  • 1. Data: 2009-10-04 05:18:50
    Temat: mbank, czy alior
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    ktory uwazacie za lepszy: mbank, czy alior ?
    pod kazdym wzgledem
    - dostep do zywej obslugi,a nie mlinie,telelinie itp
    - bankomaty
    - karty platnicze, w tym: do platnosci w necie
    - i takie tam rózne, o ktorych wiecie

    pytam, bowiem wpadla mi reklama, namalowali w niej:
    0 zł za wypłaty z bankomatów w Polsce i na całym świecie
    0 zł za przelewy internetowe
    0 zł za prowadzenie konta,
    a opłata za kartę płatniczą to tylko 3 zł miesięcznie
    5% w skali roku zarabia każdej nocy połowa środków z konta na lokacie
    nocnej
    ---> najlepsze konto internetowe według rankingu niezależnych doradców z
    firmy Expander (sierpień 2009)

  • 2. Data: 2009-10-04 08:22:02
    Temat: Re: mbank, czy alior
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-10-04, 1634Racine <1...@R...pl> wrote:
> [...]
    > - dostep do zywej obslugi,a nie mlinie,telelinie itp
    > - bankomaty
    > - karty platnicze, w tym: do platnosci w necie

    Skoro ustawiasz porównanie pod Aliora, to po co pytasz
    który z banków jest lepszy?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-10-04 08:24:37
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "1634Racine" <1...@R...pl> wrote in message
    > ktory uwazacie za lepszy: mbank, czy alior ?
    > pod kazdym wzgledem
    > - dostep do zywej obslugi,a nie mlinie,telelinie itp

    Alior

    > - bankomaty

    Alior

    > - karty platnicze, w tym: do platnosci w necie

    mBank

    > - i takie tam rózne, o ktorych wiecie

    zazwyczaj mBank

    > 5% w skali roku zarabia każdej nocy połowa środków z konta na lokacie
    > nocnej

    To już nieaktualne.

    > ---> najlepsze konto internetowe według rankingu niezależnych doradców z
    > firmy Expander (sierpień 2009)

    Hahahahaha. Dobre. :)

  • 4. Data: 2009-10-04 08:27:43
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message

    > To już nieaktualne.

    Kurde - aktualne. W porannym widzie zobaczyłem tu 11%. ;)

  • 5. Data: 2009-10-04 08:51:00
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message

    > gdzie to widzisz???
    > jest 5% w skali roku i to dzielimy na połowę jeszcze

    Pytasz mnie gdzie się znajduje mój poranny wid? :) Trochę na lewo od małego
    pokoju ...

  • 6. Data: 2009-10-04 08:54:57
    Od: Michal <m...@n...org>

    MarekZ pisze:

    > mBank

    Czemu niby mBank? W kartach mbanku nie ma zupełnie NIC (oprócz minut w
    mbank mobile ;) ), w Aliorze jest MC Debit (która jest lepsza od Visy
    Electron wypukłością i posiadaniem PayPassa) a kredytowe mają 1% cashbacku.

    No chyba, że jako wadę karty debetowej weźmiemy opłatę miesięczną...

    > zazwyczaj mBank

    mBank oferuje dużo usług "ponadbankowych" (ubezpieczenia różnorakie,
    OFE, SFI).

    > To już nieaktualne.

    Połowa środków na 5%- aktualne :) To się już wyjaśniło niżej. To w tej
    chiwli- o zgrozo- GORZEJ niż emax+ w mbanku, ale wciąż lepiej niż 0%
    ekonto :P

    --
    Michał

  • 7. Data: 2009-10-04 09:01:58
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michal pisze:
    > Czemu niby mBank? W kartach mbanku nie ma zupełnie NIC (oprócz minut w
    > mbank mobile ;) ), w Aliorze jest MC Debit (która jest lepsza od Visy
    > Electron wypukłością i posiadaniem PayPassa) a kredytowe mają 1% cashbacku.

    mBank ma większe możliwości ustalania limitów na kartach. Nie tylko
    kwotowe ale ilościowe.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2009-10-04 09:06:33
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent 1634Racine nadaje:
    > pod kazdym wzgledem
    > - dostep do zywej obslugi

    Ty chyba nie banku szukasz...? ;-)

  • 9. Data: 2009-10-04 09:07:10
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    1634Racine wrote:
    > ktory uwazacie za lepszy: mbank, czy alior ?
    > pod kazdym wzgledem
    > - dostep do zywej obslugi,a nie mlinie,telelinie itp

    alior

    > - bankomaty

    alior

    > - karty platnicze, w tym: do platnosci w necie

    Trudno powiedzieć. Do płatności osobistych - w zasadzie nie ma istotnych
    różnic. Alior ma niższe progi zwolnienia z opłat. Do płatności w necie
    mbank ma dedykowany produkt (eKartę), którego brakuje w Aliorze, ale
    zważywszy że w Aliorze można mieć debetowego Mastercarda, to można sobie
    zasymulować eKartę poprzez założenie dodatkowego rachunku i przelewanie
    tam kasy tylko gdy się chce dokonać jakiejś płatności - w efekcie uzyska
    się tą samą funkcjonalność, co w mbanku (a taniej, bo Mastercard
    kosztuje 10zł, a eKarta jak ostatnio sprawdzałem to była po 25.)

    Podgląd operacji przez net w obu bankach jest w zasadzie identyczny. W
    mbanku można bardziej szczegółowo ustawić limity operacji.

    > - i takie tam rózne, o ktorych wiecie

    Z mojego doświadczenia:
    - mbank długo rozpatruje reklamacje, ale... jednak rozpatruje i formalną
    odpowiedź przysyła
    - w Aliorze złożyłem już 3 reklamacje, na żadną nie dostałem odpowiedzi,
    chociaż pierwsze 2 jednak rozpatrzyli pozytywnie (1: nieprawidłowo
    pobrana opłata - dostałem zwrot, 2: przez www widziałem podwójnie
    zaksięgowane operacje na KK - na wyciągu na koniec okresu
    rozliczeniowego już ich nie było). Na rozpatrzenie trzeciej czekam od
    kwietnia.

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2009-10-04 09:08:09
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "Michal" <m...@n...org> wrote in message

> [...]
    > mbank mobile ;) ), w Aliorze jest MC Debit (która jest lepsza od Visy
    > Electron wypukłością i posiadaniem PayPassa) a kredytowe mają 1%

    - konfigurowalność kart
    - polityka wydawania kart (brak pozorowanej oferty ze strony banku)
    - onlajnowość podglądu kart, natychmiastowe odnawianie się limitu po
    operacji na karcie
    - rzeczywista bezpłatność kart debetowych oraz ich działanie w necie
    - dla eKart możliwość wyboru waluty rozliczeniowej (chyba tak jest, nie chce
    mi się sprawdzać)
    - lepsze oprocentowanie kredytu dla wybranych typów kart niż jest w stanie
    zaproponować Alior
    - lepsza niezawodność kart niż w przypadku Aliora
    - lepsze kursy w BRE niż w Alior.

    Jak już trzeba dokonać jednoznacznego wyboru (tak zostało postawione
    pytanie), to dla mnie jednoznacznie i bez wątpliwości mBank a nie Alior.