eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankibank podał złą kwotę do spłaty i co dalej? › bank podał złą kwotę do spłaty i co dalej?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
    et.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: sidorowski <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: bank podał złą kwotę do spłaty i co dalej?
    Date: Fri, 15 Jul 2005 15:08:52 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <db8cdh$70i$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Reply-To: s...@i...pl
    NNTP-Posting-Host: firewall.ptf.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1121432817 7186 195.117.161.254 (15 Jul 2005 13:06:57
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 15 Jul 2005 13:06:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.2 (Windows/20050317)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:357479
    [ ukryj nagłówki ]

    jak było to zignorować.

    Sytuacja wygląda tak:

    1. 15-05 klient wysyła maila z prośbą o wyliczenia kwoty do spłaty
    kredytu na 30-05

    2. 20-05 bank odpisuje na maila ale podana kwota jest błędna (35 zł na
    niekorzyść banku)

    3. 21-05 klient przesyła mailem dyspozycję do zamknięcia umowy (zgodnie
    z regulaminem należy to zrobić co najmniej 3 dni przed terminem
    deklarowanej spłaty całkowitej) oraz prośbę o pismo "pożegnalne" i zwrot
    karty pojazdu (KP)

    4. 30-05 wpływa na umowę ~ 18000 PLN ale system pobiera w pierwszej
    kolejności blokady na monity, w sumie 35 zł więc umowa się nie zamyka.

    5. 05-06 zapada kolejna rata kredytu, system z nadpłaty pobiera kolejną
    ratę.

    6. Klient zniecierpliwiony dzwoni i pyta co z rozliczeniem i KP.
    Dowiaduje się, że umowa nie jest zamknięta bo za mało wpłacił. Nie wie
    co jest grane, przecież wpłacił tyle ile kazali. Od słowa do słowa i
    zrobiła się z tego awantura.

    Pytanie: czy jest jakieś unormowanie prawne określające, że w przypadku
    podania nieprawidłowej kwoty bank ponosi za to odpowiedzialność? W tym
    przypadku kwota jest mała i pracownik mógłby ją z własnej kieszeni
    zapłacic ale co jeśli ktoś popełniłby "czeski" błąd i zamiast 17900
    napisał 17300?

    PS Dla formalności dodam, że pracownik z kompetencjami zrobił "korektę"
    i umowa jednak się zamknęła.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1