  • 21. Data: 2004-04-29 08:58:36
    Temat: Re: XELION - wasze opinie
    Od: "grusia" <g...@t...pl>

    > co to za dziwny skrót?

    giełdowy ;)

    > no to sama rozumiesz, że z punktu widzenia UCI bardziej (bo w 76,5% a
    > nie w 53 tylko) opłaca się dać zarobić Xelionowi niż Pekao SA

    jak najbardziej - ROZUMIEM, ale przy okazji może i Ty zrozumiałeś, że 76,5% ni
    jak się równa całemu zyskowi z działalności, o którym wspomniałeś na początku
    dyskusji ;) pozdrawiam!

  • 22. Data: 2004-04-29 09:07:17
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    grusia <g...@t...pl> wrote:
    > jak najbardziej - ROZUMIEM, ale przy okazji może i Ty zrozumiałeś, że
    > 76,5% ni jak się równa całemu zyskowi z działalności, o którym
    > wspomniałeś na początku dyskusji ;) pozdrawiam!

    No dobrze - ale czy to jest w interesie Pekao i mniejszosciowych
    akcjonariuszy?
    NIE!

    http://www.PRnews.pl

  • 23. Data: 2004-04-29 09:18:43
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 29 Apr 2004 10:58:36 +0200, "grusia" <g...@t...pl> wrote:

    >jak się równa całemu zyskowi z działalności, o którym wspomniałeś na początku
    >dyskusji ;) pozdrawiam!

    ooo, przepraszam. To nie byłem ja!
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2004-04-29 10:48:42
    Od: "grusia" <g...@t...pl>

    > No dobrze - ale czy to jest w interesie Pekao i mniejszosciowych
    > akcjonariuszy?
    > NIE!

    no ale dlaczego NIE??? przecież każdy dostaje tyle, ile ma akcji, czyli tyle,
    ile mu się należy, prawda??? Xelion jest pół na pół właśnością włoską i
    polską. zgodnie z definicją spółki z o.o. zyski dzielone są w takiej samej
    proporcji jak udziały, chyba że umowa stanowi inaczej (ktoś widział taką
    umowę???). jeśli akcjonariusze mniejszościowi wciąż dostają taką samą
    dywidendę, co reszta, nie widzę problemu. dlaczego więc nie miałoby leżeć w
    interesie akcjonariuszy zwiększenie przychodów PEO, nawet o 25% łącznych
    dochodów Xeliona, jeśli koszty wylansowania już zostały poniesine (50:50), a
    przy założeniu ciągłości działania Xeliona (no i dodatniego zysku netto)
    generuje to tylko zwiększone przychodu dla PEO, czy TAK?
    moim zdaniem Xelion leży w interesie i PEO i mniejszościowych akcjonariuszy,
    choć żeby ocenić jak bardzo (około 25%, czy około 50% zysków) należało by
    dokładnie przeczytać statut spółki Xelion jako sp. z o.o. i zapoznać się ze
    sposobem rozliczania przychodów pomiędzy PEO i UCI.

  • 25. Data: 2004-04-29 10:57:55
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    grusia <g...@t...pl> wrote:
> [...]
    > 25%, czy około 50% zysków) należało by dokładnie przeczytać statut
    > spółki Xelion jako sp. z o.o. i zapoznać się ze sposobem rozliczania

    No zaraz. Co sprzedaje Xelion? Produkty Pekao SA. Bank mu za to placi - a na
    skutek tego ma mniejsza prowizje i marze - dochody.

    Nie bron - bo nie obronisz. Wlosi po to zrobili Xelion, zeby zarobic, a nie
    po to, zeby bankowi bylo lepiej czy mniejszosciowym udzialowcom...

    http://www.PRnews.pl

  • 26. Data: 2004-04-29 12:09:24
    Od: "grusia" <g...@t...pl>

> [...]
    >
    > Nie bron - bo nie obronisz. Wlosi po to zrobili Xelion, zeby zarobic, a nie
    > po to, zeby bankowi bylo lepiej czy mniejszosciowym udzialowcom...

    Xelion rzeczywiście sprzedaje produkty PEO (+ CU, Pioneer). Bank Xelionowi nie
    płaci! No napewno nie bezpośrednio! Fakt, że zamiast bezpośrednio pobierać
    prowizję od udzielonych kredytów czy kart płatniczych, teraz sam będzie płacił
    ją Xelionowi, ale są to kredyty, których sam mógłby nigdy nie udzielić.

    Po co miałby płacić swojej spólce zależnej? po to żeby potem sobie odebrać?
    PEO ma w Xelionie udziały (50%); Xelion pozyskuje klientów (de facto w naszym
    rozważaniu dla PEO), w stosunku do których prawdopodobnie założył, że nie będą
    to dotychczasowi klienci PEO, tylko klienci konkurencji. tak więc teoretycznie
    są to klienci, których PEO by sam nie pozyskał, ale założył, że Xelionowi może
    się to udać. Peo zyskuje nowych klientów, których bez Xeliona by nie zyskał,
    więc co mu szkodzi podzielić się z 'nadprogramowych' zysków???
    (łopatologicznie).
    tak na prawde to wszystko będzie zależało od tego, jaki będzie skład klientów
    Xeliona - jeśli odbiorą klientów konkurencji - wszystko będzie OK, ale jeśli
    zabiorą klientów PEO (i to tych z grubym portfelem), to może się rzeczywiście
    okazać, że Xelion to koń trojański.
    Zgadzam się z Tobą, że Xelion jest po to, by zarobić, zgadzam się, że Włosi
    będą z tego czerpać największe profity, ale UCI jest większościowym
    udziałowcem peo... co za tym idzie - ma do tego prawo... przykre, ale
    prawdziwe. takie są jednak realia - trudno teraz znaleźć POLSKI bank (pomijam
    spółdzielcze). jedyna pociecha z tego, że obsługę mają na EUROPEJSKIM poziomie
    i powolutku zaczyna to być standardem.

