  • 21. Data: 2016-05-19 10:36:20
    Temat: Re: autoryzacja banku
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:m3r3cz6luh.fsf@pm.waw.pl...

    > Mail w systemie bankowym mniej bezpieczny? Nieco wątpię.

    Jak chodzi np. o mnie to:
    Wysłanie mailem (jak najpierw napisałeś) rzeczywiście może być lepsze od
    dzwonienia, ale wysłanie w systemie bankowym ma znikomą szansę, że odczytam.
    Nie pamiętam, abym w ciągu ostatnich 2 lat przeczytał jakąkolwiek wiadomość
    w systemie transakcyjnym.
    W starym mBanku widziałem tematy wiadomości i czasem któryś mnie
    zainteresował, od czasu wejścia nowego nie widzę tematów - sądzę, że jakbym
    poszukał to pewnie bym jakąś pocztę znalazł, ale nigdy nie miałem potrzeby
    szukać. Loguję się jak muszę coś zrobić, a nigdy aby pozwiedzać.
    P.G.

  • 22. Data: 2016-05-20 16:44:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 maja 2016 12:01:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > No i widac bieda w bankach, bo dzwonia, namawiaja, oczywiscie
    > "rozmowa bedzie nagrywana, celem weryfikacji prosze podac ..".
    >
    > No i jak zweryfikowac, ze to naprawde ktos z banku dzwoni ?
    Trochę z innej beczki
    Z reguły infolinijek z różnych firm słucham, gadam z nimi itp.
    Nie jest tego dużo może 1 max 2 tel na tydzień pomimo tego że standardowo wszędzie
    wyrażam zgody marketingowe.
    Ale ostatnie 3 rozmowy przebiegały mniej więcej tak:
    -"...Dla Pana bezpieczeństwa nagrywamy rozmowy..."
    -ja "ja również włączam nagrywanie"(blefuje bo nawet nie wiem czy w moim fonie taka
    funkcja jest dostępna)
    -Infolinijka: "nie wyrażam zgody"
    -ja: "Wy mnie nagrywacie a ja nie mogę"
    -infolinijka" my to robimy dla Państwa bezpieczeństwa w i w celu podnoszenia jakości
    usług"
    -ja: "ja również nagrywam w celach bezpieczeństwa i dlatego aby dobrze zrozumieć
    Państwa propozycję.."0
    -infolinijka: "nie wyrażam zgody"
    -ja: "i co teraz"
    -infolinijka: "nie będę mogła Panu przedstawić naszej propozycji"

    I rozmowy się zakończyły
    Z ciekawości w wolnej chwili "skargę" napisze do tych instytucji ze chciałem
    wysłuchać ich propozycji ale nie wysłuchałem bo nie uzyskałem zgody na nagrywanie.
    Ciekawe co mi oficjalnie odpiszą?

  • 23. Data: 2016-05-20 17:04:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ciekawe zachowanie.
    Akurat zgodnie z prawem każdy ma prawo nagrywać rozmowę w której bierze udział i nie
    musi pytać o zgodę rozmówcy/rozmówców.
    Oczywiście inną sprawą jest to, że w dobrym tonie jest o taką zgodę zapytać.
    Nie wolno jednak bez zgody rozmówcy/rozmówców publikować takiego nagrania - także
    nagrywać można tylko na własny użytek, ew. jako dowód sądowy (ciekawe, czy w aktach
    treść takiej rozmowy jest utajniona) - nie wiem też, czy zgoda rozmówcy wyrażona na
    nagrywanie jest tożsama ze zgodą publikacji czy też zgoda publikacji musi być
    wyrażona explicite.
    Komplementarnie - nie wolno nagrywać tylko rozmów, w których nie bierze się jawnie
    udziału - czyli są podsłuchiwane, nie ważne, czy przez ścianę czy "przez dyktafon".

