  • 251. Data: 2021-08-26 12:40:33
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2021 09:55:47 +0200, r...@k...pl wrote:

    > To wyrok czy opinia?

    I na jakiej podstawie prawnej.

    J.

  • 252. Data: 2021-08-26 12:44:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-25, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Jak juz mowiłem - kazdy potrzebuje własnego czasu zeby to przetrawić.

    Co przetrawić? Że mamy chujowe prawo?

    >:) Te pol banki to jakas warsiawska perspektywa?

    Nie. Ja za tyle kupiłem np. mieszkanie w Poznaniu.

    > Bazujac na tym co powiedziałes musze stwierdzic - sprzedawcy w bankach
    > to oszusci.

    Wszyscy klienci wiedzieli.
    Chcesz powiedzieć, że któryś nie wiedział że frank to obca waluta?

    To lecimy:
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/m
    oney;pl;rekomendacji;s;mowimy;stanowczo;nie,63,0,162
    879.html
    https://www.money.pl/archiwum/wiadomosci/artykul/mon
    ey;pl;nie;utrudniajcie;drogi;do;wlasnego;mieszkania,
    109,0,162669.html
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/n
    adzor;bankowy;zostawi;franka;w;spokoju,228,0,190948.
    html
    https://www.pb.pl/gilowska-ograniczenia-w-kredytach-
    walutowych-niekorzystne-dla-polakow-300197
    https://finanse.wp.pl/niewiarygodne-jak-politycy-zmi
    eniali-zdanie-w-sprawie-kredytow-we-frankach-6114857
    584367745a

    No i to też fajne:
    https://www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/knf_130
    218_przypomnienie_publicznej_dyskusji_CHF_40728.pdf

    A teraz jak jest?
    Lament, że wysoki wkład własny potrzebny, lament że nikogo nie stać na
    kredyty. I z drugiej strony bańkę na kredytach złotowych.

    Jak obstawiasz, za ile lat pojawią się cwaniackie misie, które "nie
    wiedziały", że rata kredytu może wzrosnąć z powodu wzrostu stóp
    procentowych i że "bank nie wyjaśnił"?

    Bo sorry, ale stopy procentowe to mechanizm o rzędy bardziej
    skomplikowany niż kurs walutowy, a jak widać mamy w polsce rzesze
    debili, którzy nawet nie wiedzą czym jest kurs i ryzyko walutowe, a co
    dopiero czym są

    > To rzeczywistosc szantazystów

    Mów sobie co chcesz. Stękasz że ceny rosną.
    To news dnia: URUSNĄ jeszcze bardziej.
    M.in. TY zapłacisz za cwaniactwo frankowiczów.

    >:)
    > To tak jakby powiedziec ze dla wampirów problemem nie jest to ze słonce
    > zachodzi ale to ze wschodzi... Szkoda ze nie widzisz ze to sa połączone
    > zjawiska.

    Nie. To jest tak jakby powiedzieć wampirom, że mogą sprawić by słońce
    nie wschodziło. Tak, czy siak, niezależność banku szwajcarskiego to Twoj
    jakiś wydumany problem, w systemie sądowym kompletnie nieistniejący.

    > Nie mam pojecia co ma wniesc ten wpis.
    > Postanowiłes sparafrazować?

    Postanowiłem Ci po raz któryś pokazać, że nie chodzi o uczciwość,
    sprawiedliwość, nie chodzi o karanie kogokolwiek.

    > Nikogo nie posądzam o robinhoodowanie...
    > Tym sie mogą zajmować ci co maja duzo kasy i duzo czasu.

    Więc jest spora szansa, że skończy się to na poziomie SN tak, że ani
    frankowicze nie będą wygani, ani banki. Ale frankowicze będą przegrani o
    tyle, że pewnie większość tego co im się uda "odzyskać" zapłacą
    prawnikom.

    > Rzeczywiscie sa tacy którym nadal nie otworzył sie oczy...
    > Czas leczy rany ;-D

    Jakie rany? Nie pitol metaforami, tylko argumenty prosze.
    Jeśli ekonomiści i politycy tamtych lat nawoływali do brania kredytów
    walutowych, a teraz nagle *pyk* z powodu jednego słowa w ustawie są one
    rzekomo nielegalne, to nie mamy tu praworządności, tylko kpinę z prawa.

    Przypominam;
    NIKT nie wygrał z powodu rzekomego "nie wiedziałem". _>NIKT<_.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 253. Data: 2021-08-26 12:50:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-26-sierpnia-2021 o 12:40, J.F pisze:
    > I na jakiej podstawie prawnej.

    TWARDEJ ;-)

    Ale czy przeczytałeś całość?

  • 254. Data: 2021-08-26 12:52:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-26-sierpnia-2021 o 12:44, Wojciech Bancer pisze:
    > TY zapłacisz za cwaniactwo frankowiczów.

    Demagogia. Ja nawet płacę za utrzymanie Afgańczyków ;-)

  • 255. Data: 2021-08-26 12:53:30
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-25, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Zgoda.
    > Ale branza MUSIAŁA miec swiadomosc ze to jest przynajmniej
    > niestandardowe postepowanie.

    Nie, niczego nie musiała. Kredyty walutowe istniały od lat.

