  • 1. Data: 2002-07-04 13:58:12
    Temat: Zdwaluuja zlotego?
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Za gazeta.pl

    Wasilewska: NBP i MF pracują nad dewaluacja złotego; Bratkowski: nie prawda!

    d, PAP (04-07-02 15:30)

    Narodowy Bank Polski i Ministerstwo Finansów pracują nad koncepcją
    dewaluacji złotego, co było jedną z propozycji ministra finansów
    przedstawionych NBP - poinformowała w czwartek w Sejmie wiceminister
    finansów Halina Wasilewska-Trenkner.

    - Jednym z tematów zawartych w tym liście było rozważenie propozycji, czy
    można dokonać operacji dewaluacji kursu i utrzymania tego kursu i
    stabilizacji - powiedziała w odpowiedzi na interpelacje poselskie
    wiceminister finansów.

    - Zarówno ekonomiści NBP jak i rządu pracują nad tym tematem. Jest to
    przedmiotem analiz, natomiast ostatecznej odpowiedzi na razie nie ma. Są
    plusy i minusy - dodała wiceminister.

    Wkrótce odezwał się jednak wiceprezes NBP Andrzej Bratkowski: "Stanowczo
    dementuję informację, jakoby trwały jakiekolwiek prace nad dewaluacją
    złotego. 19 czerwca uzgodniono natomiast powołanie wspólnej grupy roboczej
    NBP i Ministerstwa Finansów dla opracowania strategii dojścia polskiej
    gospodarki do strefy euro".

    Na początku czerwca były już minister finansów Marek Belka przedstawił
    prezesowi NBP Leszkowi Balcerowiczowi propozycje zmian w polityce kursowej.
    Ministerstwo Finansów nie ujawniło, co zaproponowało NBP.

    Rada Polityki Pieniężnej odrzuciła propozycje MF, uznając obecny kurs płynny
    za najlepsze rozwiązanie. Szef NBP i minister finansów powołali zespół,
    który opracowuje strategię kursową w kontekście polskiego przystąpienia do
    Unii Europejskiej i Unii Monetarnej.

    Wiceminister finansów stwierdziła jednak wczoraj , że NBP nie odrzucił
    definitywnie propozycji, a za trzy miesiące będzie wiadomo, czy dewaluacja
    złotego jest możliwa i opłacalna.

    Po wypowiedziach minister złoty osłabił się w porównaniu ze środowym
    zamknięciem o 4,8 gr wobec dolara i 3,7 gr wobec euro Złoty osiągnął około
    godziny 14 poziomy 4,138 za dolara i 4,042 za euro.

    --

    -----
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-07-04 19:11:02
    Temat: Odp: Zdwaluuja zlotego?
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl>

    Zdewaluowac?
    Znaczy sie ustalic kurs sredni NBP administracyjnie na nizszym poziomie
    (nizszy zlotego, czyli na wyzszym poziomie kurs koszyka walut). Przyznam, ze
    nie bardzo wiem na czym mialaby polegac ta administracyjna interwencja.
    Wasilewskiej chyba pomylily sie slowa "zdeprecjonowac" i "zdewaluowac"
    Zdeprecjonowac walute mozna takimi wypowiedziami, jak to uczynila Wasilewska
    oraz dzialaniami, takimi jak dymisja Belki, itp. No mozna jeszcze
    zdeprecjonowac zlotego skupujac waluty na rynku , czyli sprzedawac zlotowki.
    BoJ probowal juz to w ostatnich tygodniach 3 razy (w sumie skupil z rynku
    ponad 25 miliardow dolarow) a i tak jen dalej sie umacnial. Moze BoJ slabo
    sie staral? Moze nasz NBP zrobi to lepiej? Pewnie o to chodzilo Wasilewskiej
    :))

    Malin

    Użytkownik AMRA <a...@a...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ag1kb5$5bs$...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2002-07-04 19:46:09
    Temat: Re: Zdwaluuja zlotego?
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

> [...]
    > ponad 25 miliardow dolarow) a i tak jen dalej sie umacnial. Moze BoJ slabo
    > sie staral? Moze nasz NBP zrobi to lepiej? Pewnie o to chodzilo

    mało pomysłowi Ci Japończycy, koszty operacji wielkie a efekt mierny
    w naszym kraju pomysł jest lepszy - powołać na stanowisko min-fin Kołodkę -
    gazety zacytują jego parę błyskotliwych pomysłów i spadek wartości złotego
    staje się faktem przy prawie zerowych kosztach finansowych

    :-) :-( -- czy jest jakis emotikon na "śmiech przez łzy" ?

  • 4. Data: 2002-07-04 19:55:48
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Luzak <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl> wrote:

    > :-) :-( -- czy jest jakis emotikon na "śmiech przez łzy" ?

    :"-)