-
1. Data: 2004-02-08 14:51:45
Temat: Zakup w internecie, autoryzacja, blokada, polskie znaki
Od: "Foremka" <k...@w...pl>
Zwracam się z uprzejmą prośbą, zapewne ktoś potrafi udzielić mi odpowiedzi.
Autoryzacja płatności za zakupy internetowe kartą Visa:
1) Piszemy używając polskich znaków ą, ę itd czy nie ?
a) polski serwis,
b) zagraniczny?
Czy są sztywne światowe reguły czy to zależy od firmy?
2) Wstrzymanie zapłaty, sytuacja z życia:
a) witryna sprzedawcy - zakup usługi
b) przekierowanie do autoryzacji (2checkout.com)
c) podaję niezbędne dane, serwis je akceptuje i zwraca połączenie na witrynę
sprzedawcy
d) sprzedawca po upływie kilkudziesięciu minut aktywuje mi usługę za którą
zapłaciłem
== OK ale dalej ==
e) po kilku godzinach sprzedawca blokuje mi usługę,
f) emailem sprzedawca informuje:
- Płatność wstrzymana przez serwis autoryzujący - ten podaje powód o
możliwości oszustwa ("2checkout cancelled your payment due to fraud
suspicion.").
- Źle podałeś dane ("You didn't fill out the name", "Behind buyer has to be
the cardholder name")
Teraz coś co mnie zastanawia:
Jak serwis autoryzujący zaakceptował moją płatność kartą skoro teraz podaje
się braki w informacjach? Człowiek jest istotą ułomną ale jestem przekonany,
że podałem poprawnie kto jest posiadaczem karty (wszystkie dane podawałem
bez polskich znaków). Co mam sądzić o powyższej sytuacji, mi wydaje się
dziwna? Sprzedawca proponuje ponowienie zakupu i zwrot kwoty z opisanej
sytuacji. Faktem niezaprzeczalnym jest blokada stosownej sumy za płatność
na moim rachunku.
Płaciłem już z powodzeniem tym sposobem (Polska, świat) to moja pierwsza
taka historia. Liczę na pomocną dłoń osób które znają tę sferę życia na
wylot i od podszewki.
-
Pozdrawiam
Foremka