  • 101. Data: 2019-12-13 13:25:57
    Temat: Re: Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
    Od: j...@j...org

    On Friday, December 13, 2019 at 8:42:18 PM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
    > To sprawdź, ile TPSA wytransferowała zysków do FT, np. w słynnej formie opłat za
    logo.
    > Ru..ali i ru..ają nas na sucho.

    Rzucasz jakąś tezę, to ją udowadniaj. Wszystko jest w raportach giełdowych.

    Zauważ, że kiedyś polska była telekomunikacyjną pustynią, a światłowody w większości
    miast nie położyły się same.

    > Udowodnij, że internet musi kosztować 99 zł/mies. i najtańszy abo tyle, ile
    kosztuje.

    Kłamiesz, bo najtańszy internet stacjonarny z Orange jest od ok. 60 zł.

  • 102. Data: 2019-12-13 13:30:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-12-13 o 12:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > Oczywiście byłeś i mieszkałeś na Białorusi i Ukrainie, żeby porównać.
    > Zacznij od porównania krajobrazu przeciętnej ukraińskiej wsi z polską
    > wsią w latach 80-tych.
    > Lub od porównania ukraińskich samochodów z polskimi samochodami.
    > Lub od porównania ukraińskich restauracji z polskimi restauracjami
    > Czegokolwiek poza surówką.
    >

    > -----

    Ja tam może stary jestem, ale pamiętam w polskich sklepach tylko ocet.
    A po telewizor kolorowy marki elektron lub rubin albo pralkę wiatka to
    się do Ukraińskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej jeździło.
    A po traktor marki biełarus do.. a jakże - Białoruskiej SRR.

    --
    Pete

  • 103. Data: 2019-12-13 14:10:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > -----

    >Ja tam może stary jestem, ale pamiętam w polskich sklepach tylko
    >ocet.

    Z grubsza mozna by tak rzec.

    >A po telewizor kolorowy marki elektron lub rubin albo pralkę wiatka
    >to się do Ukraińskiej Socjalistycznej Republiki Radzieckiej jeździło.

    Ale ... to nie znaczy, ze u nas telewizorow kolorowych nie bylo.
    Byly po domach, tylko rozchodzily sie w sklepie w godzine, a w kolejce
    spolecznej czekalo sie pare miesiecy.
    Plus jeszcze na talony i jakies inne formy.

    A jesli za granica te telewizory w sklepach staly ... kazda rodzina
    juz miala i drugiego nie potrzebowala, czy po prostu nie bylo ich stac
    ?
    Nas w sumie tez nie bylo stac, tylko ze pieniedzy mielismy wiecej niz
    byly warte :-)

    No i mowimy o latach 80-tych, bo w 1990 to jakos magicznie w sklepach
    sie telewizory pojawily i staly.
    Polskie, niemieckie, rosyjskie, koreanskie ...

    Co do samochodow - przypominam ze polskie zaklady kupil Daewoo, a od
    Deawoo kupili jacys nowobogaccy z Ukrainy ... I robili lanosy na
    Ukraine ... podobno.

    J.

  • 104. Data: 2019-12-13 14:15:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Licz internet z telefonem, przecież to Telekomunikacja.

    -----

  • 105. Data: 2019-12-13 14:18:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W tym czasie znajomi z Ukrainy całowali po rękach za zaproszenia uprawniające ich do
    przyjazdu do Polski (i oczywiście pracy na
    szaro).
    Jeżeli całą jaruzelkę przeżyłeś na samym occie, to kiepski był ten Twój dom dziecka.
    Zawsze się gdzieś po coś jeździło, i do Mongolii i do San Marino.

    -----

  • 106. Data: 2019-12-13 14:19:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Aha.

    -----

  • 107. Data: 2019-12-13 14:28:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 13 Dec 2019 14:18:42 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Zawsze się gdzieś po coś jeździło, i do Mongolii i do San Marino.

    Juści.
    Wypróbowani towarzysze jeździli, dokąd tylko chcieli.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 108. Data: 2019-12-13 14:37:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

    >Juści.
    >Wypróbowani towarzysze jeździli, dokąd tylko chcieli.

    Ale czy wyprobowanym towarzyszom wypadalo czesto jezdzic ?

    Pomijajac okres stanu wojennego, to Polacy stosunkowo duzo jezdzili
    ... po demoludach.
    I czesto handlowo, wiec widac byl w kraju towar, nie tylko ocet :-)

    Po 1990 przestalo sie oplacac, za to do nas przyjezdzali Rosjanie/itp
    ze swoim tanim szajsem ...

    J.

  • 109. Data: 2019-12-13 15:19:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 13 Dec 2019 14:37:25 +0100, J.F. napisał(a):

    > Po 1990 przestalo sie oplacac, za to do nas przyjezdzali Rosjanie/itp
    > ze swoim tanim szajsem ...

    No właśnie, u nas rynek dość szybko wymógł lepszą jakość, a w Rosji i na
    Ukrainie - a także w Bułgarii i Rumunii - udoskonalano gospodarkę
    socjalistyczną.
    Trzeba jednak przyznać, że tamtejsze społeczeństwa w latach 90. w zasadzie
    nie były poniżane i wyzyskiwane przez szeroko rozumiany Zachód, a zwłaszcza
    Niemcy, czego aktywiści dojnej zmiany szalenie im zazdroszczą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 110. Data: 2019-12-13 15:29:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-12-13 o 14:18, ąćęłńóśźż pisze:
    > W tym

    którym?

    > czasie znajomi z Ukrainy całowali po rękach za zaproszenia
    > uprawniające ich do przyjazdu do Polski (i oczywiście pracy na szaro).

    po 81 roku?
    Śmiem wątpić

    > Jeżeli całą jaruzelkę przeżyłeś na samym occie, to kiepski był ten Twój
    > dom dziecka.

    Jeśli chcesz sobie na takim poziomie prowadzić dyskusję, to znajdź sobie
    piaskownicę z odpowiednim dla ciebie ilorazem inteligencji

    > Zawsze się gdzieś po coś jeździło, i do Mongolii i do San Marino.

    I to jest wyznacznik tego, że w pl poziom życia był wyższy niż na ukrainie?
    Niepoważne