  • 61. Data: 2003-01-22 15:48:41
    Temat: Re: Wystrzegać się jak ognia i zarazy......
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    trudno się z
    > tym pogodzić. Dziwie się jednak, że niektórych kolegów (bardzo
    zasłużonych do
    > grupy) np. Michał 'Amra' Macierzyński nie stać na odrobinę
    samokrytyki. Nikt
    > przecież nie zna się na wszystkim. Co więcej po podaniu ewidentnych
    faktów, że
    > wprowadzali innych w błąd (przytaczam tylko kilka)
    >
    > 1. twierdzili że WIBOR 3M w ciągo ostatnich lat zmienia sie
    niewiele ( w
    > rzeczywistości przez dwa lata spadek z 20% do 6,5%)

    Hmmm - nie chcesz konczyc, a konczysz dyskusje - przeciez juz
    tlumaczylem _w jakim_ kontekscie o tym pisalem.
    ""byly jak wszyscy pamietamy powolne i stosunkowo male."
    Srednia wartosc WIBOR3M we wspomniamym przez ciebie okresie to 12,38 -
    widzisz jak rozne od sredniej ze stycznia tego roku, ktora wynosi 6,61
    ?
    styczen 2001 - styczen 2002 - srednia 16,10
    styczen 2002 - styczen 2003 - srednia 9%
    Zeby byla jasnosc:
    Chodzilo mi, ze owszem roznica jest ogromna - ale obnizki byly
    rozlozone bardzo w czasie. Co wiecej RPP ciela stosujac male kroczki."

    A kto czyta dluzej - ten wie, ze ja bylem zwolennikiem duzych i
    szybkich ciec WIBORu - bez rozkladania go az tak w czasie.
    Dlatego prosze cie podaj mi posta, w ktorym pisalem, ze wibor zmienia
    sie niewiele - bo teraz wkladasz mi "w usta" cos czego w zyciu nie
    pisalem.
    Przeciez ja pisalem zupelnie o czym innym - mianowicie o zmianach
    wiboru (zmianach stop procentowych, ktore przeciez wplywaja na wibor
    przez stope lombardowa NBP!!!!!). Ile razy mam ci przyznawac racje, ze
    w takim rozumieniu - owszem mozna bylo mnie zle zrozumiec?!?!

    > 2. sugerowali, że PKOBP nie jest na drugim lub trzecim miejscu w
    rankingu RP
    > (a wystarczyło tylko dobrze zapoznać się z odpowiednimi tabelami na
    stronie RP)

    Toz ja podawalem na podstawie ktorych bazowalem. Oprocz tego
    korzystalem z informacji prasowej Multibanku, ktora zapamietalem, bo
    wprowadzalem do PRnewsa...
    Wiecej - takaz tabele z tej samej gazety podeslalem - gdzie wlasnie na
    2gim i 3cim miejscu wlasnie byl wspomniany Multibank. Dalem ci linka
    przeciez!!!
    Sugerujesz zatem ze klamie? "MultiPlan Walutowy MultiBanku -
    detalicznej części BRE Banku SA - zdobył 2 i 3 miejsce w rankingu
    kredytów w EURO przeprowadzonym przez Centrum Badań Marketingowych
    Indicator na zlecenie dziennika Rzeczpospolita."
    Prosze bardzo - ja powoluje sie na ranking w tej samej gazecie - ty na
    inny. Istotnie nie widzialem i nie uczestniczylem w dyskusji o ktorej
    piszesz w ktoryms z wczesniejszych postow - o tym tez pisalem.

    > 3. podejrzewali RP, że niektóre banki nie dostały się do rankingu bo
    > nie "posmarowali" (w rzeczywistości RP zwróciła sie do wszystkich
    banków o
    > odpowiednie informacje)

    Wszystko jest w trzeciej osobie l.mn. a to przeciez ja pisalem ;)
    Wiec.. Zdecyduj sie. Pozwole sobie znowu zacytowac co _ja_ napisalem:
    "hehehe - nieee w tym rankingu zapomnieli posmarowac to i wylecieli
    ;))))"

    Jesli nie widzisz tego wielkiego usmieszku, to "podejrzewam", ze nie
    zrozumiales mojej wypowiedzi... Wielokrotnie zdarzaly sie na tej
    liscie zdania, ze rankingi sa ulozone pod wzgledem "kto wiecej dal" -
    a ze Multibanku nie ma w tym, a byl w innym - dla mnie jest to dziwne.
    ;) I dlaczegoby nie pozartowac? :)

    > przechodzą nad tym do porządku dziennego, tak jakby się nic nie
    stało i co
    > więcej próbuja rozmydlić dyskusję przez wypowiedzi całkowicie nie na
    temat.
    > Jeszcze raz wszystkim dziękuje. Tensor1.

