  • 81. Data: 2019-12-12 08:46:38
    Temat: Re: Zachód dostaje wiecej ze Wschodu Europy niz wplaca do unijnej kasy na jego wsparcie
    Od: j...@j...org

    On Thursday, December 12, 2019 at 4:32:30 PM UTC+9, z wrote:

    > Nie odważyłbym się w takim gronie stawiać TEZY ;-)
    >
    > Zacytowałem artykuł. Atakuj artykuł i jego autorkę. Usiłujesz dyskutować
    > że mną ale nawet nie merytorycznie.
    >
    > Ja jestem tylko posłańcem złej nowiny która jak widać BOLI ;-)
    >
    > Czytałeś ten artykuł? Jesteś od Runta?

    Ponieważ nie odniosłeś się do moich zastrzeżeń do artykułu, którego najwyraźniej nie
    zrozumiałeś:

    W artykule jest moim zdaniem brak logiki i konsekwencji:

    1) z jednej strony liczy, ile dotacji dostały nowe kraje UE z _budżetu UE_

    2) zestawia to z zyskami firm _zagranicznych_ w nowych krajach UE - a więc nie
    tylko pochodzących z Unii Europejskiej, ale także tych amerykańskich, japońskich,
    norweskich czy szwajcarskich

    3) nie wskazuje, ile z tych zysków zostaje w kraju jako reinwestycje

    4) nie wskazuje, ile firmy zagraniczne rokrocznie inwestują nowych środków
    (pochodzących spoza kraju)

    Jak przegapiłem w artykule punkty 2-4, proszę o wskazanie danych liczbowych.

    Postaram się napisać językiem TVPiS - wszystkie są jak najbardziej prawdziwe:

    Zachód dostaje więcej ze Wschodu Europy niż Niemcy wydają na polskie marchewki w
    listopadzie.

    Zachód dostaje więcej ze Wschodu Europy niż wydaje na import Mercedesów z Polski.

    Japonia i Stany Zjednoczone w tym roku nie dorzuciły się do budżetu Unii
    Europejskiej, mimo olbrzymiego importu z tych krajów do Polski.

    Oraz mniej zrozumiale dla ciebie:

    Polska płaci mniej składek do UE niż dostaje z jej budżetu.

    Firmy zagraniczne w dalszym ciągu reinwestują dużą część swoich zysków w Polsce,
    zamiast przelewać je do swojego kraju.

    Zagraniczne inwestycje w Polsce były w 2018 roku ok. 13x większe niż polskie
    inwestycje za granicą.

  • 82. Data: 2019-12-12 09:23:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Akurat Kongres Lewych Dochodów sprzedawał najlepsze państwowe przedsiębiorstwa, w tym
    kury znoszące złote jajka.
    Uważasz, że nie miały szans na przeżycie polska telekomunikacja (monopol), zakłady
    cukiernicze im. 22 lipca czy nowoczesne zakłady
    papiernicze?
    www.bibula.com/?p=60878

    -----

  • 83. Data: 2019-12-12 09:30:46
    Od: j...@j...org

    On Thursday, December 12, 2019 at 5:23:40 PM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Uważasz, że nie miały szans na przeżycie polska telekomunikacja (monopol), zakłady
    cukiernicze im. 22 lipca czy nowoczesne zakłady

    Mówię "sprawdzam".

    Telekomunikacja Polska, gdy była jeszcze w 100% państwowa i wchodziła w 1999 roku na
    giełdę, kosztowała 14,5 zł za akcję.

    Dzisiaj akcje Orange kosztują 6,8 zł. Odkupuj, na pewno zrobisz interes życia!

    Tak więc wychodzi na to, że mimo wszystko polski Skarb Państwa zrobił całkiem niezły
    interes, a francuski - nienajlepszy.

    Z "nowoczesnymi zakładami papierniczymi" to jakiś żart, czy ty tak na poważnie?

  • 84. Data: 2019-12-12 11:49:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To bzdury podobnie jak te, że Polska i Hiszpania były na podobnym poziomie rozwoju
    (przed wstąpieniem tej drugiej do EWG).

    -----
    > W 1990 Polska, Białoruś i Ukraina były na tym samym poziomie rozwoju i dochodzie na
    obywatela.

  • 85. Data: 2019-12-12 11:50:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Więcej Hausnera (a nawet Kołodki), mniej pezetpeerowca Balcerka.

    -----

  • 86. Data: 2019-12-12 12:00:21
    Od: j...@j...org

    On Thursday, December 12, 2019 at 7:50:02 PM UTC+9, ąćęłńóśźż wrote:
    > To bzdury podobnie jak te, że Polska i Hiszpania były na podobnym poziomie rozwoju
    (przed wstąpieniem tej drugiej do EWG).

