: 2005-04-17 15:40:18
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Damian Kuczera wrote:

    > Mnie konsultantka powiedziała że wezmą prowizję za maj.
    >
    > Pozdro,
    > Damian

    Jedyny sposób poinformowania polega na wysyłaniu listów z wydrukiem.
    List dotarł do mnie 11.04.2005.
    Więc nie mam możliwości zrezygnować z oferty w innym czasie a z tego
    powodu nie mogą wziąć opłaty.
    Gdyby jednak wzięli, to UOKIK nałoży im solidną karę.
    Ale aby tego uniknąć należy opisać sposób traktowania i listem
    poleconym, lub faksem do UOKIKu.

    Tomek

    PS. Nie bójcie się tego. W ten sposób wywalczyłem już naprawę samochodu...
    Twierdzili tylko, że mój samochód stanowi wyjątek i w geście
    handlowym... ;-) Bali się strat... :-) :-) :-)
    A inni płacili za naprawę, bo... bali się, a może nie wiedzieli, że
    można inaczej i że mają do tego prawo... Ech...

  • 60. Data: 2005-04-17 16:22:27
    Temat: Moje pismo wygląda tak:
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    A moje pismo wygląda tak:

    XXXXX XXXXXXXX miasto i data
    adres XXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXX

    nr klienta: XXXXX

    Volkswagen Bank direct
    Al. Jana Pawła II 15
    00-828 Warszawa

    W związku z informacją otrzymaną w dniu 11.04.2005 dotyczącą zmiany
    Tabeli Opłat i Prowizji (z dniem 01.05.2005), pragnę poinformować, iż
    zmiana taka nie jest akceptowana przeze mnie.
    W zaistniałej sytuacji zmuszony jestem zrezygnować z korzystania z
    Państwa usług.
    Wnoszę o zamknięcie rachunku nr xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx z dniem
    29.04.2005.
    Na podstawie §24.4 do niniejszego pisma załączam: token nr: i kartę:
    Karta została przeze mnie zastrzeżona telefonicznie w dniu: 19.04.2005
    Po zamknięciu rachunku proszę o przesłanie naliczonych odsetek na
    poniższy rachunek:
    XXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    Równocześnie pragnę zgłosić swój protest dotyczący sposobu
    informowania klientów o tak istotnych zmianach.
    Na podstawie §24.4 winniście Państwo stosowną informację umieścić
    również na stronach internetowych, co jednak nie miało miejsca.
    Ponadto wszyscy klienci są z opóźnieniem informowani o planowanych
    zmianach, tj. w okresie krótszym niż 1 miesiąc do jej wprowadzenia.
    Tym samym obawiam się, iż działanie to ma charakter celowy i macie
    Państwo zamiar pobrać od nas wszystkich opłaty za prowadzenie rachunku
    na podstawie §24.1 w połączeniu z §7.3.
    W związku z powyższym podejrzeniem pozwalam sobie kopie niniejszego
    pisma przekazać odpowiednim instytucjom celem dalszych wyjaśnień.

    Z poważaniem,

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

    Załączniki:
    1. Regulamin
    2. Kopia ostatniej strony rachunku
    3. Karta Visa Electron
    4. Token

    Otrzymują:
    1. Volkswagen Bank direct .........
    2. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta,
    Plac Powstańców Warszawy 1; 00-950 Warszawa
    3. Narodowy Bank Polski, Komisja Nadzoru Bankowego
    ul. Świętokrzyska 11/21
    00-919 Warszawa