eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZakup w internecie, autoryzacja, blokada, polskie znakiZakup w internecie, autoryzacja, blokada, polskie znaki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Foremka" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Zakup w internecie, autoryzacja, blokada, polskie znaki
    Date: Sun, 8 Feb 2004 15:51:45 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 41
    Message-ID: <c05ihs$s1e$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pa109.dzierzoniow.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1076252029 28718 217.96.192.109 (8 Feb 2004 14:53:49
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 8 Feb 2004 14:53:49 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:283945
    [ ukryj nagłówki ]

    Zwracam się z uprzejmą prośbą, zapewne ktoś potrafi udzielić mi odpowiedzi.

    Autoryzacja płatności za zakupy internetowe kartą Visa:

    1) Piszemy używając polskich znaków ą, ę itd czy nie ?
    a) polski serwis,
    b) zagraniczny?
    Czy są sztywne światowe reguły czy to zależy od firmy?

    2) Wstrzymanie zapłaty, sytuacja z życia:
    a) witryna sprzedawcy - zakup usługi
    b) przekierowanie do autoryzacji (2checkout.com)
    c) podaję niezbędne dane, serwis je akceptuje i zwraca połączenie na witrynę
    sprzedawcy
    d) sprzedawca po upływie kilkudziesięciu minut aktywuje mi usługę za którą
    zapłaciłem
    == OK ale dalej ==
    e) po kilku godzinach sprzedawca blokuje mi usługę,
    f) emailem sprzedawca informuje:
    - Płatność wstrzymana przez serwis autoryzujący - ten podaje powód o
    możliwości oszustwa ("2checkout cancelled your payment due to fraud
    suspicion.").
    - Źle podałeś dane ("You didn't fill out the name", "Behind buyer has to be
    the cardholder name")

    Teraz coś co mnie zastanawia:
    Jak serwis autoryzujący zaakceptował moją płatność kartą skoro teraz podaje
    się braki w informacjach? Człowiek jest istotą ułomną ale jestem przekonany,
    że podałem poprawnie kto jest posiadaczem karty (wszystkie dane podawałem
    bez polskich znaków). Co mam sądzić o powyższej sytuacji, mi wydaje się
    dziwna? Sprzedawca proponuje ponowienie zakupu i zwrot kwoty z opisanej
    sytuacji. Faktem niezaprzeczalnym jest blokada stosownej sumy za płatność
    na moim rachunku.

    Płaciłem już z powodzeniem tym sposobem (Polska, świat) to moja pierwsza
    taka historia. Liczę na pomocną dłoń osób które znają tę sferę życia na
    wylot i od podszewki.
    -
    Pozdrawiam
    Foremka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1