  • 11. Data: 2011-03-12 13:20:28
    Temat: Re: alior mi dowalił
    Od: "Piotr" <p...@o...pl>

    > i w kolejnym dniu naliczył mi 45 zł za obsługę zadłużenia + 14,40 zł

    > odsetek od kredytu, a po kilku następnych dniach 20 zł za wysłanie

    > listu, którego do dzisiaj nie zobaczyłem (całe zadłużenie spłaciłem

    > wcześniej, ale list "wygenerował sie" przed zaksiegowaniem splaty na koncie)

    Witam
    Niestety, ale prawdopodobnie odzyskasz tylko 45 zł. Pomoże Ci w tym sprawdzone i
    wielokrotnie wykorzystywane pismo znajdujące się tu:
    http://www.kuradomowa.com/finanse/karta_kredytowa_ja
    k_odzyskac_oplate_za_nieterminowa_splate.shtml
    Gdy ja miałem spóźnienie w spłacie KK to te pismo (po niewielkich poprawkach)
    składałem w banku. Opłatę zawsze zwracali :)

  • 12. Data: 2011-03-12 13:20:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Mam umowe ramowa bez zadnego produktu :). Ale rachunek KK w BIK
    > aktywny...
    >
    > MK

    też tak chciałem zrobić, ale w związku z tym że rezygnuję ze wszystkich
    kont to pofatyguję się do oddziału

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2011-03-12 14:43:24
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:13:24 +0100, Simple Man napisał(a):

    > Ja wydałem rocznie KK Alior jakieś 40k PLN i nikt się o mnie nie bił i
    > za mną nie płakał. Kartę zamknęli bez słowa, tak samo ROR.

    Może gdybyś dał im zarobić te 20% rocznie to by było inaczej, a że
    spłacałeś na bieżąco i nie było wielkiego zadłużenia, to inna sprawa :)

    --
    best regards,
    scream

  • 14. Data: 2011-03-12 18:57:27
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 20:32:18 +0100, RobertS napisał(a):

    > razem ok. 80 zł KARY za niespłacenie kwoty min., to moja pierwsza taka
    > sytuacja (zawsze spłacam 100% zadłużenia), ale bank był bezlitosny

    A masz ich pierwszą kk z darmowymi przelewami i 1% CB? Jeżeli tak to
    sobie widocznie próbują wyrównać to i owo w myśl zasady, że w przyrodzie
    nic nie ginie he he.

    Xenocide

  • 15. Data: 2011-03-12 19:31:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > mnie "okradł", wszystko zgodnie z TOiP, a wina po mojej stronie...
    > "opowiadanie" raczej ku przestrodze
    >
    > otóż nie było mnie kilka dni i w tym czasie (28.02) wypadła mi spłata kk,
    > zapomniałem i nie spłaciłem kwoty minimalnej ok. 16 zł (moja wina), alior
    > zareagował natomiast
    > i w kolejnym dniu naliczył mi 45 zł za obsługę zadłużenia + 14,40 zł
    > odsetek od kredytu, a po kilku następnych dniach 20 zł za wysłanie listu,
    > którego do dzisiaj nie zobaczyłem (całe zadłużenie spłaciłem wcześniej,
    > ale list "wygenerował sie" przed zaksiegowaniem splaty na koncie)

    No to ostatnio podobne zdarzenie mnie spotkało w BPH. Zapomniałem spłacić
    kartę, bo nie przyszedł wyciąg. Zorientowałem się w sobotę, bo w tygodniu
    nie miałem czasu. Zlecenie spłaty złożyłem w sobotę, więc rozliczyło się w
    poniedziałek. Po kolejnym tygodniu dostałem pismo wg daty napisane 17
    lutego (czyli przed zleceniem spłaty a po terminie), z którego wynika, że
    wg stanu na dzień 20 lutego nie spłaciłem karty. Na kopercie nei ma stempla
    pocztowego, a jedynie nadruk, że list wysłano 19 lutego, czyli w sobotę,
    podczas gdy wóczas bank nie pracuje. Moim zdaniem wysłano to pismo po 21
    lutego a jedynie antydatowano, by wyszło, że pismo ma uzasadnienie. Tak
    więc to jest raczejs zersza praktyka.

  • 16. Data: 2011-03-12 20:29:08
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Może gdybyś dał im zarobić te 20% rocznie to by było inaczej, a że
    > spłacałeś na bieżąco i nie było wielkiego zadłużenia, to inna sprawa :)

    uważam, że tak czy inaczej bank nie odpuściłby tych opłat...dlaczego nie
    skasować dodatkowych kilkudziesięciu złotych skoro można to zrobić?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2011-03-12 20:34:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A masz ich pierwszą kk z darmowymi przelewami i 1% CB? Jeżeli tak to
    > sobie widocznie próbują wyrównać to i owo w myśl zasady, że w przyrodzie
    > nic nie ginie he he.

    mam kk z 1% CB, ale przelewy mam płatne

    co myślisz o piśmie, które zaproponował Piotr?
    http://www.kuradomowa.com/finanse/karta_kredytowa_ja
    k_odzyskac_oplate_za_nieterminowa_splate.shtml

    czy przypadkiem pobieranie odsetek oraz kary za nieterminową spłatę nie
    podchodzi pod klauzulę zakazaną?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2011-03-12 20:45:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > czy przypadkiem pobieranie odsetek oraz kary za nieterminową spłatę nie
    > podchodzi pod klauzulę zakazaną?

    znalazłem jeszcze to:
    http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um.nsf/0/70B756894
    39F832CC12572DD0032961B?OpenDocument

    może jednak mam ochotę powalczyć z bankiem, nie chodzi o kwotę, ale o
    zasadę...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2011-03-12 21:36:53
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    Mnie również zdarzyło się w lutym nie spłacić w terminie kk w Citi.
    Przelew poszedł po 6 dniach od dnia wymagalności spłaty, czyli w
    następnym dniu po wygenerowaniu się kolejnego wyciągu. Na tym wyciągu
    miałem naliczoną opłatę karną za list. Ale potem sprawdziłem w
    systenie transakcyjnym spłatę i zauważyłem zwrot opłaty za ten list.
    List do domu przyszedł, ale w niespodziewanie ładnej formie, bo bank
    przypomniał mi, że w terminie nie otrzymali wpłaty, musieli naczyć
    odsetki od zadłużenia. Przy okazji przysłali druk polecenia zapłaty.

  • 20. Data: 2011-03-13 08:22:03
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 11 Mar, 22:59, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > mo na powiedzie , e b.szybko, ale takie tam panuj regu y
    no właśnie a w BZWBK przy jednodniowym spóźnieniu nic nie doliczyli..