  • 61. Data: 2013-02-21 10:08:08
    Temat: Re: Znowu o Paypassach
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    W <w...@w...pl> writes:

    [...]
    > Biorąc pod uwagę, że jest techniczną możliwość wyłączenia PP/PW a do tego
    > sterowania limitami ilościowymi i kwotowymi to forsowanie technologi
    > zbliżeniowych, z koniecznością wykupu ubezpieczenia żeby mieć kompletną
    > ochronę jest przynajmniej denerwująca.
    >
    > Właściwie - czy UOKiK się tym nie powinien może zainteresować? ;D

    MZ banki zainteresują się tym dopiero wtedy, gdy przerżną parę procesów.
    KJ

    I would much rather have men ask why I have no statue, than why I have one.
    -- Marcus Procius Cato

  • 62. Data: 2013-02-21 10:51:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Służę uprzejmie: używaj kart M-Banku. Tu pierwsze użycie passa wymaga
    > podania pinu. Dopóki tego nie zrobisz - pass jest nieaktywny i złodziej
    > nic nie wskóra.

    Dzięki. Nie wiedziałem. Jeszcze nie mam karty z pass-em, ale ważność zwykłej
    już dobiega końca.
    Rozumiem, że muszę zawsze patrzyć sprzedawcy na ręce. Jak zbliżył i poprosi
    o wpisanie PINu to oddać zakupy ;-). I tak przez lata - stres przy każdym
    zakupie.
    Na razie rozważam otwarcie Izy-konta - tam są jeszcze karty bez pass-a.
    P.G.

  • 63. Data: 2013-02-21 11:11:42
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "[sas]" <n...@e...com> napisał w wiadomości
    W dniu 20.02.2013 o 23:14 osa <w...@p...fm> pisze:

    > test bojowy, czyli próba wykonania transakcji? czy też jest jakiś inny
    > sposób na sprawdzenie poprawności wykonania kastracji paypassa?

    Nie mam niestety (na szczęście) jeszcze zbliżeniowej, ale wydaje mi się, że
    każdy czytnik mifare powinien pozwolić sprawdzić czy karta działa.
    A bez czytnika - w karcie powinien być chyba obwód rezonansowy nastrojony na
    13,56MHz. To się powinno dać wykryć, a po kastracji nie.
    Właśnie sprawdziłem dwie mifare i jedna wyraźnie rezonansuje a druga nie.
    Wniosek - antena karty może, ale nie musi być obwodem rezonansowym.
    P.G.

  • 64. Data: 2013-02-21 11:16:22
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "W" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Właściwie - czy UOKiK się tym nie powinien może zainteresować? ;D

    Wszyscy oferują tylko PP/PW - ewidentna zmowa.
    P.G.

  • 65. Data: 2013-02-21 12:41:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-02-21 11:16, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "W" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wszyscy oferują tylko PP/PW - ewidentna zmowa.

    Mbank oferuje to nieaktywne. Trzeba sobie dopiero włączyć - lub nie,
    jeśli taka wola.

    Inne banki robią inaczej?

    --
    MN

  • 66. Data: 2013-02-21 15:53:26
    Od: W <w...@w...pl>

    Marcin N wystukał, co następuje:

    > Mbank oferuje to nieaktywne. Trzeba sobie dopiero włączyć - lub nie,
    > jeśli taka wola.

    Czy mBank o tym otwarcie gdzieś informuje? No i dopiero od niedawna pozwala
    na dezaktywację...

    > Inne banki robią inaczej?

    Zdaje się, że tak. Ostatni mój przypadek - KK Visa od Citi - pierwsza
    transakcja zbliżeniowa nie wymagała autoryzacji. W przypadku kart ING
    (mastercard debit i KK visa) też nigdy nie autoryzowałem transakcji
    zbliżenoiwych. Więcej na razie nie testowałem.

  • 67. Data: 2013-02-21 17:58:42
    Od: MK <M...@i...pl>

    On Thu, 21 Feb 2013 08:57:31 +0100, Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    wrote:

    > A na serio: ten dylemat bedę miał, gdy wszyscy zaoferują karty
    > wyłącznie z PP/PW.
    > Na razie mogę mieć KK z trzech organizacji płatniczych bez "antenek" i
    > i ze 2 visy electron (do konta, dolarową) - też bez.

    Hehehe... jakby tak poszukac w archiwum to taki sam lament byl przy
    wprowadzaniu chipow. Pisano tu, ze niebezpieczne i nigdy normalny czlowiek
    nie wezmie takiej karty. Panikujecie. Ja tam lubie nieautoryzowane
    platnosci, bo sa znacznie szybsze, a jak bede mial potrzebe to moge nawet
    o drobna kwote przekroczyc przyznany limit.

    BTW UoEIP chyba nawet nie, ze cos takiego jak platnosci zblizeniowe
    istnieje, co oznacza, ze tego typu transakcje sa przeprowadzane na ryzyko
    wystawcy karty.

    MK

  • 68. Data: 2013-02-21 18:41:07
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    MK <M...@i...pl> writes:

    [...]

    > Hehehe... jakby tak poszukac w archiwum to taki sam lament byl przy
    > wprowadzaniu chipow. Pisano tu, ze niebezpieczne i nigdy normalny

    Nie chipów tylko powszechnego pinowania.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    Obstacles are what you see when you take your eyes off your goal.

  • 69. Data: 2013-02-21 18:49:28
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-02-20 23:14, osa pisze:
    > Podobnie zrobiłem z Maestro w Mille ale jeszcze nie testowałem w boju,
    > ale jutro sprawdzę czy karta jeszcze nadaje w eterze ;)

    Karta Maestro z Mille testowana dziś na dwóch terminalach z wynikiem
    pozytywnym: milczy jak grób ;)

    Poniżej skany karty Maestro Millenium i MasterCard Alior Sync z
    zaznaczonym cięciem (skan robiony od strony cięcia).

    http://img690.imageshack.us/img690/1480/syncmille.jp
    http://imageshack.us/photo/my-images/690/syncmille.j
    pg

  • 70. Data: 2013-02-21 18:50:08
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 20 Lut, 23:14, osa <w...@p...fm> wrote:

    > Ale po co ten areszt domowy ;) 2-3mm nacięcia żyletką załatwiło syncową
    > kartę ;) Trzeba mieć sokoli wzrok żeby to dojrzeć, a paypass skutecznie
    > wykastrowany ;)

    W ktorym miejscu trzeba ciac?
    Zalezalo by mi najbardziej na kastracji debetowego mastercarda z ING
    (tylko chip po tej operacji ma normalnie dzialac).

    Pozdrawiam
    Rafal