  • 1. Data: 2004-08-04 22:54:49
    Temat: Zlecenia stałe w Multi
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Witam,
    jak się zachowuje system w Multi, jeśli termin zlecenia stałego wypada w
    sobotę? Przelew wyjdzie w piątek (o ile jest to dzień roboczy - jeśli nie,
    to winien wyjść w czwartek) czy w poniedziałek i spowoduje to opóźnienie w
    zapłacie?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 2. Data: 2004-08-05 07:48:09
    Temat: Re: Zlecenia stałe w Multi
    Od: Human Being <p...@M...onet.pl>

    Tomasz Waszczynski napisał(a):

> [...]
    > to winien wyjść w czwartek) czy w poniedziałek i spowoduje to opóźnienie w

    Też kiedyś o to pytałem na liście i ustaliłem, że zlecenie wyjdzie w
    piątek. Ewentualnie, jeżeli to będzie dzień wolny, to w czwartek.
    Czyli nie powinieneś mieć opóźnień.

    Zdaje się, że inaczej jest w przypadku np. konta inteligo. Tam przelew
    wyszedłby w poniedziałek.

    --
    Pozdrawia P|I|O|T|R
    Positronic Individual Optimized for Troubleshooting and Repair

  • 3. Data: 2004-08-05 14:27:00
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
> [...]
    nie,
    > to winien wyjść w czwartek) czy w poniedziałek i spowoduje to

    W dzień roboczy (dla banków i KIR-u) poprzedzający dzień realizacji
    płatności, jeśli ten jest dniem wolnym.
    W piątek.
    Nie zawsze realizacja płatności w poniedziałek, jeśli termin
    przypada w sobotę czy niedzielę, jest równoznaczna z opóźnieniem w
    zapłacie.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 4. Data: 2004-08-05 14:46:47
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > nie,
    > opóźnienie w
    >
    > W dzień roboczy (dla banków i KIR-u) poprzedzający dzień realizacji
    > płatności, jeśli ten jest dniem wolnym.

    Chyba roboczym :)

    > W piątek.

    Ok. Szkoda, że nie można sobie tego wybrać tak jak - no właśnie, nie
    pamiętam gdzie. Chyba w mBanku.

    > Nie zawsze realizacja płatności w poniedziałek, jeśli termin
    > przypada w sobotę czy niedzielę, jest równoznaczna z opóźnieniem w
    > zapłacie.

    Jeśli w niedzielę, to nigdy. Z sobotą jest znacznie gorzej i szczerze mówiąc
    nie przychodzi mi do głowy żaden przypadek, prócz podatków i Zusu, ale te
    pomijam.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-08-05 20:35:16
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    > Chyba roboczym :)

    Nie. Jeśli płatność przypada na dzień _wolny_ (dla banków i KIR-u),
    to płatność zostanie zrealizowana w ostatni poprzedzający dzień roboczy.
    Tak jest jaśniej?

    > Ok. Szkoda, że nie można sobie tego wybrać tak jak - no właśnie, nie
    > pamiętam gdzie. Chyba w mBanku.

    Nie przypominam sobie, żeby w mBanku można było dowolnie wybrać. Jak
    z przelewem przyszłym zagapisz się i trafisz na dzień wolny, to pójdzie
    w poprzedzający dzień roboczy, bez pytania Cię o wybór. Chyba że po
    wprowadzeniu opłat za przelewy coś się zmieniło (od tego czasu miałem
    stamtąd bodaj jeden przelew do innego banku).

    > Jeśli w niedzielę, to nigdy.

    Nieprawda. Na przykład przy spłatach zadłużenia kart kredytowych w
    regulaminie (bodaj dla wszystkich kart, które mam lub miałem) jest
    zastrzeżenie, że za dzień spłaty uznawany jest dzień wpływu środków na
    rachunek karty. Żadne rozporządzenie nie uchroni Cię przed opóźnieniem
    spłaty, jeśli przelejesz w poniedziałek, zamiast w niedzielę.

    >Z sobotą jest znacznie gorzej i szczerze mówiąc
    > nie przychodzi mi do głowy żaden przypadek, prócz podatków i Zusu, ale
    te
    > pomijam.

    Na szczęście coraz częściej wierzyciele wyznaczają dla każdej
    płatności z osobna termin biorący pod uwagę dni wolne od pracy.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 6. Data: 2004-08-05 20:53:31
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jarosław Lech said the following on 2004-08-05 22:35:

    [...]

> [...]
    > zastrzeżenie, że za dzień spłaty uznawany jest dzień wpływu środków na
    > rachunek karty. Żadne rozporządzenie nie uchroni Cię przed opóźnieniem
    E-e, a KC to pies?

    [...]

    > --
    > Lejak
    > j...@k...ODSPAMIACZ.pl

    Masz skopaną sygnaturkę.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 7. Data: 2004-08-05 22:07:45
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > rachunek karty. Żadne rozporządzenie nie uchroni Cię przed opóźnieniem
    > spłaty, jeśli przelejesz w poniedziałek, zamiast w niedzielę.

    To nie ma nic do rzeczy. Postanowienia regulaminu sprzeczne z ustawą (Kc) są
    nieważne.

    > te
    >
    > Na szczęście coraz częściej wierzyciele wyznaczają dla każdej
    > płatności z osobna termin biorący pod uwagę dni wolne od pracy.

    O ile jest to płatność nieprzypadająca w ostatni dzień miesiąca :) Bo
    właśnie wiele płatności ratalnych, o stałych kwotach, ma też stały dzień
    płatności (np. zawsze 10 danego miesiąca). I z nimi jest problem.

  • 8. Data: 2004-08-06 17:06:43
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    > To nie ma nic do rzeczy. Postanowienia regulaminu sprzeczne z ustawą
    (Kc) są
    > nieważne.

    Jesteś pewien, że kc dotyczy również tych umów (rachunków kart
    kredytowych)?

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 9. Data: 2004-08-06 17:12:56
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Masz skopaną sygnaturkę.

    Nie tyle sygnaturkę (w treści newsa), co adres w ustawieniach serwera
    news. Dzięki.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 10. Data: 2004-08-06 17:35:23
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Jarosław Lech wrote:

    > Jesteś pewien, że kc dotyczy również tych umów (rachunków kart
    > kredytowych)?

    Kodeks cywilny ma to do siebie że obowiązuje zawsze i wszystkich.
    Chyba że ustawa szczególna stanowi inaczej, np. w tym wypadku prawo
    bankowe - ale w tym wypadku nie stanowi.
    Wiem że banki w regulaminach piszą różne bzdety. Myślę że robią to
    świadomie - bo widzą że mało kto będzie się procesował latami z powodu np.
    50 zł :-(

    Bogdan B.