  • 1. Data: 2005-06-07 13:38:41
    Temat: autoryzacja tranzakcji kartowej
    Od: Bogusz <b...@p...onet.pl>

    Wczoraj jechałem płatną autostradą A2 i tam na punktach poboru opłat
    płaciłem kartą (visa electron inteligo).
    Pomimo, że dostałem wydruk z koniecznością podpisania, kasjerka nie
    wymagała podpisu (wyraźnie się o to zapytałem).
    Na następnym punkcie tak samo.
    Dodam, że kiedyś jak płaciłem kartą z PKOBP to wymagali PIN.

    Czy takie postępowanie jest poprawne?
    Czyli teraz TEORETYCZNIE mogłbym złożyć rekamację tych tranzakcji?

    Pozdrawiam
    Bogusz.

  • 2. Data: 2005-06-07 13:40:01
    Temat: Re: autoryzacja tranzakcji kartowej
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Bogusz wrote:
    > Czy takie postępowanie jest poprawne?
    > Czyli teraz TEORETYCZNIE mogłbym złożyć rekamację tych tranzakcji?

    Teoretycznie tak. Ale maja pewnie nagranie kamer ;)
    Jak jechalem do Wloch - to podawalem tylko karte i dostawalem kwitek.
    zadnych podpisow, zadnych pinow...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-06-07 13:42:13
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Teoretycznie tak. Ale maja pewnie nagranie kamer ;)
    > Jak jechalem do Wloch - to podawalem tylko karte i dostawalem kwitek.
    > zadnych podpisow, zadnych pinow...

    we Francji to samo

    kursor

  • 4. Data: 2005-06-07 13:48:01
    Od: Bogusz <b...@p...onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Teoretycznie tak. Ale maja pewnie nagranie kamer ;)
    > Jak jechalem do Wloch - to podawalem tylko karte i dostawalem kwitek.
    > zadnych podpisow, zadnych pinow...

    Ja wiem, że mają kamery, ale interesuję się tym z punktu widzenia
    relacji bank-klient.

    BTW:
    W Gubinie w pewnym sklepie jest jeden terminal. Ekspedientka prosi
    klientke u podanie PIN, na co ta krzyczy przez pół sklepu tę
    czterocyfrową liczbę.
    Następnego dnia podobna sytuacja przy innej klientce.

    To są zwyczaje, nie?

    Bogusz.

  • 5. Data: 2005-06-07 13:48:15
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    kursor wrote:
    > we Francji to samo

    ale na wszelki wypadek wszedzie embosowane karty ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 6. Data: 2005-06-07 13:59:56
    Od: Bogusz <b...@p...onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > ale na wszelki wypadek wszedzie embosowane karty ;)

    Co to znaczy "embosowane" ?

  • 7. Data: 2005-06-07 14:03:44
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    > Co to znaczy "embosowane" ?

    http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=20

    kursor

  • 8. Data: 2005-06-07 14:08:37
    Od: "Grzexs" <grzexs@usun_ten_fragment.go2.pl>

    > Co to znaczy "embosowane" ?

    Z wytłoczonym wypukłym napisem. Do produkcji takich kart używa się
    urządzenia o nazwie embosser.

    Grzexs

  • 9. Data: 2005-06-07 14:12:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bogusz wrote:

    > Czy takie postępowanie jest poprawne?
    > Czyli teraz TEORETYCZNIE mogłbym złożyć rekamację tych tranzakcji?

    coraz więcej supermarketow np. rezygnuje z podpisywania slipów, bo
    zajmuje to czas. Bardziej sie oplaca niz placic kasjerce w sklepie.

    Teoretycznie to ty sie zastanow co ci grozi za skladanie falszywych
    oswiadczen i probe wyludzenia.

  • 10. Data: 2005-06-07 14:14:54
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    witek napisał(a):

    > coraz więcej supermarketow np. rezygnuje z podpisywania slipów,

    Które na przykład?

    > Bardziej sie oplaca niz placic kasjerce w sklepie.

    Co się bardziej opłaca niż co?