    Alez gdzie przechodze do porzadku dziennego?
    Nie wiem jak czytasz dyskusje - widac bardzo wybiorczo - kilkakrotnie
    pisalem, ze dziwi mnie fakt, ze mBank wprowadzil tai zapis o
    kredytach, i ze dla klienta istotnie lepiej jest, gdy wie co splaca:
    news:b0lpi4$msd$1@news.onet.pl (oraz kilka innych)

    > PS. Nie będę juz komentował dalszych wypowiedzi kolegi Michała
    'Amra'
    > Macierzyńskiego bo uważam, że nie ma sensu.

    Istotnie mozesz sie powstrzymac, skoro pomimo moich wczesnejszych
    odpowiedzi na twoje zarzuty nie mogles wytrzymac i podales to w
    skumulowanej formie.
    Istotnie nie wiedzialem o dwoch tabelach i rankingach
    Rzeczpospolitej - ty natomiast wiedziales, pomimo tego zignoroweales
    fakt, ze w jednym z nich to wlasnie Multibank ma 2 i 3 miejsce, a PKO
    BP dalsze. Nie wiem - moze dlatego, ze nie pasuje to do twojej teorii
    oraz faktu, ze do tej pory wiekszosc kredytow mieszkaniowych brana
    byla w walutach a nie w zlotowkach...
    To samo ze stawka WIBOR - odgrzewasz to po raz kolejny, a ja po raz
    kolejny musze ci odpowiadac, ze zle mnie zrozumiales, wiecej
    przypisujesz mi twierdzenie, ktorego nie jestem autorem.
    A kompletnym szczytem jest wyciagniecie ironii z "posmarowaniem" i
    potraktowanie jej na powaznie.

    Masz tez wyjtkowa ceche pisania :
    "Ludzie Wasza niewiedza w tej dziedzinie jest pełna!!!! " a kierujac
    to do konkretnej osoby.
    Poza tym, chcialbym jednak, zebys jeszcze raz przeanalizowal moje
    zdanie, o ktore najwiecej szumu robisz:

    "Jednym slowem banki na 100 sposobow sie zabezpiecza przed takowymi
    zmianami - zwlaszcza, ze zmiany WIBORU byly jak wszyscy pamietamy
    powolne i stosunkowo male."

    Czy nie widzisz, ze ja pisze o _ZMIANACH_ wiboru, ktore szly za
    zmianami RPP?
    Przeciez zmiany byly rozciagniete w czasie a w zwiazku z tym wlasnie
    stosunkowo male.
    Nie bylo tak, ze raz zmienili od razu np - 5 punkktow procentowych, a
    trzy razy. I tylko i wylacznie o tym pisalem - w kontekscie "jakiejs
    ustalonej wartosci granicznej".

    Rozumiem, ze masz przepiekna projekcje - czego dowodem jest, ze wiecej
    nie bedziesz komentowal bo nie ma to sensu, ale prosze cie - jesli juz
    cos takiego piszesz trzymaj sie _faktow_ a nie twoich jak widac po
    trzecim punkcie wyobrazan i domyslow.

    Przykro mi takze, ze w ogole powstal taki list jak twoj, w ktorym
    zarzucasz mi celowe wprowadzanie czytajacych w blad. Nigdy nie bylo to
    moim zamiarem i dziwie sie, ze akurat tak to odebrales. Co wiecej -
    chcac utrzymac swoje zdanie - celowo? ignorowales moje kolejne posty -
    ktore tutaj zacytowalem.

    Jednym slowem jestem zdziwiony tym mailem. Jednoczesnie, skoro on juz
    powstal i czujesz sie obrazony chcialbym Cie publicznie przeprosic. W
    zadnym wypadku moje wypowiedzi nie mialy na celu urazic Cie.