    Bzdury to ty powyżej napisałeś.

    Powtórzę jeszcze raz:

    W 1990 Polska, Białoruś i Ukraina były na tym samym poziomie rozwoju i dochodzie na
    obywatela.

    Ale daj jakieś dane/statystyki na podparcie swoich wynurzeń.

  • 87. Data: 2019-12-12 14:22:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 08:31, z pisze:

    > Nie odważyłbym się w takim gronie stawiać TEZY ;-)
    >
    > Zacytowałem artykuł. Atakuj artykuł i jego autorkę. Usiłujesz dyskutować
    > że mną ale nawet nie merytorycznie.

    Z Tobą nie da się merytorycznie dyskutować, bo zauważ, że padły pytania
    (nie moje) do artykułu, a Ty możesz jedynie odesłać do autorki. Jeśli
    się z czymś z artykułu nie zgadzasz, to napisz konkretnie z czym.

    > Ja jestem tylko posłańcem złej nowiny która jak widać BOLI ;-)
    > Czytałeś ten artykuł? Jesteś od Runta?

    Oryginału nie czytałem, tylko to streszczenie na onecie, które linkowałeś
    ale akurat mnie nic nie boli, bo ogólnie to co jest w artykule jest
    powszechnie znane.
    I pisałem już ogólne tezy tam zawarte dotyczące kierunków przepływu
    pieniędzy są w miarę prawidłowe i nie widzę tam nic co trzeba
    skomentować - można co najwyżej spierać się z liczbami, bo tu pewnie
    trochę podrasowano/zmanipulowano dane i na to zwracają
    uwagę inni. Ogólnie nie wiem czym się tak podniecasz.

    A to "Jesteś od Runta?" to prawie jak ze "Stawki większej niż życie"
    -Przychodzę od Żubra.
    -Żubr mówił mi o Panu

    Znam Was wszystkich, bo zaglądam czasem na psp
    i wolałbym, żebyście się nie produkowali gdzie indziej.

  • 88. Data: 2019-12-12 14:58:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 14:22, cef pisze:

    > Z Tobą nie da się merytorycznie dyskutować, bo zauważ, że padły pytania
    > (nie moje) do artykułu, a Ty możesz jedynie odesłać do autorki.

    A ja co mam do tego?

    Pokazuję tylko że jedynie słuszna poprawność polityczna się kruszy.

    Jeśli tezy są słuszne i powszechnie znane to po co mi odpisujesz?

  • 89. Data: 2019-12-12 15:02:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 08:46, j...@j...org pisze:
    > Ponieważ nie odniosłeś się do moich zastrzeżeń do artykułu

    Ja mam się odnosić. Ja biorę pensje w euro i wydaje dyrektywy?

    Masz zastrzeżenia... Wolno Ci je mieć.
    Dyskutuj a Autorką a nie bijesz tu pianę. Podaj inne lepsze wg Ciebie
    kwoty. Domagaj się sprostowania.
    ZRÓB COŚ ;-)

  • 90. Data: 2019-12-12 16:32:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-12 o 14:58, z pisze:

    > A ja co mam do tego?
    >
    > Pokazuję tylko że jedynie słuszna poprawność polityczna się kruszy.

    > Jeśli tezy są słuszne i powszechnie znane to po co mi odpisujesz?

    Bo niepokoi mnie, że kolejna grupa zostaje zaśmiecona
    przez politykierów, którzy jedynie wrzucać linki potrafią
    a dyskutować już nie. Od pół roku grupę prawo zaśmieca
    jakiś ubek swoimi prasówkami, wczoraj przybył tam kolejny nawiedzony.

    Piszesz, że nic do tego nie masz, ale twierdzisz, że jedynie słuszna
    poprawność polityczna się kruszy. To juz jakaś teza.
    Proszę zatem napisz w kilku zdaniach jaką poprawność polityczną masz na
    myśli.
    A w zasadzie, którą masz na myśli (krajową, unijną), bo u mnie się nic
    nie kruszy
    i nie rozumiem Twoich niedopowiedzeń.
    Artykuł po prostu dotyczy kwestii gospodarczych w skali makro
    czyli dyskretnie zahaczających o politykę
    a Ty usiłujesz przypisać mu jakieś nadzwyczajne moce kruszenia
    poprawności politycznej.
    Jakoś nie słychać, żeby był szerzej komentowany
    ani w naszej telewizji publicznej ani w prywatnej ani w niemieckiej
    prasie też nic.

    Albo zatem zapodasz coś co mogłoby stanowić początek dyskusji,
    albo spadaj, bo to nie jest grupa do wklejania linków, robienia prasówek itp