  • 281. Data: 2021-08-26 14:13:24
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Aug 2021 10:51:19 +0200, w <sg7km5$kbs$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>,
    Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał(-a):

    > W ofercie kredytu we frankach nie spodobały mi się tylko 2 punkty:
    > - nie mogę spłacać we frankach tylko muszę w PLN,
    > - że jest to przeliczane według kursu dnia BANKU.
    > Większe zastrzeżenia miałem do tego drugiego punktu. Gdyby był to jakiś
    > niezależny od banku kurs (np. średni NBP) zaakceptowałbym ten punkt.
    >
    > Zapytałem namawiającej mnie na franki (bo większa zdolność) 'doradczyni'
    > a jaką mam gwarancję, że akurat na dzień mojej spłaty BANK nie będzie
    > wprowadzał specjalnego niekorzystnego dla mnie kursu. Uzyskana
    > odpowiedź: "Banki tak nie robią." mnie nie zadowoliła i mam KH w PLN.
> [...]

    No i dałeś radę.

    Ale lewacki _Master_ nie poradził sobie, na szczęście dzięki socjalistycznej UE
    jego prawa zostały ochronione :D

  • 282. Data: 2021-08-26 14:17:20
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-26, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > Tak wiem...

    Nie wiesz i wymyślasz. W tym problem :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 283. Data: 2021-08-26 14:18:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-08-26, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Wojciechu, odpuść wreszcie. Psujesz wątek i marnujesz dobry prąd na
    > gadki z frustratem nierozumiejącym rzeczywistości.

    No dobra. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 284. Data: 2021-08-26 14:30:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2021 14:13:24 +0200, r...@k...pl wrote:

    > No i dałeś radę.

    No - czy dal rade, to by trzeba poczekac jeszcze troche lat i
    podsumowac oba kredyty.

    Tylko kto mogl przewidziec jak sie zlotowka zachowa przez 30 lat :-)

    No a moze jeszcze stracil okazje do uniewaznienia kredytu :-)

    J.

  • 285. Data: 2021-08-26 14:30:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-26-sierpnia-2021 o 14:13, r...@k...pl pisze:
    > Ale lewacki_Master_ nie poradził sobie, na szczęście dzięki socjalistycznej UE
    > jego prawa zostały ochronione :D

    Nie czytasz gamoniu.

    Ale jest nadzieja. Rok szkolny za pasem ;-)

  • 286. Data: 2021-08-26 14:34:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Zaświadczenie od związku filatelistów już w drodze? ;-)

  • 287. Data: 2021-08-26 14:55:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2021 12:50:46 +0200, _Master_ wrote:

    > TWARDEJ ;-)
    > Ale czy przeczytałeś całość?

    Ale jaka calosc?

    Uprzejmie poprosze o podanie podstawy prawnej tej "zasady
    walutowosci", ktora rzekomo obowiazywala.

    J.

  • 288. Data: 2021-08-26 16:24:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Aug 2021 14:30:57 +0200, w <61278983$0$518$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > Nie czytasz gamoniu.
    >
    > Ale jest nadzieja. Rok szkolny za pasem ;-)

    Ale przeczytałem wyraźnie.

    Prawicowa wolność umów ci śmierdzi i teraz po lewacku płaczesz, aby państwo
    otoczyło ciebie opieką i ukarało winnych, bo jednak umowa się nie podobała.

    Dlaczego inni zrozumieli?

  • 289. Data: 2021-08-26 16:49:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-08-26 o 14:30, J.F pisze:

    > No - czy dal rade, to by trzeba poczekac jeszcze troche lat i
    > podsumowac oba kredyty.

    W listopadzie spłacam ostatnią ratę. Kredyt na 10 lat (na wiele dłużej
    pewnie by mi nie dali, bo mają jakieś ograniczenia wiekowe).
    Na początku WIBOR był około 5%, ale potem tylko niżej i niżej.
    Prowizja była 0 (promocja). Marża 0.99% (też promocja pod warunkami).
    Udało mi się cały czas (odpukać bo jeszcze kilka miesięcy) spełniać
    warunki, których niespełnienie skutkowało by podniesieniem marży do
    1.99% (już na stałe). Czy taka kara nie jest klauzulą niedozwoloną nie
    chce mi się sprawdzać :). Wiem co podpisywałem i się tego pilnuję.

    > No a moze jeszcze stracil okazje do uniewaznienia kredytu :-)

    Unieważnienie i konieczność oddania tylko kwoty uzyskanej (bez odsetek i
    uwzględnienia inflacji) na pewno byłoby matematycznie korzystniejsze
    (szczególnie jakby przeciągnąć to tak, że oddać by trzeba za kolejne 10
    lat).
    Ale jak uwzględnić czas i nerwy związane z walczeniem o to w sądzie to ...
    P.G.

  • 290. Data: 2021-08-26 17:14:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Czym jest zasada NOMINALIZMU?

    Istotą zasady nominalizmu jest reguła, że zobowiązanie należy wykonać,
    dokonując zapłaty tej samej kwoty pieniężnej, na jaką opiewał dług w
    chwili jego powstania. Należy wyraźnie zaznaczyć, że odnosi się ona
    wyłącznie do zobowiązań pieniężnych w ścisłym tego słowa znaczeniu i nie
    działa ona zatem w odniesieniu do zobowiązań niepieniężnych do
    świadczenia pieniężnego.

    Omawiana zasada sprawdza się jednak tylko w określonych warunkach, tj.
    jeżeli pieniądze nie tracą na wartości, czyli nie zachodzi inflacja ani
    deflacja na rynku (Rutkowska 2012). Wyjątek od zasady nominalizmu
    stanowi waloryzacja świadczeń pieniężnych. Jest ona wyrażona w art. 358?
    §2 k.c.: strony mogą zastrzec w umowie, że wysokość świadczenia
    pieniężnego zostanie ustalona według innego niż pieniądz miernika
    wartości. Doktryna trafnie wskazuje również, że korzenie tej zasady
    można znaleźć w art. 358? §1 k.c. na podstawie wyrażenia chyba że
    przepisy szczególne stanowią inaczej (Rutkowska 2012).

    I jeszcze do poczytania

    https://palestra.pl/pl/czasopismo/wydanie/6-2016/art
    ykul/walutowe-klauzule-waloryzacyjne-w-umowach-kredy
    tow-hipotecznych.-analiza-problemu