  • 21. Data: 2010-07-13 17:50:01
    Temat: Re: Żegnamy Kissa
    Od: "Ra" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:i1hnts$vfq$...@n...onet.pl...

    > Nie jest absolutnie pewne czy taki okres oczekiwania wystarczy, bowiem ja na
    > dostarczenie mi jednaj kart z mBanku czekałem 111 dni.
    >
    > A dla odmiany jedna z moich reklamacji w Multibanku (a to też BRE) jest już
    > rozpatrywana od ponad 160 dni.

    u mnie reklamacja w mille ponad rok, aż sam się czasami zastanawiam dlaczego mam
    ich 2 kk

  • 22. Data: 2010-07-13 19:38:04
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    W dniu 2010-07-12 23:28, kombek pisze:

    > zabukowałem kartę duo czyli dla siebie i żony. Na razie dostałem sms z hasłem i
    > mail z loginem oraz kontaktem do miłej pani M. Teraz mam czekać na kuriera ano
    > pożyjom zobaczom jak mawiał klasyk

    No to życzę powodzenia :)

    Ja wniosek złożyłem 4 marca. Po świętach wielkanocnych (po mojej
    interwencji) w końcu dotarł kurier. Potem okazało się, że zginęła jedna
    z umów. Jak się już odnalazła, to okazało się, że zaświadczenie o
    zarobkach się przeterminowało (przez ich opieszałość) i bank nie chce
    podpisać umowy. Zgodnie z życzeniem infolinii dosłałem nowe
    zaświadczenie miesiąc temu, miałem czekać na telefon. Niedługo to nowe
    zaświadczenie pewnie też się przeterminuje :)

    Ja w każdym bądź razie nie zamierzam po raz kolejny inwestować w tą
    "darmową" kartę, gdyż dotychczasowy czas rozmów telefonicznych
    przekroczył opłatę za inną cywilizowaną kartę.
    No ale ja mam pecha w inicjałach od urodzenia :)

    W każdym razie życzę jeszcze raz powodzenia,
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 23. Data: 2010-07-14 16:28:32
    Od: " " <a...@g...pl>

    Piszecie o kłopotach z Kissem - a nie da się go zamówić w oddziale OF, od razu
    podpisując umowę? Bez pośrednictwa kuriera MOŻE ;-) udałoby się uniknąć
    kłopotów i niedoróbek.

  • 24. Data: 2010-07-14 16:34:58
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-14 18:28, a...@g...pl pisze:
    > Piszecie o kłopotach z Kissem - a nie da się go zamówić w oddziale OF, od razu
    > podpisując umowę? Bez pośrednictwa kuriera MOŻE ;-) udałoby się uniknąć
    > kłopotów i niedoróbek.

    Nie da się.
    KIS'a (a nie Kiss'a!) OF tylko wciska, natomiast zatwierdza go i wydaje
    G/N. Papiurki muszą sobie pocyrkulować (jak ten wąż u bociana...)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 25. Data: 2010-07-14 17:07:07
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 14.07.2010 18:34, Młotkowy wrote:
    > KIS'a (a nie Kiss'a!)
    Szkoda, że nie sprawdziłeś co i jak zanim upomniałeś innych. "KIS'a"?!
    KIS jest nieodmienny (Keep it simple'a???), więc nie powinno dodawać się
    końcówki fleksyjnej. Skrótowce podlegające odmianie pisane są z
    łącznikiem pomiędzy tematem a końcówką. Przy założeniu, że KIS podlega
    odmianie (moim zdaniem tak nie jest) mielibyśmy "KIS-a". Apostrof dodaje
    się do odmiany nazw własnych (przede wszystkim nazwisk) pochodzenia
    obcego (ang., fr.) zakończonych na SAMOGŁOSKĘ.

  • 26. Data: 2010-07-14 18:41:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 19:07:07 +0200, XYZ napisał(a):

> [...]
    > się do odmiany nazw własnych (przede wszystkim nazwisk) pochodzenia
    > obcego (ang., fr.) zakończonych na SAMOGŁOSKĘ.

    Czyli jak? ;-)

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 27. Data: 2010-07-14 20:11:43
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 14.07.2010 20:41, Olgierd wrote:

    > Czyli jak? ;-)

    Myślę, że poprawnie jest KIS niezależnie od przypadku. Przyznaję, że w
    postach sprzed kilku miesięc używałem "KIS-a", traktując to jako
    skrótowiec podlegający odmienianie.

