-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!news.cyf-kr.edu.pl!.POS
TED!not-for-mail
From: "witrak()" <w...@h...com>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Zmiana numeru telefonu do potwierdzeń
Date: Fri, 27 Jul 2018 13:26:04 +0200
Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
Lines: 59
Message-ID: <pjevgg$edv$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: dorsay.interkom.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: srv13.cyf-kr.edu.pl 1532690768 14783 194.8.46.11 (27 Jul 2018 11:26:08 GMT)
X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 27 Jul 2018 11:26:08 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
X-Mozilla-News-Host: news://news.neostrada.pl:119
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:637354
[ ukryj nagłówki ]Córka ma konto w Aliorze. Od jakiegoś czasu go nie wykorzystuje,
ale konto jeść nie woła, a za jakiś czas znowu będzie potrzebne...
Ostatnio potrzebowała tam zaglądnąć i przy okazji spróbowałą coś
zmienić (w danych, czy gdzieś tam). I czeka na SMS, czeka, a SMS
nie przychodzi.
Więc sprawdziła ustawienia profilu, a tam telefon do kontaktów
jest jaki był, ale telefon do SMSów potwierdzających wyzerowany!
Tzn. +48000***000 (bo tak się w Aliorze wyświetla takie dane).
Co u licha? Zmienić się nie da (bo zmianę trzeba kodem z SMSa
zatwierdzić), więc wiadomość pocztą wewnętrzną.
I szybko (na trzeci dzień, a właściwie w mniej niż 48 godzin, bo
pisała w weekend) przychodzi odpowiedź, a w niej... dziwo wielkie:
"Po otrzymaniu zgłoszenia niezwłocznie podjęto działania mające na
celu wyjaśnienie opisanej sytuacji.
Przeprowadzona analiza wykazała, że zaufany numer do kodów SMS:
[...] został usunięty z Pani Kartoteki Klienta, ponieważ
otrzymaliśmy informację, iż numer może nie być prawidłowy.
Oczywiście rozumiem, że wyzerowanie ww. numeru mogło narazić Panią
na niedogodności, za które bardzo przepraszam. Zapewniam jednak,
że zaistniała sytuacja wynikała jedynie ze względów
bezpieczeństwa.
Wyjaśniam, że aktualizacji zaufanego numeru do kodów SMS może Pani
dokonać podczas najbliższej wizyty w Oddziale Alior Bank SA."
Świetnie. Tylko dlaczego przez wiele miesięcy nie poinformowano o
tym działaniu, które w końcu oznacza zablokowanie możliwości
wykonywania prawie wszystkich operacji na koncie?
W końcu pocztą wewnętrzną przesyłali niejeden komunikat. A i
zwykłą pocztą też można byłoby - zwłaszcza, że pozostawili ten sam
numer jako przeznaczony do kontaktów, a skoro on jest niepewny do
SMSów, to pewnie i do rozmów nie ma co go używać.
Oczywiście wszystko nie warte byłoby zużycia klawiatury na
pisanie, ale córka aktualnie przebywa większą część czasu za
granicą i w kraju bywa z rzadka i krótko.
A co byłoby, gdyby otrzymała na konto jakąś kasę i nie mogła nic z
nią zrobić?
Pani z dezinformacji bankowej powiedziała, że córka mogłaby w
placówce dyplomatycznej potwierdzić i wysłać do banku pisemną
dyspozycję. Pewnie, ale bank zablokował *podstawową* usługę bez
porozumienia i bez poinformowania o tym fakcie.
A w ogóle na jakiej zasadzie bank *otrzymał* informację, że numer
może nie być prawidłowy? Ktoś do nich zadzwonił? I doniósł? I co
to znaczy *nieprawidłowy* - brakuje cyfr, że nie można wysłać SMSa?
Pani z dezinfolinii powiedziała, że procedury bezpieczeństwa
stanowią, że bank zeruje numer, jeśli telefon jest w posiadaniu
osoby innej niż właściciel konta. Ale regulamin nie mówił o tym,
że telefon ma być własnością właściciela konta, bo właściciel
konta nie musi mieć telefonu! To jak kod otrzyma właściciel od
posiadacza telefonu, jest jego sprawą, może mu wystarczy krzyknąć
przez okno?
Co uważacie, że w takiej sytuacji należy zrobić?
witrak()
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.18 13:52 Dawid Rutkowski
- 27.07.18 13:56 J.F.
- 27.07.18 14:59 Budzik
- 27.07.18 15:04 J.F.
- 27.07.18 15:59 Budzik
- 27.07.18 16:32 J.F.
- 27.07.18 17:59 Budzik
- 27.07.18 18:37 witrak()
- 27.07.18 18:44 witrak()
- 28.07.18 21:02 Robert Tomasik
- 28.07.18 21:19 J.F.
- 29.07.18 13:50 Animka
- 29.07.18 19:15 Robert Tomasik
- 29.07.18 20:21 J.F.
- 30.07.18 07:49 MK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...