    Reasumując - możesz nagrywać takie oferty i nic Ci nie mogą za to zrobić, o ile
    takiego nagrania nie opublikujesz.
    Ale oczywiście mogą nie wyrazić zgody na nagrywanie, i jeśli - niepotrzebnie -
    oznajmiasz, że rozmowę nagrywasz, to mogą nie przedstawić oferty - choć oczywiście
    zachowują się w ten sposób wybitnie głupio.

  • 24. Data: 2016-05-20 17:26:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 maja 2016 17:04:19 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Reasumując - możesz nagrywać takie oferty i nic Ci nie mogą za to zrobić, o >ile
    takiego nagrania nie opublikujesz.
    Nigdy do tej pory nie nagrywałem i póki co nie zamierzam ale tak w ostatnich
    rozmowach wyszło co wyszło stąd jako ciekawostkę wpisałem
    > Ale oczywiście mogą nie wyrazić zgody na nagrywanie, i jeśli - niepotrzebnie -
    >oznajmiasz, że rozmowę nagrywasz, to mogą nie przedstawić oferty - choć >oczywiście
    zachowują się w ten sposób wybitnie głupio.
    To oni chcieli ze mna biznes ubić nie ja z nimi, więc ich(chyba) strata.
    2 tel z banku + 1 z Energi tak potraktowałem

  • 25. Data: 2016-05-20 18:28:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]
    >jakbym poszukał to pewnie bym jakąś pocztę znalazł, ale nigdy nie
    >miałem potrzeby szukać. Loguję się jak muszę coś zrobić, a nigdy aby

    jestes wyjatkowo odporny, bo w mbanku trudno przegapic :-)

    O ile pamietam to jakas kolorowa koperta sie swieci, a i lista tematow
    sama z boku pokazuje.
    Ale tylko przez chwile.

    A tam wazne informacje sa - ze np znow zmienili taryfe oplat ...

    J.

  • 26. Data: 2016-05-20 18:30:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >podnoszenia jakości usług"
    >-ja: "ja również nagrywam w celach bezpieczeństwa i dlatego aby

    A trzeba bylo powiedziec "to prosze sie rozlaczyc" :-)

    J.

  • 27. Data: 2016-05-21 21:58:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:

    > A, miałes na myśli jakąś wiadomość w systemie transakcyjnym? To zgoda.

    Jasne, przecież bankowi nie podaje "normalnego" adresu - skąd miałbym
    wtedy wiedzieć, że "musieć zalogować do bank systemu" nie jest
    jednak autentyczne?
    No i te oferty o rozkładaniu na raty - bez przesady.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 28. Data: 2016-05-29 07:44:30
    Od: m <m...@g...com>

    On 20.05.2016 16:44, Kris wrote:
    > -ja: "ja również nagrywam w celach bezpieczeństwa i dlatego aby
    > dobrze zrozumieć Państwa propozycję.."

    Ja mówię że w celu podniesienia jakości korzystania z ich usług.

    > 0 -infolinijka: "nie wyrażam
    > zgody"

    A to ciekawe - zdradź tajemnicę co to za infolinka była, dotąd wszyscy
    co najwyżej się uśmiechnęli kiedy mówiłem o nagrywaniu.

    p. m.

  • 29. Data: 2016-05-29 07:45:49
    Od: m <m...@g...com>

    On 20.05.2016 18:30, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A trzeba bylo powiedziec "to prosze sie rozlaczyc" :-)

    Można ewentualnie dodać "ciekawe co na to Pana/Pani superwajzor".
    Przecież takie rozmowy są nagrywane, odsłuchiwane i lecą po premii pod
    byle pretekstem.

    p. m.

  • 30. Data: 2016-05-29 22:31:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m <m...@g...com> writes:

    > Można ewentualnie dodać "ciekawe co na to Pana/Pani superwajzor".
    > Przecież takie rozmowy są nagrywane, odsłuchiwane i lecą po premii pod
    > byle pretekstem.

    A skądże. Chyba że trzeba udowodnić, że ktoś zgodził się na coś, to
    moooże tak (ale pewnie taniej odpuścić).
    --
    Krzysztof Hałasa