  • 28. Data: 2010-07-14 21:07:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olgierd" p...@l...org.pl

    > Czyli jak? ;-)

    Polskie praktyki do niepolskich skrótów i niepolskich słów? :)
    IMO -- jak komu wygodnie. Dla mnie to ,,pocałunek'', choć nie
    ma wiele wspólnego z ,,a kiss''. :) No właśnie -- nie z ,,a kissem'',
    ale właśnie z ,,a kiss''. :)

    Po polsku jest ,,ta PRLa'', nie ten PRL. ,,Jest ten troll'' i ,,nie ma tego
    trolla''. ,,Nie ma PRLi'', nie zaś ,,nie ma PRLu'' czy ,,nie ma PRLa'' -- bo
    to [ta] ,,republika'' [polska i ludowa zarazem]. W wypadku ,,keep it simple''
    trudno o odmianę taką jaka przystoi rzeczownikom. :) Gdyby jednak ten skrót
    w sobie zawierał rzeczownik, można by się silić na odmienianie i po polsku,
    czy raczej po polskawemu. Ale trudno ,,it'' nazwać rzeczownikiem. :) Tym
    bardziej trudno w angielskim szukać odmiany rzeczownika typu dodanie
    ,,a'' czy innej ,,e'' na końcu rzeczownika. :) Przypadkowość
    (deklinacyjna) to chyba cecha polskiego języka, nie angielskiego.

    Kiedyś hrabia polszczyźniany (Michał Stanisław czy jak mu tam) odmienił
    po łacinie [moje -- mój neologizm] słowo ,,Korterisz''. :) (którego to
    słowa w łacinie nie ma -- więc i nijak nie można o tym słowie nic powiedzieć
    z tamtejszej odmiany -- gdzie jakiś rdzeń, z czego powstało i wg czego ma się
    odmienić [na lepsze]).

    -=-

    Rea... :) [sumując]

    Albo robić jaja i pisać ,,pocałunek'' z polską odmianą typową deklinacji
    rzeczownika ,,pocałunek'', albo nie odmienić wcale, zostawiając w każdym
    wypadku (i w każdym przypadku -- albo odwrotnie: w każdym przypadku oraz
    w każdym wypadku) po prostu ,,kis'' lub ,,KIS''. :) Można robiąc jaja,
    iść dalej, budując ,,kipitsimpla''. :)

    --
    02 lipca 2010 roku, około godziny 12:46, padł kolejny rekord PEFów ! 739 ! VV
    oznacza sztach . Ventolinem
    ^ Wysokie szczytowe PEF oznacza, że w czasie badań . . 729 . .
    . . .
    spirometrycznych było ponadmiarowo źle * . 18 . 21 719 .
    . . . . . . . . . .
    P . . ' . . . . . .06 . . . dni 709 .2425
    . . lipiec . VVVV
    E . . . . . ----> . 699 2223
    2627 29 01 03 . 07 101112
    F 19 22 28 . . . 05 ' . . . 141516 19 690
    28 02 06 08 .
    2526 01 03 . 17.`'.20 680
    ._. 30 VV .-09 13
    l 21 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ;
    o.' 05 '.O_'
    / VV 23 30 02 1011 `-:`-'.'.661'.
    '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`., 14
    m . 20 maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \
    ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/............

  • 29. Data: 2010-07-15 06:10:55
    Temat: OT Re: Żegnamy Kissa
    Od: Młotkowy <n...@o...pl>

    XYZ pisze:
> [...]
    > się do odmiany nazw własnych (przede wszystkim nazwisk) pochodzenia
    > obcego (ang., fr.) zakończonych na SAMOGŁOSKĘ.

    Ej, Panie purysto...
    A FIAT? (marka samochodu)?
    To też skrótowiec.
    Fabrica Italiana Automobili Torino (nie znam włoskiego, generuję z
    wyobraźni).
    A mamy "jeżdżę Fiatem" (Nawet bez apostrofu ani myślnika!)
    itd.

    Bardzo wiele skrótowców zyskało obywatelstwo rzeczownika odmienialnego.
    Język ŻYJE i to własnym życiem, co-by tam sklerotycy z RJP chcieli sobie
    w ramach żądzy władzy poustanawiać.

    Z innych ciekawostek: pewne rzeczowniki użyte jako nazwy własne
    przeflancowują się do zupełnie innej deklinacji. Np. komunikator "Tlen".
    Jeśli mowa o gazie, to "używam tlenu do oddychania", ale w przypadku
    komunikatora - "używam Tlena do stukania".
    Język żyje. I odpieprzta się.
    :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 30. Data: 2010-07-15 08:34:52
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    XYZ wrote:
> [...]
    > się do odmiany nazw własnych (przede wszystkim nazwisk) pochodzenia
    > obcego (ang., fr.) zakończonych na SAMOGŁOSKĘ.

    Pomijając skądinąd prawidłowo przedstawione reguły, byłoby miło,
    gdyby przedpiśca zauważył, że istnieją też inne - praktyczne -
    zasady, które (choć niezgodne z regułkami sprzed 30-40 lat) dają
    skutek prawie taki sam. Choćby odmiana - w piśmie - skrótowców
    kończących się spółgłoską bez łącznika: KIS, KISa, KISowi itd.
    Cel osiągnięty, pisownia prostsza.

    witrak()