    > I majac taka swiadomosc, powinna przykładac odpowiednia wage.
    > W mojej ocenie nie przykładała - podchodziła do tematu hurra
    > optymistycznie, zapewniała klientów ze to bezpieczne rozwiazanie
    > dodatkowo dajac wyzsze kredyty w postaci bardziej ryzykownego
    > rozwiazania.

    W branży bankowej nie pracują ludzie równi bogom. Nikt wtedy nie wiedział
    czym to się skończy, wszyscy wiedzieli że jest ryzyko, ale nikt nie
    podejrzewał że będzie tak duże. Ani politycy, ani ekonomiści, ani
    bankierzy. Presja ze strony polityków żeby "dać ludziom samodzielnie
    decydować" była olbrzymia.

    > Ty uwazasz, ze to tak własnie powinno byc a to ze sprzedawcy nawijaja
    > makaron na uszy to norma.
    > Ja mam odrobine wyzsze oczekiwania.

    Ciągle powtarzasz argument, że "klienci nie wiedzieli".
    A ja powtórzę: PRZEZ TO NIKT NIE WYGRAŁ.

    > Tutaj nie ma miedzy nami sporu.
    > Spór jest w innym miejscu: ty przechodzisz do porzadku dziennego nad
    > faktem ze sprzedawca kredytu ma taka sama wiarygodnosc jak sprzedawca
    > uzywanego auta z niemiec.

    Nie twierdzę że jest "cwaniakiem jak sprzedawca używanego auta z
    niemiec". Twierdzę, że podobnie jak sprzedawca z Media Mark, czy innych
    miejsc, jego zadaniem jest sprzedać produkt i wyrobić plan.

    Co z definicji oznacza konflikt interesów.

    > Ja sadze ze tak nie powinno byc i ze to iz tak było, spowodowało obecne
    > problemy banków.

    Było? Tak cały czas jest przecież.
    Tylko zmieniły się produkty.

    > To moja opinia do której, mam nadzieje, mam prawo. Obserwowałem jak
    > zmieniało się podejscie do kredytów, jak na sytuacje reagowały banki w
    > postaci wypowiedzi pana Pietraszkiewicza, jak reaguja sady które wbrew
    > temu co piszesz nie analizuja spraw pod katem "indeksowany czy
    > denominowany" a podchodza do sprawy odrobine inaczej i badaja rowniez
    > to jak kształtowała sie relacja miedzy bankiem a klientem.

    No i efekt jest taki do jakiego zapewne dążyłeś.
    Że na mieszkania nie mogą sobie już pozwolić ludzie młodzi. I nie będą
    mogli jeszcze długo.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 256. Data: 2021-08-26 12:54:16
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-26-sierpnia-2021 o 12:44, Wojciech Bancer pisze:
    > TY zapłacisz za cwaniactwo frankowiczów.

    Tu znowu używasz pejoratywnie tego słowa.

    A bank to co robił nie cwaniakował?

    I dla przypomnienia. Cwaniakować klientowi WOLNO.

    Bankowi NIE WOLNO dawać do podpisu niezgodnych z prawem umów.

    Uświadom to sobie.

  • 257. Data: 2021-08-26 12:56:52
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-26-sierpnia-2021 o 12:44, Wojciech Bancer pisze:
    > Postanowiłem Ci po raz któryś pokazać, że nie chodzi o uczciwość,
    > sprawiedliwość, nie chodzi o karanie kogokolwiek.

    To o co Ci chodzi?

    Że nie podobają Ci się wyroki sądów?

    Powiedz to głośno i zamknij się w końcu.

    Pierdolisz w kółko to samo że bankom jest ŹLE.

    A pamiętasz jeszcze tytuł wątku? ;-)

  • 258. Data: 2021-08-26 13:00:52
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-26, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Banki nie były uprawnione do udzielania kredytów, w których kwota i
    > waluta kredytu były wyrażone w obcej walucie (CHF), a środki pieniężne

    [... ciach bzdury ...]

    "Nie można również przyjąć, że przedmiotowa umowa jest nieważna z uwagi
    na naruszenie art. 358 § 1 k.c. w brzmieniu obowiązującym do dnia 23 stycznia 2009
    r. oraz wyrażonej w nim zasady walutowości. Stosownie do art. 358 § 1 k.c. w
    brzmieniu
    obowiązującym w dniu zawarcia przedmiotowej umowy kredytu, tj. przed dniem 23
    stycznia
    2009 r., z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, zobowiązania pieniężne
    na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej mogły być wyrażone tylko w pieniądzu polskim.
    Wyjątki od powyższej zasady zostały wyrażone w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. Prawo
    dewizowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1178)."

    To powyższe z wyroku sądu, wiec przykrość - były.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 259. Data: 2021-08-26 13:01:41
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-26, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > To o co Ci chodzi?

    Mi o nic.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 260. Data: 2021-08-26 13:03:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-26, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > Tu znowu używasz pejoratywnie tego słowa.

    No shit, Sherlock.

    > A bank to co robił nie cwaniakował?

    Sprzedawał produkty.

    > I dla przypomnienia. Cwaniakować klientowi WOLNO.

    A mi WOLNO nazywać go cwaniakien. Masz z tym problem cwaniaczku?

    > Bankowi NIE WOLNO dawać do podpisu niezgodnych z prawem umów.

    Umowy są zgodne z prawem.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com