  • 31. Data: 2005-06-08 08:42:08
    Temat: Re: autoryzacja tranzakcji kartowej
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nie zawsze. Gdyby bylo jak piszesz, nie daloby sie przeprowadzic
    > autoryzowanej transakcji w sytuacji braku odpowiedzi od wydawcy karty.

    No dobrze, miałem na myśli taką prawdziwą autoryzację z krwi i kości,
    razem ze sprawdzeniem salda dostępnego. :-) Inne "autoryzacje" trudno
    nazwać autoryzacjami (co to za autoryzacja - sprawdzenie stop-listy i
    daty ważności)...

    Chociaż być może rzeczywiście wyraziłem się nie dość precyzyjnie.

  • 32. Data: 2005-06-08 08:44:34
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Tak. I dostaniesz zwrot. To działanie na ryzyko sprzedawcy.

    I właśnie co do tego mam wątpliwość. Jesteś absolutnie siur, że jeżeli
    klient zgubi kartę i przed zastrzeżeniem będzie dokonana taka
    transakcja, nie zostanie ona wliczona w ustawową odpowiedzialność
    klienta (nie mówimy o ubezpieczeniach!)?

  • 33. Data: 2005-06-08 11:43:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > No dobrze, miałem na myśli taką prawdziwą autoryzację z krwi i kości,
    > razem ze sprawdzeniem salda dostępnego. :-)

    Z krwia i koscmi to nie wiem, o saldzie dostepnym tez nie slyszalem
    (saldo to jest wynik rachunkow na koncie, dostepne to moga byc srodki
    albo limit kredytowy, ale przeciez sa karty bez limitow).

    > Inne "autoryzacje" trudno
    > nazwać autoryzacjami (co to za autoryzacja - sprawdzenie stop-listy i
    > daty ważności)...

    Normalna, myslisz ze banki robia tak duzo wiecej, jesli np. nie sprawdzaja
    dostepnego limitu kredytowego (bo go nie ma albo bo chca wpuscic klienta
    w oplate za przekroczenie)?

    A jesli taka autoryzacja sprawdza np. PIN, to czy takze trudno ja nazwac
    autoryzacja?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2005-06-08 11:59:15
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Normalna, myslisz ze banki robia tak duzo wiecej, jesli np. nie sprawdzaja
    > dostepnego limitu kredytowego (bo go nie ma albo bo chca wpuscic klienta
    > w oplate za przekroczenie)?

    Wydaje mi się, że właśnie sprawdzają to, czy klientowi można "dać" daną
    kwotę... Przynajmniej w Polsce.

    > A jesli taka autoryzacja sprawdza np. PIN, to czy takze trudno ja nazwac
    > autoryzacja?

    Chwila, jeśli autoryzacja nie trafia do CA banku-wystawcy i następuje
    weryfikacja PINu to gdzie on jest jeszcze prócz CA banku-wystawcy?