    Pozdrawiam Serdecznie
    Michal

  • 62. Data: 2003-01-22 16:16:52
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > 3. podejrzewali RP, że niektóre banki nie dostały się do rankingu bo
    > nie "posmarowali" (w rzeczywistości RP zwróciła sie do wszystkich banków o
    > odpowiednie informacje)

    A ja mam inne informacje co do pkt 3 i na prawdę nie czuje się się w
    obowiązku i nie mam ochoty ich tu przedstawiać.

> [...]
    > więcej próbuja rozmydlić dyskusję przez wypowiedzi całkowicie nie na
    temat.
    > Jeszcze raz wszystkim dziękuje. Tensor1.

    Uprawiasz najzwyklejszą w świecie demagogię - tyle, że na kiepskim poziomie.
    Po co piszesz, że nie chcesz podsumowywać dyskusji skoro ją podsumowujesz???
    To nie są Wiadomości TVP - tu jest troszkę inteligentniejsza "widownia".

    K. Kowalski

  • 63. Data: 2003-01-22 18:33:07
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > powstal i czujesz sie obrazony chcialbym Cie publicznie przeprosic. W
    > zadnym wypadku moje wypowiedzi nie mialy na celu urazic Cie.

    To czy ja się obraziłem czy nie, nie ma żadnego znaczenia dla sprawy.
    Tensor1.
    PS. Przeprosiny przyjmuję i uważam całą sprawę za niebyłą. Tensor1.

  • 64. Data: 2003-01-22 18:44:35
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > To nie są Wiadomości TVP - tu jest troszkę inteligentniejsza "widownia".

    Jeżeli zarzucasz PUBLICZNIE Rzeczpospolitej sfałszowanie rankingu i nie
    podajesz nawet najmniejszych dowodów a po tym piszesz, że "nie czuje się w
    obowiązku i nie mam ochoty ich tu przedstawiać ", to komentarz pozostawiam
    uczestnikom tej listy. Mój post nie zamykał dyskusji, a miał na celu jedynie
    wskazać innym jakie praktyki tu uprawiasz i jak jesteś wiarygodny.
    Bez pozdrowienia Tensor1.

  • 65. Data: 2003-01-22 23:17:38
    Od: "Mariusz A. Jasiński" <n...@o...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Jednym slowem regulamin do zmiany (a prowizja 2% w przypadku mBanku to
    > jakies nieporozumienie :)

    i teraz to Cię z przyjemnością popieram,
    w reszcie też :-))

    MJ

  • 66. Data: 2003-01-22 23:22:06
    Od: "Mariusz A. Jasiński" <n...@o...pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

    > - nadpłata NATYCHMIAST zmniejsza aktualne zadłużenie; jest to oczywiste ale są
    > banki, które nie stosuja tej zasady. Np. nadpłata zmniejsza następną lub

    a robiłeś już nadpłatę ? ;-))
    nie jest to takie proste, ale w sumie działa tak jak piszesz,
    nadpłatę można robić tylko na dwa sposoby (w sensie że
    nadpłata spłaca kapitał a nie kolejne raty):
    - odpowiednia dyspozycja złożona osobiście na ręce Pani
    od kredytów,
    najlepiej jeśli wcześniej pieniądze znajdą się
    na rorze w kb
    - jeden przelew na kredyt zawierający ratę + nadpłatę

    Śmieszne jest że robiąc przelew na kredyt tak w środku
    miesiąca spłacane są kolejne raty, a nie tylko kapitał.
    Przynajmniej tak jest w oddziale we Wro na systemi Profile.

    MJ

  • 67. Data: 2003-01-22 23:37:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    t...@p...onet.pl writes:

    > W pełni się zgadzam. Nie musi być WIBOR. Może być np. stopa lombardowa.
    > Ważne
    > jest tylko to, aby wielkość oprocentowania nie była ustalana przez bank w
    > trakcie spłaty kredytu. Niestety ludzie tego nie rozumieją i dażąc sympatią
    > dany bank uważają, że za rok dwa lub pózniej jego warunki będą też
    > atrakcyjne.

