  • 1. Data: 2009-10-04 12:28:06
    Temat: Zapytanie kredytowe BIK
    Od: "Maska" <m...@w...pl>

    Witam,
    ostatnio pojawiły się 4 zapytania kredytowe w BIK na podobną kwotę i tym
    samym mniej wiecej czasie od różnych banków. Przyczyna prosta zabezpieczyłem
    się wnioskami w innych bankach przed różnymi numerami, które banki lubią
    robić swoim nowym klientom hipotecznym.
    Pytanie jest takie czy mogę wymusić na banku lub biku aby je usunietą
    wcześniej niż po 1 roku?

    Pozdrawiam wszystkich czytających.

  • 2. Data: 2009-10-04 13:28:24
    Temat: Re: Zapytanie kredytowe BIK
    Od: " " <r...@g...pl>

    Maska <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > robić swoim nowym klientom hipotecznym.
    > Pytanie jest takie czy mogę wymusić na banku lub biku aby je usunietą

    Raczej nie, wnioskować możesz o jedynie poprawienie błędnego wpisu, lub
    usnunięcie wpisu o produkcie spłaconym.
    Z innej strony jednak - po co? W innym wątku na temat scoringu ktoś już
    napisał, że seria zapytań do biku od różnych banków w krótkim odstępie
    traktowana jest jako jedno zapytanie.

    R.

  • 3. Data: 2009-10-04 14:26:31
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Paź, 15:28, " " <r...@g...pl> wrote:

    > Z innej strony jednak - po co? W innym wątku na temat scoringu ktoś już
    > napisał, że seria zapytań do biku od różnych banków w krótkim odstępie
    > traktowana jest jako jedno zapytanie.

    Ale kolega pisał ze Stanów...Nie ukrywam, że mnie też ten problem
    gnębi.

  • 4. Data: 2009-10-04 15:50:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@g...pl wrote:

    > Z innej strony jednak - po co? W innym wątku na temat scoringu ktoś już
    > napisał, że seria zapytań do biku od różnych banków w krótkim odstępie
    > traktowana jest jako jedno zapytanie.

    Nie napisał że kilka zapytań do bik jest traktowane jako jedno, tylko że
    zwykle metody obliczania scoringu taki faktu uwzględniają.

    Dziennikarz jesteś czy jak?

  • 5. Data: 2009-10-04 21:32:03
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Nie napisał że kilka zapytań do bik jest traktowane jako jedno, tylko że
    > zwykle metody obliczania scoringu taki faktu uwzględniają.

    Naprawdę nie?

    > zwykle kilka zapytań blisko siebie jest traktowane jako jedno.
    > Zależy jak liczą.

    Piotr

  • 6. Data: 2009-10-04 21:51:50
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2009-10-04 15:28, r...@g...pl stwierdził, że:
    > Z innej strony jednak - po co? W innym wątku na temat scoringu ktoś już
    > napisał, że seria zapytań do biku od różnych banków w krótkim odstępie
    > traktowana jest jako jedno zapytanie.

    Każde zapytanie traktowane jest osobno, dodatkowo duża ich ilość
    powoduje obniżenie score (albo odrzuceniem wniosku).

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 7. Data: 2009-10-04 23:04:32
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 4 Paź, 23:51, Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> wrote:

    > Każde zapytanie traktowane jest osobno, dodatkowo duża ich ilość
    > powoduje obniżenie score (albo odrzuceniem wniosku).

    Ale dlaczego ? Kiedy rozmawiam z bankiem na temat jego produktu, na
    który mam ochotę, to mam powiedzieć bankowcowi: ty, słuchaj, w BIK-u
    jestem clear, ale musisz mi uwierzyć na słowo, bo mi spieprzysz
    scoring ?

    A jak negocjuję z kilkoma bankami to samo ?

  • 8. Data: 2009-10-05 00:03:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PiotRek wrote:

    > Naprawdę nie?

    Naprawdę nie.
    Po pierwsze "zwykle" nie oznacza, że zawsze po drugie nie oznacza, że w
    BIK. Po trzecie wyraźnie napisałem, że zależy od tego jak liczą.
    Każdy ma swoją własną metodę i mechanizmu ci nie ujawni.

  • 9. Data: 2009-10-05 05:55:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

[...]

    BIK jest sprawdzany po zlozeniu wniosku. Chcesz powiedziec, ze skladasz
    wnioski na slepo? Bez sprawdzenia warunkow oferowanego kredytu?

    MK

  • 10. Data: 2009-10-05 06:24:07
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2009-10-05 07:55, MK stwierdził, że:
    > BIK jest sprawdzany po zlozeniu wniosku. Chcesz powiedziec, ze skladasz
    > wnioski na slepo? Bez sprawdzenia warunkow oferowanego kredytu?

    Część banków przygotowuje "ofertę" w oparciu o dane wprowadzone do systemu.
    Nie wszędzie więc zapoznasz się z warunkami oferowanego kredytu przed
    złożeniem wniosku, a co za tym zapytaniem BIK...