-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
et.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: sidorowski <s...@i...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: bank podał złą kwotę do spłaty i co dalej?
Date: Fri, 15 Jul 2005 15:08:52 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 36
Message-ID: <db8cdh$70i$1@atlantis.news.tpi.pl>
Reply-To: s...@i...pl
NNTP-Posting-Host: firewall.ptf.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1121432817 7186 195.117.161.254 (15 Jul 2005 13:06:57
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 15 Jul 2005 13:06:57 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.2 (Windows/20050317)
X-Accept-Language: pl, en-us, en
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:357479
[ ukryj nagłówki ]jak było to zignorować.
Sytuacja wygląda tak:
1. 15-05 klient wysyła maila z prośbą o wyliczenia kwoty do spłaty
kredytu na 30-05
2. 20-05 bank odpisuje na maila ale podana kwota jest błędna (35 zł na
niekorzyść banku)
3. 21-05 klient przesyła mailem dyspozycję do zamknięcia umowy (zgodnie
z regulaminem należy to zrobić co najmniej 3 dni przed terminem
deklarowanej spłaty całkowitej) oraz prośbę o pismo "pożegnalne" i zwrot
karty pojazdu (KP)
4. 30-05 wpływa na umowę ~ 18000 PLN ale system pobiera w pierwszej
kolejności blokady na monity, w sumie 35 zł więc umowa się nie zamyka.
5. 05-06 zapada kolejna rata kredytu, system z nadpłaty pobiera kolejną
ratę.
6. Klient zniecierpliwiony dzwoni i pyta co z rozliczeniem i KP.
Dowiaduje się, że umowa nie jest zamknięta bo za mało wpłacił. Nie wie
co jest grane, przecież wpłacił tyle ile kazali. Od słowa do słowa i
zrobiła się z tego awantura.
Pytanie: czy jest jakieś unormowanie prawne określające, że w przypadku
podania nieprawidłowej kwoty bank ponosi za to odpowiedzialność? W tym
przypadku kwota jest mała i pracownik mógłby ją z własnej kieszeni
zapłacic ale co jeśli ktoś popełniłby "czeski" błąd i zamiast 17900
napisał 17300?
PS Dla formalności dodam, że pracownik z kompetencjami zrobił "korektę"
i umowa jednak się zamknęła.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.05 13:58 Jacek Osiecki
- 18.07.05 06:43 |nz_Mamon
- 18.07.05 09:13 Jacek Osiecki
- 18.07.05 09:24 |nz_Mamon
Najnowsze wątki z tej grupy
- Cel rachunku
- CA -- problem z logowaniem
- "Ale my nie mamy ślubu. Tak też można dostać kredyt" Rozczulający marketing banksterki ;))
- Promocje w żubrze - i reklamacje.
- Kantor spolecznosciowy w banku
- Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- Oszustwa z Blikiem
- scam na bankomat?
- Płatności pasywną obraczką NFC
- a to mi lotto
- pokolenie Z
- złoty słaby
- Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- stopa depozytowa
- Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Cel rachunku
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem
- 2024-06-29 "Ale my nie mamy ślubu. Tak też można dostać kredyt" Rozczulający marketing banksterki ;))
- 2024-06-26 Promocje w żubrze - i reklamacje.
- 2024-06-26 Kantor spolecznosciowy w banku
- 2024-06-24 Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- 2024-06-21 Oszustwa z Blikiem
- 2024-06-20 scam na bankomat?
- 2024-06-19 Płatności pasywną obraczką NFC
- 2024-06-18 a to mi lotto
- 2024-06-17 pokolenie Z
- 2024-06-13 złoty słaby
- 2024-06-11 Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- 2024-06-10 stopa depozytowa
- 2024-06-06 Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają