  • 1. Data: 2009-06-18 19:59:29
    Temat: banki z rodziny PeKaO
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Witam
    Nie gubicie się przypadkiem w tym całym nazewnictwie PKO BP, Pekao SA(a
    może PKO SA lub PEKAO?), PKO BH, itp.
    Sam nigdy nie mialem styczności z w/w bankami stąd moja niewiedza. Możecie
    mi przedstawić jakie powiązania występują pomiędzy tymi bankami?
    Może jakaś krótka historia na temat powstawania/wydzielania z innych
    banków. Które z tych nazw są poprawne?

    --
    Scowron

  • 2. Data: 2009-06-18 20:09:05
    Temat: Re: banki z rodziny PeKaO
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Scowron" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Możecie mi przedstawić jakie powiązania występują pomiędzy tymi bankami?
    > Może jakaś krótka historia na temat powstawania/wydzielania z innych

    PKO BH - raczej nie ma takiego. Jest PEKAO Bank Hipoteczny S.A. Powiazanie
    jest miedzy PEKAO S.A., ktore jest wlascicielem 99,9% udzialow PEKAO BH SA.

    Thomas

  • 3. Data: 2009-06-18 20:16:20
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Scowron" news:op.uvqkhfigf47i1b@tysia

    > Witam
    > Nie gubicie się przypadkiem w tym całym nazewnictwie PKO BP, Pekao SA(a
    > może PKO SA lub PEKAO?), PKO BH, itp.

    PKO BP (logo a'la skarbonka) - państwowy moloch, z którego państwo doi kasę
    :)
    Pekao SA - tzw. żubr, którym kieruje jakiś były pseudo polityk ("mędrzec"?),
    który chyba wabi się Bielecki?

    Jeden jak i drugi bank są siebie tyle samo warte tj. IMHO dla własnego
    zdrowia psychicznego oba przybytyki (ich oddziały) powinieneś omijać
    szerokim łukiem.

    > Sam nigdy nie mialem styczności z w/w bankami stąd moja niewiedza.

    Nie zmieniaj tego stanu rzeczy - poważnie.

    > Które z tych nazw są poprawne?

    Wszystkie po za PKP BH.
    Domyślam się, że coś ci się pokręciło z BPH, którego część "połączyła się" z
    Peako SA (żubr).

    :)

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2009-06-18 20:17:48
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Valdi.Pavlack" news:h1e69p$nr7$1@news.interia.pl

    > Wszystkie po za PKP BH.

    Przepraszam za pomyłkę. Miało być PKO BH :)

  • 5. Data: 2009-06-18 20:36:37
    Od: "Mariusz " <m...@W...gazeta.pl>

    Valdi.Pavlack <V...@P...NOspam.pl> napisał(a):
    > Jeden jak i drugi bank są siebie tyle samo warte tj. IMHO dla własnego
    > zdrowia psychicznego oba przybytyki (ich oddziały) powinieneś omijać
    > szerokim łukiem.

    Trzeba tez wspomniec gwoli scislosci iz sa to dwa najwieksze polskie banki ;),
    ktore w porownaniu do bankow z ktorych zapewne korzystasz, tak jak i ja, sa po
    prostu kolosami. Ich oferta jest beznadziejna, z ogromna iloscia ukrytych i
    jawnych oplat i gwiazdek - mimo tego sa to dwa najwieksze banki, nie majace
    najmniejszych problemow ze swoimi klientami, ktorych na dodatek traktuja jak
    .. no, jak tych tam - klientow.
    PKO BP jest bankiem panstwowym (co jest niemierzalna zaleta w czasach
    kryzysu), a Pekao jest wlasnoscia wloskiego molocha. Oba te banki maja
    korzenie w poczatkach XX wieku, oba byly zawsze bardzo wazne w naszej
    bankowosci - w ostatnich latach takze, zawsze spelniajac jakies wazne funkcje,
    choc czasem niedoceniane badz niewidoczne.

  • 6. Data: 2009-06-18 21:04:22
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Scowron wrote:

    > Możecie mi przedstawić jakie powiązania występują pomiędzy tymi bankami?

    P(ocos)K(urwa)O(szczedzal) :>

  • 7. Data: 2009-06-18 21:12:35
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Mariusz pisze:
    > PKO BP jest bankiem panstwowym (co jest niemierzalna zaleta w czasach
    > kryzysu),

    I co w tym fajnego niby jest ?

