  • 71. Data: 2013-02-21 18:54:59
    Temat: Re: Znowu o Paypassach
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-02-21 18:50, Rafal M pisze:
    > W ktorym miejscu trzeba ciac?

    Tam gdzie antenka ;)

    Potrzebujesz:
    1. ciemne pomieszczenie
    2. mocne źródło światła - najlepiej zimne żeby nie stopić karty ;)
    3. sokoli wzrok żeby dostrzec obwód antenki
    4. żyletkę

    Alternatywnie może być znajomy z rentgenem i chirurg ze skalpelem ;)

    > Zalezalo by mi najbardziej na kastracji debetowego mastercarda z ING
    > (tylko chip po tej operacji ma normalnie dzialac).

    Tniesz antenkę, nie chipa, karta działa normalnie tylko nie ma zasięgu ;)

  • 72. Data: 2013-02-21 19:05:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MK <M...@i...pl> writes:

    > BTW UoEIP chyba nawet nie, ze cos takiego jak platnosci zblizeniowe
    > istnieje, co oznacza, ze tego typu transakcje sa przeprowadzane na
    > ryzyko wystawcy karty.

    Zebyś się przypadkiem nie zdziwił.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 73. Data: 2013-02-21 19:35:24
    Od: W <w...@w...pl>

    MK wystukał, co następuje:

    > On Thu, 21 Feb 2013 08:57:31 +0100, Jarek Andrzejewski

    > Hehehe... jakby tak poszukac w archiwum to taki sam lament byl przy
    > wprowadzaniu chipow. Pisano tu, ze niebezpieczne i nigdy normalny
    > czlowiek nie wezmie takiej karty.

    Jak można przyrównać, że transakcje autoryzowane PIN są tak samo bezpieczne
    jak praktycznie zupełnie nieautoryzowane zbliżeniówki?! o_.

  • 74. Data: 2013-02-21 19:35:54
    Od: quiris <l...@b...biz>

    W dniu środa, 20 lutego 2013 23:23:55 UTC+1 użytkownik [sas] napisał:

    > test bojowy, czyli próba wykonania transakcji? czy też jest jakiś inny
    > sposób na sprawdzenie poprawności wykonania kastracji paypassa?

    Urządzenie z NFC, niekoniecznie telefon, może być tablet. Proces nacinania karty,
    miejsce nacięcia i weryfikację opisałem na swoim blogu: http://blog.blaut.biz.

    To miejsce, które tam pokazałem jest uniwersalne. 8 kart różnych banków i różnych
    organizacji płatniczych zamilkło po przeprowadzeniu operacji :)

    --
    Pozdrawiam,
    Robert Błaut

  • 75. Data: 2013-02-21 20:15:02
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    W dniu 21.02.2013 o 19:35 quiris <l...@b...biz> pisze:

    > To miejsce, które tam pokazałem jest uniwersalne. 8 kart różnych banków
    > i różnych organizacji płatniczych zamilkło po przeprowadzeniu operacji :)

    Wydawało mi się, że antenkę należy przeciąć jak najbliżej chipa, tak żeby
    "ściągała" jak najmniej sygnału. Ale zdaje się, że to było błędne
    założenie.
    Bazując jednak na tym, co przedstawiłeś na blogu, to przecinamy ją we
    wskazanym przez Ciebie miejscu, lecz zapewne wystarczy ją przeciąć w
    dowolnym punkcie, byle tylko przerwać obwód elektryczny. Czy dobrze
    kombinuję?

    [sas]

  • 76. Data: 2013-02-21 20:22:35
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "[sas]" <n...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]

    > wskazanym przez Ciebie miejscu, lecz zapewne wystarczy ją przeciąć w
    > dowolnym punkcie, byle tylko przerwać obwód elektryczny. Czy dobrze

    Dobrze kombinujesz.
    Sprzężenie czytnika z kartą (i zasilenie karty) jest przez pole magnetyczne
    a nie elektryczne.
    Dlatego antenka aby działała musi być cewką.
    Przecięta w dowolnym miejscu już nie będzie działać.
    P.G.

  • 77. Data: 2013-02-21 20:40:44
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-02-21 19:35, W pisze:

> [...]

    Przy okazji chipów banki pozmieniały regulaminy i próbowały wprowadzić
    zasadę, że wszelkie transakcje potwierdzone pinem uważa się za wykonane
    przez właściciela karty. Dopiero wzniecony przez nas (i pewno Samcika)
    szum trochę ich ostudził.

    > Jak można przyrównać, że transakcje autoryzowane PIN są tak samo bezpieczne
    > jak praktycznie zupełnie nieautoryzowane zbliżeniówki?! o_.

    Otóż to. Na szczęście potniemy/podziurawimy co-trza i będą nam mogli
    nadmuchać. A sprzedawcy będziemy mówić "wyłączyłem funkcję zbliżeniową".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 78. Data: 2013-02-21 21:45:40
    Od: "[sas]" <n...@e...com>

    W dniu 21.02.2013 o 20:22 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    pisze:

    > Dlatego antenka aby działała musi być cewką.
    > Przecięta w dowolnym miejscu już nie będzie działać.

    bardzo dobrze, będzie łatwiej wyłączyć niechcianą funkcjonalność.
    [sas]

  • 79. Data: 2013-02-21 21:52:37
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 lutego 2013 17:58:42 UTC+1 użytkownik MK napisał:z

    > BTW UoEIP chyba nawet nie, ze cos takiego jak platnosci zblizeniowe
    > istnieje, co oznacza, ze tego typu transakcje sa przeprowadzane na ryzyko
    > wystawcy karty.

    Teraz już nie EIP, lecz ustawa o usługach płatniczych, a tam kwestia
    sposobów autoryzacji jest opisana inaczej: nie ma zamkniętego katalogu,
    strony mogą to sobie dowolnie ustalić w umowie.

    --
    Olgierd
    porady prawne w internecie http://LegeArtis.org.pl

  • 80. Data: 2013-02-22 09:26:09
    Temat: Re: Znowu o Paypassach - Millenium
    Od: Maruda <m...@n...com>

    Rozmowa z dezinfolinią Millennium:
    - Jak mogę wyłączyć funkcjonalność zbliżeniową karty Visa DK?
    - Nie ma takiej możliwości. Może pan w placówce banku złożyć wniosek o
    wydanie karty bez tej funkcjonalności.
    - Czy poniosę w związku z tym jakieś koszty? (tknęło mnie, by zapytać)
    - 20zł.

    (Podejrzewam, że karta mi się niechcący uszkodzi tak, ze nie będzie
    działała zbliżeniowo)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda