  • 1. Data: 2006-07-06 12:00:11
    Temat: Koszty przlewu SWIFT
    Od: Stachu <m...@i...pl>

    Witam

    Mam takie pytanie. Siostra przelała do mnie z Holandii 200 zł. Kwota
    normalnie doszła do mnie na konto (BZ WBK). Bankl nie pobrał żadnej
    prowizji. Czy jest jakaś możliwość, że pobierze ją na koniec miesiąca, czy
    może za przelew SWIFT płaci jego na dawca??

    Z góry dzięki
    Stachu

  • 2. Data: 2006-07-06 12:15:00
    Temat: Re: Koszty przlewu SWIFT
    Od: "Grzes" <p...@S...pl>

    Użytkownik "Stachu" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prowizji. Czy jest jakaś możliwość, że pobierze ją na koniec miesiąca, czy
    > może za przelew SWIFT płaci jego na dawca??

    Za przelew płaci w zasadzie nadawca, no chyba ze przy wysyłce kazesz płacic
    odbiorcy,
    BZWBK chyba od 3 lipca nie pobiera prowizji za SWIFTy przychodzące, zalezy
    czy się na to załapałeś czy nie

  • 3. Data: 2006-07-06 12:18:56
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > prowizji. Czy jest jakaś możliwość, że pobierze ją na koniec miesiąca, czy
    > może za przelew SWIFT płaci jego na dawca??

    jezeli prowizja nie zostala pobrana to bank juz ci jej nie potraci, pewnie
    zalapales
    sie na ich nowa TOiP - od 3.07 BZ WBK nie pobiera oplaty za przyjete
    przelewy zagraniczne ;-))

    pozdr
    RobertS

  • 4. Data: 2006-07-06 12:22:15
    Od: Stefan <p...@g...com>

    Dnia Thu, 06 Jul 2006 14:00:11 +0200, Stachu napisał(a):

> [...]
    > prowizji. Czy jest jakaś możliwość, że pobierze ją na koniec miesiąca, czy
    > może za przelew SWIFT płaci jego na dawca??

    Wcześniej na grupie pojawiła się informacja, że w WBK jest promocja i bank
    nie pobiera opłaty za SWIFT. Może to o to chodzi?

  • 5. Data: 2006-07-07 07:40:43
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Wcześniej na grupie pojawiła się informacja, że w WBK jest promocja i bank
    > nie pobiera opłaty za SWIFT. Może to o to chodzi?

    to nie jest zadna promocja, BZ WBK na stale zrezygnowal z pobieranie oplat
    za przyjecie przelewu z zagranicy

  • 6. Data: 2006-07-07 08:32:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    RobertS napisał(a):

    > to nie jest zadna promocja, BZ WBK na stale zrezygnowal z pobieranie oplat
    > za przyjecie przelewu z zagranicy

    Nawet tych wysłanych z opcją BEN?

    p. m.

  • 7. Data: 2006-07-07 20:09:20
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 07 Jul 2006 10:32:50 +0200, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    >Nawet tych wysłanych z opcją BEN?

    ja to rozumiem tak:
    te durnowate banki, które mają w tabeli opłatę za przyjęcie przelewu
    zagranicznego pobierają ją od właściciela konta niezależnie od opcji
    kosztów. sądzę że nawet przy OUR najpierw księgują pełną kwotę a potem
    jako oddzielne księgowanie pobierają prowizję (niech mnie ktoś poprawi
    jeśli się mylę).
    oczywiście przy opcji BEN odbiorca dostanie kwotę pomniejszoną o
    koszty "zniknięte" podczas podróży przelewu :) ale to akurat nie wina
    WBK, bo taka kwota po prostu do niego przychodzi (potrącana przez
    pośredników z kwoty przelewu).

    PG

  • 8. Data: 2006-07-09 11:01:31
    Od: "swiatowid" <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl>

    była mowa o PRZYJĘTYCH a nie wysłanych.

    A tu Piotr pisze o przyjętych tak :

> [...]
    > kosztów. sądzę że nawet przy OUR najpierw księgują pełną kwotę a potem
    > jako oddzielne księgowanie pobierają prowizję (niech mnie ktoś poprawi

    w Polsce, jak dotad pobierają - ale od nadawcy. Właścicel-odbiorca nie
    zapłaci.

    tak mogło być.

  • 9. Data: 2006-07-11 21:01:58
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sun, 9 Jul 2006 13:01:31 +0200, "swiatowid"
    <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl> wrote:

    >w Polsce, jak dotad pobierają - ale od nadawcy. Właścicel-odbiorca nie
    >zapłaci.

    mylisz się. są takie banki. przykład?
    Inteligo:
    wpływ na rachunek w ramach konta Inteligo za pośrednictwem systemu
    SWIFT, SORBNET-EURO, EuroELIXIR 11,99 zł

    PG

  • 10. Data: 2006-07-13 18:06:44
    Od: "jos" <b...@g...pl>

> [...]
    > Inteligo:
    > wpływ na rachunek w ramach konta Inteligo za pośrednictwem systemu
    > SWIFT, SORBNET-EURO, EuroELIXIR 11,99 zł

    wiekszosc bankow z ktorymi sie z spotkalem w polsce pobiera oplate od
    odebranych przelewow chyba ze zleconiadawca zaznaczy na zleceniu ze to on
    pokrywa koszty banku zagranicznego