    aha - kwestia expander - xelion; xelion rzeczywiście jest ukierunkowany na
    produkty peo, pioneer i cu. expander dlugo pewnie bedzie sie mogl szczycic
    przewaga na tym polu. w ekspanderze jednak doradca powie co ma powiedziec i
    tyle go widziales. z tego co wiem, xelion stawia na dlugotrwala i bliska
    (Boże - jak to brzmi ;) więź z klientem. to może się okazać dobrym pomysłem.

    pozdrawiam!

  • 27. Data: 2004-04-29 12:39:17
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    grusia <g...@t...pl> wrote:
> [...]
    > bezpośrednio pobierać prowizję od udzielonych kredytów czy kart
    > płatniczych, teraz sam będzie płacił ją Xelionowi, ale są to kredyty,

    Bank "dzieli" prowizja. Z punktu widzenia PEkao nie ma sensu tworzyc takiego
    oobnego bytu. Rownie dobrze mogloby to dzialac pod parasolem banku i byc
    jego 100% wlasnoscia - zwlaszcza ze sprzedaje te same produkty.
    Co do zdobycia nowych klientow - jakos mi trudno uwierzyc, zeby obcy klient
    chetne reagowal na oferte. A obecny - lepiej przeciez zeby bral przez bank,
    a nie przez Xeliona.
    Ciekawostka - dlaczego konta w Xelionie sa znacznie tansze? Byc moze to
    nieuczciwa, wewnetrzna konkurencja. Bo ja sam w Xelionie chetnie bym zalozyl
    konto (i pewnie predzej czy pozniej to zrobie ;), ae ceny w samym banku sa
    zaporowe.

    http://www.PRnews.pl

  • 28. Data: 2004-04-29 13:19:53
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Ciekawostka - dlaczego konta w Xelionie sa znacznie tansze? Byc moze to

    Bo mniejsza funkcjonalność?

    Pozdrawiam
    Maciej Loret

  • 29. Data: 2004-04-29 13:39:28
    Od: "grusia" <g...@t...pl>

    > Co do zdobycia nowych klientow - jakos mi trudno uwierzyc, zeby obcy klient
    > chetne reagowal na oferte. A obecny - lepiej przeciez zeby bral przez bank,
    > a nie przez Xeliona.

    to że trudno Ci uwierzyć w to, że obcy klient chetnie reaguje na oferte
    Xeliona jest Twoim subiektywnym odczuciem. nie istnieją jeszcze statystyki
    dotyczące klientów Xeliona (ja w każdym bądź razie nic o tym nie wiem- zapytam
    swojego konsultanta;), ale jak powstaną - będzie dobry obraz tego, co się
    właściwie stało i czy kampania podziałała na klientów innych instytucji
    finansowych.

> [...]
    > konto (i pewnie predzej czy pozniej to zrobie ;), ae ceny w samym banku sa

    nie bede powstrzymywał Cie przed założeniem konta (wręcz przeciwnie - polece
    osobe, której obsługa jest całkiem przyzwoita), ale wiedz, że cena ta ma swoją
    cenę (;-) : nie ma możliwości złożenia stałych zleceń, każdy przelew robisz za
    darmo przez internet, bądź robi to za Ciebie Twoj osobisty konsultant i wtedy
    płacisz:
    - 5zł jeśli jest to przelew do PEO, lub Xelion,
    - 15zł jesli jest to przelew do innego banku. zaletą jest to, że masz Maestro
    za 4 złote miesięcznie.

    pozdrawiam.

  • 30. Data: 2004-04-29 21:07:25
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 29 Apr 2004 12:48:42 +0200, "grusia" <g...@t...pl> wrote:

    >no ale dlaczego NIE??? przecież każdy dostaje tyle, ile ma akcji, czyli tyle,
    >ile mu się należy, prawda??? Xelion jest pół na pół właśnością włoską i

    nie. Jeśli koszt "czegoś" ponoszony przez bank wynosi 100, bank
    sprzedaje "coś" Xelionowi za 110 a Xelion klientowi za 120, to UCI ma
    z tego 12,95 , a drobni udziałowcy Pekao SA - 5,955. Gdyby bank
    sprzedawał końcowemu użytkownikowi, to 53% zysku (1,06) miałby UCI, a
    39,7% (7,94) - drobni akcjionariusze. Ba, nie można nawet wykluczyć
    sytuacji, że bank sprzedaje za 100 albo i mniej.

    >umowę???). jeśli akcjonariusze mniejszościowi wciąż dostają taką samą
    >dywidendę, co reszta, nie widzę problemu. dlaczego więc nie miałoby leżeć w

    IMHO - jak widać - nie

    --
    Jarek Andrzejewski