  • 1. Data: 2024-07-24 11:42:30
    Temat: Z cyklu BANKSTERKA to ZAKAŁA narodu ;-)
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Czyli jak banki ustalały wielkość WIBORu ;-)

    "WIBOR trafił przed unijny sąd. Bankowcy ostrzegają przed katastrofą

    Do TSUE trafiła pierwsza sprawa wiborowa. Choć sektor bankowy próbuje
    zachować zimną krew, w rozmowie z money.pl jego przedstawiciele
    ostrzegają przed zrujnowaniem gospodarki. Skutki finansowe byłyby o rząd
    wielkości większe niż w przypadku spraw frankowych."

    https://www.money.pl/banki/wibor-trafil-przed-unijny
    -sad-bankowcy-ostrzegaja-przed-katastrofa-7050870654
    618528a.html

    Jak widać prawo nie jest problemem choć głupie jest.

    Większym problemem jest pazerność banksterki.

    Teraz się szykują wyroki za wibory ustalane w zorganizowanej grupie
    przestępczej.

    Takie modny dziś zarzut ;-)

    Tak jak z frankami pisałem że wyroki nie są o skutki społeczne tak teraz
    też będzie chodzić TYLKO o ZŁAMANIE PRAWA PRZY USTALANIU WIBORu.

  • 2. Data: 2024-07-25 11:56:32
    Temat: Re: Z cyklu BANKSTERKA to ZAKAŁA narodu ;-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jul 2024 11:42:30 +0200, _Master_ wrote:
> [...]
    >
    > Tak jak z frankami pisałem że wyroki nie są o skutki społeczne tak teraz
    > też będzie chodzić TYLKO o ZŁAMANIE PRAWA PRZY USTALANIU WIBORu.

    Zaraz zaraz - nic tam nie piszą ani o ustalaniu, ani o złamaniu prawa.

    Kwestionowane może byc zawieranie kredytów o zmiennej stopie opartej o
    WIBOR. To taki spekulacyjny instrument, dobry dla zawodowców, a nie
    dla konsumentów, których Unia chroni :-)

    Skończy się tak, ze banki padną?
    Czy znów będzie 10 lat, w miedzyczasie część sie spłaci, banki udzielą
    nowych, w nowych będzie infomacja, ze klient odmówił kredytu o stałej
    stopie. I symulacje spłat dla WIBOR 5, 10 i 20% :-)

    No chyba, że będą juz tylko kredyty o stałej stopie, banki się
    ucieszą, a rząd będzie dopłacał :-)

    J.