    Jak bank prywatny upada (kiedy upadł jakiś normalny i sensowny bank?) to
    albo kupuje go inny bank albo przejmuje go państwo. Za to różne dziwne
    cyrki z dywidendami i obsadzaniem zarządu i rady nadzorczej
    "bezpartyjnymi fachowcami z Samoobrony/PIS/PO możliwe są tylko w bankach
    państwowych.

    Poza tym środki w innych bankach są gwarantowane tak samo jak w PKO BP.
    A jak upadnie wszystko to i państwowość banku w niczym nie pomoże, bo
    państwo najwyżej dodrukuje nic nie warty pieniądz.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2009-06-18 21:20:12
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Mariusz " news:h1e8gl$g08$1@inews.gazeta.pl

    > Trzeba tez wspomniec gwoli scislosci iz sa to dwa najwieksze polskie banki
    ;)

    W tym że w przypadku żubra ładniej wygląda określenie: "polski", bo jak by
    nie patrzeć pozostał nim tylko z nazwy i mentalności w podejściu do klienta.
    Z resztą czego ja wymagam? - Wystarczy popatrzeć na "dokonania", "wielkiego"
    człowieka, który nim zarządza i bierze za to niemałe pieniądze.

    > ktore w porownaniu do bankow z ktorych zapewne korzystasz, tak jak i ja,
    sa po
    > prostu kolosami.

    Co przekłada się na ich podejście do klienta w postaci takiej, że w
    kontakcie z nim ww. banki w 99% przypadkach pokazują nam/mu (klientowi)
    środkowy palec + jako gratis dają nam na pożegnanie szyderczy uśmieszek ;)

    > Ich oferta jest beznadziejna, z ogromna iloscia ukrytych i
    > jawnych oplat i gwiazdek

    Trafiłeś w sedno...

    > mimo tego sa to dwa najwieksze banki, nie majace
    > najmniejszych problemow ze swoimi klientami, ktorych na dodatek traktuja
    jak
    > .. no, jak tych tam - klientow.

    O czym to świadczy? Polskie społeczeństwo jest aż tak tępe?
    Na to wygląda. Z resztą wystarczy popatrzeć kto nami rządzi teraz, od lat...
    Polacy mają chyba krótką pamięc... albo złych rzeczy pamiętać nie chcą.

    > PKO BP jest bankiem panstwowym (co jest niemierzalna zaleta w czasach
    > kryzysu)

    Szczególnie, że osły z wiejskiej chcą go wydoić z pieniędzy jak mleczą
    krowę... Więc czy w tym przypadku akcjonariat ma jakieś znaczenie w czasach
    kryzysu? Odpowiedź pozostawiam mądrzejszym od siebie.

    > a Pekao jest wlasnoscia wloskiego molocha.

    Czyli co? - takim sam (za przeproszeniem) burdel jak w PKO BP ;) W końcu
    Włochy i Polska pod wieloma względami na gruncie biurokracji, chorych
    (głupich) przepisów, polityków itp. są do siebie bardzo podobne.

  • 9. Data: 2009-06-18 21:24:57
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Mithos" news:h1eakl$vnd$1@news.onet.pl

    > I co w tym fajnego niby jest ?

    Np. to, że jak bambusy z okrąglaka (najogólniej rzecz ujmując) zrobią dziurę
    w budżecie to można taki bank wydoić z pieniędzy w ramach dywidendy :) -
    jakieś inne propozycje? :)

    > Za to różne dziwne
    > cyrki z dywidendami i obsadzaniem zarządu i rady nadzorczej
    > "bezpartyjnymi fachowcami z Samoobrony/PIS/PO możliwe są tylko w bankach
    > państwowych.

    Nie zapominajmy o lewakach z "lewicy" :)

    > A jak upadnie wszystko to i państwowość banku w niczym nie pomoże,

    Jak upadnie wszystko to... to państwa też nie będzie :)

    > bo państwo najwyżej dodrukuje nic nie warty pieniądz.

    Ostatnio to chyba ogólnoświatowy trend :) - jeżeli się mylę bardzo proszę o
    sprostowanie :)

  • 10. Data: 2009-06-18 23:35:31
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Thu, 18 Jun 2009 23:24:57 +0200
    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > "Mithos" news:h1eakl$vnd$1@news.onet.pl

    > Np. to, że jak bambusy z okrąglaka (najogólniej rzecz ujmując) zrobią
    > dziurę w budżecie to można taki bank wydoić z pieniędzy w ramach
    > dywidendy :) - jakieś inne propozycje? :)

    No ale z drugiej strony, jak dziura się powiększy, to nasze
    dzieci/wnuki dostaną od nas niezły prezent do plecaka - wybieraj ;)

    Xenocide