eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    <6123bdb3$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <6123c07e$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <6123d3d6$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Thu, 26 Aug 2021 12:53:30 +0200

    On 2021-08-25, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Zgoda.
    > Ale branza MUSIAŁA miec swiadomosc ze to jest przynajmniej
    > niestandardowe postepowanie.

    Nie, niczego nie musiała. Kredyty walutowe istniały od lat.

    > I majac taka swiadomosc, powinna przykładac odpowiednia wage.
    > W mojej ocenie nie przykładała - podchodziła do tematu hurra
    > optymistycznie, zapewniała klientów ze to bezpieczne rozwiazanie
    > dodatkowo dajac wyzsze kredyty w postaci bardziej ryzykownego
    > rozwiazania.

    W branży bankowej nie pracują ludzie równi bogom. Nikt wtedy nie wiedział
    czym to się skończy, wszyscy wiedzieli że jest ryzyko, ale nikt nie
    podejrzewał że będzie tak duże. Ani politycy, ani ekonomiści, ani
    bankierzy. Presja ze strony polityków żeby "dać ludziom samodzielnie
    decydować" była olbrzymia.

    > Ty uwazasz, ze to tak własnie powinno byc a to ze sprzedawcy nawijaja
    > makaron na uszy to norma.
    > Ja mam odrobine wyzsze oczekiwania.

    Ciągle powtarzasz argument, że "klienci nie wiedzieli".
    A ja powtórzę: PRZEZ TO NIKT NIE WYGRAŁ.

    > Tutaj nie ma miedzy nami sporu.
    > Spór jest w innym miejscu: ty przechodzisz do porzadku dziennego nad
    > faktem ze sprzedawca kredytu ma taka sama wiarygodnosc jak sprzedawca
    > uzywanego auta z niemiec.

    Nie twierdzę że jest "cwaniakiem jak sprzedawca używanego auta z
    niemiec". Twierdzę, że podobnie jak sprzedawca z Media Mark, czy innych
    miejsc, jego zadaniem jest sprzedać produkt i wyrobić plan.

    Co z definicji oznacza konflikt interesów.

    > Ja sadze ze tak nie powinno byc i ze to iz tak było, spowodowało obecne
    > problemy banków.

    Było? Tak cały czas jest przecież.
    Tylko zmieniły się produkty.

    > To moja opinia do której, mam nadzieje, mam prawo. Obserwowałem jak
    > zmieniało się podejscie do kredytów, jak na sytuacje reagowały banki w
    > postaci wypowiedzi pana Pietraszkiewicza, jak reaguja sady które wbrew
    > temu co piszesz nie analizuja spraw pod katem "indeksowany czy
    > denominowany" a podchodza do sprawy odrobine inaczej i badaja rowniez
    > to jak kształtowała sie relacja miedzy bankiem a klientem.

    No i efekt jest taki do jakiego zapewne dążyłeś.
    Że na mieszkania nie mogą sobie już pozwolić ludzie młodzi. I nie będą
    mogli jeszcze długo.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com