  • 1. Data: 2005-11-10 15:02:57
    Temat: ZUS konto bankowe dlug wspolnika
    Od: "MM" <e...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jest taka oto sytuacja prowdzilem dzialalnosc w formie SC,
    wraz ze wspolnikiem rozliczalismy sie z ZUS'em osobno jako oddzielni
    platnicy skladek. Moj wspolnik nie placil skladek na ZUS przez jakis okres
    po czym ZUS za pomoca banku sciagnal zalegla kase z naszego konta firmowego
    a bank wystawil za to sowity rachunek. Teraz bank chce scigac ze mnie te oplaty
    i nie wiem jak sie bronic i czy jest wogole na to szansa.
    Wiem juz ze bank mogl sciagnac te pieniadze z naszego konta ale
    czy prowizji za te operacje nie powinien szukac czasem u mojego wspolnika ?
    Gdyby konto bylo "pelne" to pewnie moglyby sobie wziac te pieniadze
    co byloby potraktowane jako wyplata z konta przez wspolnika ale gdy tam jest
    juz dawno pusto to chyba ja powinienem miec spokoj ?
    Najgorsze ze ta kasa "wisi" na saldzie konta.
    Czy jest jakis sposob zeby bank mi dal spokoj?

    Pozdr
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-11-11 13:28:17
    Temat: Re: ZUS konto bankowe dlug wspolnika
    Od: ...@...c

    Dnia 10 Nov 2005 16:02:57 +0100, MM napisał(a):

> [...]
    > juz dawno pusto to chyba ja powinienem miec spokoj ?
    > Najgorsze ze ta kasa "wisi" na saldzie konta.
    > Czy jest jakis sposob zeby bank mi dal spokoj?

    jeżeli ściągał z rachunku należacego do was jako s.c. to niestety bedzie
    ciebie mógł także ścigać za prowizje ponieważ jako współwłaściciel konta
    jestes zobligowaly solidarnie do zapłaty zobowiązań wynikających z jego
    prowadzenia

    --
    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2005-11-14 09:20:22
    Od: "MM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > ciebie mógł także ścigać za prowizje ponieważ jako współwłaściciel konta
    > jestes zobligowaly solidarnie do zapłaty zobowiązań wynikających z jego

    Ok, rozumiem ze jestem zobligowany do zapłaty zobowiazan wynikajacych
    z obslugi konta s.c. i wszystkich oplat dotyczacych dzialalnosci s.c.
    tylko jakos nie jestem w stanie pojac z jakiej racji mam placic za prowizje
    ktora bank sobie naliczyl od sciagniecia prywatnego dlugu wspolnika ?!
    Moim zdaniem ta kasa nie moze wchodzic w saldo zadluzenia. Przeciez
    rownie dobrze moglo to dotyczyc kredytu za np lodowke i z jakiej racji
    ja z konta firmowego sc mam placic prowizje za sciagniecie raty za lodowkę
    wspolnika ?!. Gdyby ta kasa tam byla to ok. Ale jak jej nie ma to bank powinien
    jej szukac u wspolnika na prywatnym koncie a nie wrzucac to w nasze
    saldo...chyba .

    Dzieki i pozdrawiam
    Misiek