  • 1. Data: 2006-07-06 11:25:22
    Temat: Zakup mieszkania - kredyt - (przekazanie środków kiedy!?)
    Od: "~turtle" <m...@g...com>

    Witam

    Sytuacja przedstawia się następująco:

    - jest mieszkanie, umowa przedwstępna podpisana
    - dokumenty w banku w komplecie (oczekuję na podpisanie umowy)

    (koniec etapu do umowy)

    (etap do wypłaty - - > bank aby mógł przelać swoją część
    środków wymaga abym ja swoje przelał na konto "zbywcy" ale jak mogę
    je przelać jeśli nie jestem jeszcze właścicielem mieszkania tak w
    ciemno mam zaufać przecież sprzedający może się wycofać w
    ostatniej chwili ot tak i co wtedy??? w jaki sposób i w jakim momencie
    mam przelać pieniądze na konto zbywcy? bez potwierdzenia tej wpłaty
    bank nie zrealizuje przelewu. W którym momencie idę do notariusza???
    czy notariusz wymaga umowy kredytu z banku? cholera ale tych
    niejasności, potrafi ktoś mi pomóc i opisać kolejność czynności,
    dziękuje z góry.

    Piotrek

  • 2. Data: 2006-07-06 12:01:58
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    ~turtle wrote:

    > (etap do wypłaty - - > bank aby mógł przelać swoją część
    > środków wymaga abym ja swoje przelał na konto "zbywcy" ale jak mogę

    Słusznie.

    > je przelać jeśli nie jestem jeszcze właścicielem mieszkania tak w

    A co to przeszkadza? Przelew to przelew.

    > ciemno mam zaufać przecież sprzedający może się wycofać w
    > ostatniej chwili ot tak i co wtedy???

    Jaaasne. Wtedy odzyskasz tą kasę tak samo jak zadatek. Masz przecież
    dowód nadania przelewu.

    > W którym momencie idę do notariusza???

    No wiesz? Takie pytania to trzeba sobie zadać zanim się w ogóle
    zabierzesz za kupno mieszkania...

    Kolejność:
    - umowa przedwstępna i zadatek
    - podpisana umowa kredytowa z bankiem
    - wpłacasz swoją kasę sprzedającemu
    - do notariusza
    - teraz ty masz mieszkanie i dług wobec sprzedającego
    - do banku zanosisz akt notarialny i podpisujesz wniosek o wypłatę kredytu
    - przekazanie kluczy

    Jak ja kupowałem mieszkanie to po prostu dwa dni przed spotkaniem u
    notariusza zrobiłem sprzedającemu przelew na kilkanaście tysięcy. W
    akcie notarialnym jest napisane że przekazałem im kwotę x (zadatek +
    przelew), a kwota y będzie z kredytu w ciągu 7 dni.

    Karol

  • 3. Data: 2006-07-06 12:45:33
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Karol S porozsypywal nastepujace haczki:
    > Kolejność:
    > - umowa przedwstępna i zadatek
    > - podpisana umowa kredytowa z bankiem
    - notariusz
    - wklad wlasny
    - bank
    przekazanie kluczy moze byc w dowolnym momencie (czesto okreslone jest
    to w akcie notarialnym)
    Czasem sie zdarza ze bank pojdzie na reke klientowi i wyplaci swoja
    czesc zanim kupujacy przeleje wklad wlasny
    --
    badzio

  • 4. Data: 2006-07-07 11:07:02
    Od: "Kmail" <kmail@wpq_bez_q_.pl>

> [...]
    > akcie notarialnym jest napisane że przekazałem im kwotę x (zadatek +
    > przelew), a kwota y będzie z kredytu w ciągu 7 dni.

    A ja bym zamienił kolejność:
    > - do notariusza
    > - wpłacasz swoją kasę sprzedającemu

    A w akacie ze przeleje kase w przeciągu np. 3 dni.
    Regół co do tego nie ma ale tak jest bezpieczniej i sprzedający nie powinien
    robić kłopotów, wkońcu to i tak ty płacisz notariuszowi więc notariusz
    pracuje dla ciebie
    i napisze jak będziesz chciał.

  • 5. Data: 2006-07-07 11:38:34
    Od: Jazz <j...@p...invalid>

    On Thu, 06 Jul 2006 14:01:58 +0200, Karol S wrote:

> [...]
    > - teraz ty masz mieszkanie i dług wobec sprzedającego
    > - do banku zanosisz akt notarialny i podpisujesz wniosek o wypłatę kredytu

    Najpierw akt notarialny potem wypłata kasy. Nigdy odwrotnie!!! W razie
    jakby sprzedawca nie wydał Ci mieszkania masz prawo od razu walić do
    komornika.

    --
    Jazz
    http://jazz.prv.pl/

  • 6. Data: 2006-07-07 13:36:19
    Od: "Kmail" <kmail@wpq_bez_q_.pl>

    Jeszcze jedno moze nawet bardziej istotne:
    sprawdż przed pojsciem do notariusza czy wszyscy się wymeldowali.
    Musisz isc ze zzbywcą i ataką informacje udzieli pani w okienku zbywcy w
    twojej obecności bezpłatnie.