  • 21. Data: 2007-06-12 20:46:37
    Temat: Re: bezpieczeństwo kart kredytowych
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    news:m37iq8zzjg.fsf@maximus.localdomain...

    > Nonsens, ale nie rozwijam - archiwum.

    Nonsensów rozwijac nie warto - własny mózg.

    > Taaak, ciekawe jak sie potem z tego wytlumaczy przy wiekszej ilosci
    > reklamacji. Nawet bez wiekszej ilosci sprzedawca na tym tylko straci,
    > wiec nie widze sensu (sklep odpowiada za transakcje keyed-in bez
    > "odbitej" karty praktycznie bez prawa do obrony).

    No wybacz, ale albo nie wiesz o czym piszesz, albo ja niejasno się wyraziłem
    w akapicie, na który odpisujesz i odpisujesz jakby obok tematu. Ale nie
    rozwijam.

    > G. nie ekspertyza, a powolywac to sie trzeba na organizacje karciane
    > i/lub awantury w gazetach. Jakby problemy byly jakies, oczywiscie.

    Rozumiem. Uważasz, że przy pinowanej transakcji także mozliwa jest
    ekspertyza grafologiczna. Naturalnie szanuję Twoje zdanie.

    marekz

  • 22. Data: 2007-06-13 03:43:24
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):

    > A kto na to patrzy ? Ja ostatnio akurat czesto spotykam sie ze sprawdzaniem
    > wzoru podpisu z karty z tym na slipie. O to nawet jak kupuje cos w sklepie
    > spozywczym za 30 zl.

    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29577,421002
    8.html

  • 23. Data: 2007-06-13 05:29:37
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    Krzysztofsf <k...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29577,421002
    8.html

    "Ale to tylko teoria. W praktyce zdarza się, że banki nie uznają takich
    reklamacji, nie chcąc zadzierać ze sklepami, które płacą im prowizje od każdej
    transakcji bezgotówkowej. - Dwa lata temu skradziono mi kartę. Zanim ją
    zastrzegłam, ktoś zrobił na moje konto pokaźne zakupy. Złożyłam reklamację w
    banku, ten ściągnął ze sklepów potwierdzenia transakcji i... uznał, że sklepy
    nie ponoszą winy, bo podpisy na potwierdzeniach są podobne do oryginalnych. A
    gołym okiem było widać, że są zupełnie inne - opowiada jedna z klientek banku
    PKO BP.

    - Z naszego eksperymentu wynika, że nieco bezpieczniej mogą się czuć posiadacze
    tych kart, w przypadku których transakcje autoryzuje się, podając PIN, a nie
    tylko podpisując kwitek. Żeby zrobić zakupy na czyjeś konto, przestępca musi
    więc nie tylko ukraść kartę i użyć jej przed zastrzeżeniem, ale i wcześniej
    podpatrzyć PIN karty ofiary. Nie wystarczy mniej lub bardziej sprawnie podrobić
    podpis - mówi Krzysztof Olszewski."

  • 24. Data: 2007-06-13 06:21:27
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    Krzysztofsf <k...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    Przepraszam, ze na raty - ale znalazlem ten link :)
    http://www.zug.com/pranks/credit_card/

  • 25. Data: 2007-06-13 06:56:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 12 Jun 2007 12:08:39 +0200, "camasa 108" <c...@o...eu>
    wrote:

    >Witam!
    >Chciałem zapytać o kwestię bezpieczeństwa kart kredytowych. Czy z punktu
    >widenia użytkownika bezpieczniejsze jest potwierdzanie pinem czy podpisem?

    Podpisem.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 26. Data: 2007-06-13 06:57:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 12 Jun 2007 12:39:20 +0200, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

    >zwłaszcza, ze czesto akceptanci na podpis nawet nie zwracaja uwagi...

    Nie chodzi o nie przeprowadzenie transakcji, tylko o jej skuteczne
    zareklamowanie.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 27. Data: 2007-06-13 06:57:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 12 Jun 2007 15:35:30 +0200, "Jacek Kochan"
    <j...@u...biz> wrote:

    >Podpis mozna podrobic, PIN-u nie. Stad lepszym zabezpieczeniem jest pin,

    PIN można przechwycić. I leżysz.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 28. Data: 2007-06-13 07:39:37
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Jacek Kochan napisał(a):
    > Użytkownik "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    > wiadomości news:pan.2007.06.12.13.21.57.973605@hashzero.net...
    >
    > Podpis mozna podrobic, PIN-u nie. Stad lepszym zabezpieczeniem jest pin,
    > ktory nalezy trzymac tylko w glowie, a nie na jakis karteczkach.

    Pin mozna podejrzec a transakcji PINowej nei zareklamujesz.

  • 29. Data: 2007-06-13 07:40:36
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nonsens, ale nie rozwijam - archiwum.

    Oczywiscie ale podpis zareklamuje a transakcji z PINem nie bardzo.

  • 30. Data: 2007-06-13 07:42:23
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

> [...]
    > podpatrzyć PIN karty ofiary. Nie wystarczy mniej lub bardziej sprawnie podrobić

    Do transakcji PInem nie musi fizycznie krasc karty.
    Transakcje z PInem sa bezpieczniejsze .... dla banku bo reklamacje
    wysyla na drzewo wiec dla klienta podpis jest lepszy a jak ma karte Citi
    to takie reklamacje niemal zawsze uznaja.