    Jednak sa dwie rozne odmiany owego zla. Jedna jest taka, ze bank ustala
    dowolnie stopy procentowe dla konkretnych kredytow (i wtedy moze pozwolic
    sobie na zostawienie starym klientom wiekszych stop), a inna ma jednakowe
    stopy procentowe dla wszystkich klientow, zarowno starych i nowych,
    i mozna je sobie w banku po prostu obejrzec. W takim przypadku mozliwosci
    banku sa mniejsze, bo nie moze on przeciez miec nierealnej oferty.

    Kredyt #2 moze byc warty rozwazenia, jesli roznica wyjsciowego
    oprocentowania przemawia silnie na jego korzysc. Zawsze trzeba obliczyc
    tez koszty ew. przejscia do konkurencji przed terminem, to wciaz moze
    byc taniej.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 68. Data: 2003-01-22 23:56:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> writes:

    > ""byly jak wszyscy pamietamy powolne i stosunkowo male."

    No wiec nie byly male, byly duze i dosc szybkie, jak na taki wskaznik
    oczywiscie.

    > Chodzilo mi, ze owszem roznica jest ogromna - ale obnizki byly
    > rozlozone bardzo w czasie. Co wiecej RPP ciela stosujac male kroczki."

    Bardzo male, nawet chyba co miesiac o 1% :-)
    Wskazniki byly wysokie, to i musialy z wysoka spasc.

    > A kto czyta dluzej - ten wie, ze ja bylem zwolennikiem duzych i
    > szybkich ciec WIBORu - bez rozkladania go az tak w czasie.

    A kto by mial ten WIBOR ciac? :-)
    Juz nie mowiac o tym, jak by sie skonczyly gwaltowne manipulacje przy
    stopach procentowych (gdy oplacalnosc depozytow w zlotych gwaltownie by
    spad(a)la).

    Wez pod uwage, ze zmiana warunkow o np. 0.2% potrafi wywolac kilkaset
    mnl $ ruchu na rynku.

    > Istotnie nie wiedzialem o dwoch tabelach i rankingach
    > Rzeczpospolitej

    Co za roznica? Rankingi nie mowia nic o kredytach itp, a tylko o ludziach,
    ktorzy z nich korzystaja.

    > Nie bylo tak, ze raz zmienili od razu np - 5 punkktow procentowych,

    No tu nie widze "wielkiego usmieszku", a chyba powinien byc.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 69. Data: 2003-01-23 05:19:17
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    No, to jest dopiero PR.
    Gratuluję- to podnosi na duchu :-)))
    Jestem pod wrażeniem.

    >Mój post nie zamykał dyskusji, a miał na celu jedynie
    > wskazać innym jakie praktyki tu uprawiasz i jak jesteś wiarygodny.

    Ajajaj... Szczena mi opadła i zaplułem monitor (ze śmiechu).
    Niewiarygodna replika
    Nawet nie masz pojęcia Tensor jak bardzo jesteś blisko.
    Powiedziałbym nawet, że trafiłeś w sedno.
    LOL

    Pozdrawiam
    Grzegorz

    PS
    Własnie się dowiedziałem, że BKD w mBanku i zarazem (jak zapewne większości wiadomo)
    w Multibanku
    działa dosyć sztywno...
    Zobaczymy jak tam w marmurkach.
    Bez komentarza.

  • 70. Data: 2003-01-23 06:42:54
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > miesiąca spłacane są kolejne raty, a nie tylko kapitał.
    > Przynajmniej tak jest w oddziale we Wro na systemi Profile.

    Podobnie jest we wszystkich oddziałach KB w Polsce. System Profile pozwala na
    całkowite odmiejscowienie rachunku. Nadpłatę robiłem już w pierwszej racie i
    bardzo dokładnie to przeanalizowałem. Zasada "nadpłata NATYCHMIAST zmniejsza
    aktualne zadłużenie" jest zachowana. Tak jak piszesz, mechanizm jest jednak
    bardziej skomplikowany. Ze względu na pewne niuanse najbardziej opłaca sie
    wpłacać (w przypadku nadpłaty) dzień lub dwa przed ustalonym terminem wpłaty
    wymaganej raty. Nie polecam robić nadpłat dokładnie w terminie wpłaty raty.
    Jak będę miał trochę więcej czasu to opiszę to dokładniej; może dzisiaj po
    południu. Pozdrowienia Tensor1