  • 1. Data: 2002-04-07 11:39:23
    Temat: bgż leci w kulki (dlugie)
    Od: "Radek G." <r...@w...pl>

    witam
    jestem tym szczesliwcem ktory dostal kredyt studencki, ale ostatnio mam same
    problemy z bankiem gospodarki zywnosciowej w malborku.
    nie udalo mi sie zaliczyc kampanii wrzesniowej (niestety), ale zeby nie
    tracic calego roku zmienilem kierunek i od lutego jestem na innym. w miedzy
    czasie bgz przyslal mi harmonogram splaty kredytu (poniewaz nie dostarczylem
    na czas zaswiadczenia ze jestem studentem). w rozmowie z p. miroslawem
    wroblem z bgz dowiedzialem sie ze moge zaplacic 2 raty: za grudzien i za
    styczen, a w lutym dostarczyc zaswiadczenie i splata bedzie zawieszona, a od
    pazdziernika jak wskocze na wyzszy rok dalej bede dostawal kredyt. tak
    zrobilem i myslalem ze do pazdziernika mam spokoj.
    w marcu bylem w banku 'przy okazji' i dowiedzialem sie ze musze jeszcze
    zaplacic za luty. poszedlem to wyjasnic. facet dlugo sie motal. nie mogl
    znalezc mojego zaswiadczenia (zgubili?) w koncu powiedzial ze zadzwoni. nie
    zadzwonil. poszedlem znowu i dowiedzialem sie ze kwota (ok 250zl) zostala
    pobrana z mojego konta. zdziwilem sie bo na koncie nie mialem zadnych
    srodkow, ( splacalem przelewami z mbanku) na to mila pani poinformowala mnie
    ze kwota zostala pobrana z mojego debetu. szlag mnie jasny trafil!!!
    dlaczego?
    otoz w kwietniu czy maju 2001 postanowilem zlikwidowac ten dostepny 500-zl
    debet. zlozylem zgodnie z sugestia pracownika bgz odpowiednia dyspozycje na
    pismie i bank wylaczyl mozliwosc pobierania debetu. dostepne mialem 0 zl a
    nie jak w przypadku debetu 500zl choc na koncie nic nie bylo. wszystko bylo
    ok. do teraz.
    okazuje sie sie bank ma klienta i jego dyspozycje w dupie.
    moglem do pazdziernika nie pojawiac sie w banku i wtedy ladne odsetki
    debetowe by mi narosly.
    widac ze bgz wychodzi z zalozenia: klienta nie ma, to nie zadzonimy do
    niego, nie poinformujemy, tylko w tajemnicy przed nim wlaczymy mu z powrotem
    debet i z tego pobierzemy wymagana kwote. a ze zlozyl dyspozycje wylaczenia
    debetu? olac to!

    nie chodzi mi o kase bo nie sa to duze pieniadze, ale o sposob traktowania
    klienta.

    co mi radzicie? robic cos z tym? zglaszac gdzies?
    pozdrawiam
    student Radek

  • 2. Data: 2002-04-07 18:03:43
    Temat: Re: bgż leci w kulki (dlugie)
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > co mi radzicie? robic cos z tym? zglaszac gdzies?

    jesli masz papiery, to zglaszac.
    (np. podstemplowana kopie podania o zniesienie debetu)
    na poczatek z tym kwitkiem mozna pogardlowac w samym banku,
    potem ew. do arbitra bankowego...
    (pewnie przez www.nbp.pl da sie go namierzyc...)

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2002-04-07 20:06:14
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > jesli masz papiery, to zglaszac.
    > (np. podstemplowana kopie podania o zniesienie debetu)
    > na poczatek z tym kwitkiem mozna pogardlowac w samym banku,

    Może nie tyle gardłować, co raczej usiąść do komputera i napisać to wszystko
    co ma sie do powiedzenia. A potem za potwierdzeniem odbioru złożyć w banku
    wraz z kserokopią dyspozycji likwidacji debetu.
    Gorzej jeśli kopii tej dyspozycji nie masz.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 4. Data: 2002-04-08 21:53:30
    Od: jahckal <j...@p...onet.pl>

    Witam, w wiadomości z dnia Sun, 7 Apr 2002 13:39:23 +0200, od "Radek
    G." <r...@w...pl> napisano:

> [...]
    >nie jak w przypadku debetu 500zl choc na koncie nic nie bylo. wszystko bylo

    Wydaje mi się, że zlikwidować to możesz debet ten dobrowolny. A opłaty
    czy "zaległe raty kredytów" mogą sobie ściągać do woli.
    A poza tym to Cię wykiwali. Ja to po kilkunastu ratach i wprowadzeniu
    opłat zdecydowałem się na zabieranie mi prowizji i przelewanie do mB
    właśnie. A z BGŻ się pożegnałem.

  • 5. Data: 2002-04-09 04:46:17
    Od: "Radek G." <r...@w...pl>

> [...]
    > A poza tym to Cię wykiwali. Ja to po kilkunastu ratach i wprowadzeniu
    > opłat zdecydowałem się na zabieranie mi prowizji i przelewanie do mB

    chcialem!!!!
    ale powiedzieli ze to niemozliwe!
    ze wybor mialem na poczatku, a skoro wybralem bgz to musze sie tego trzymac
    az do konca kredytu
    pzdr

  • 6. Data: 2002-04-09 08:52:25
    Od: jahckal <j...@p...onet.pl>

    Witam, w wiadomości z dnia Tue, 9 Apr 2002 06:46:17 +0200, od "Radek
    G." <r...@w...pl> napisano:

> [...]
    >ale powiedzieli ze to niemozliwe!
    >ze wybor mialem na poczatku, a skoro wybralem bgz to musze sie tego trzymac

    par. 7 pkt 2 umowy. w przypadku gdy kredytobiorca posiada rachunek w
    BGZ itd.
    A co zrobić gdy nie posiada? Wtedy zastosować pkt 1. Umowa rachunku
    bankowego jest normalną umową i możesz ją wypowiedzieć bez
    konsekwencji (no u mnie to trwało 90 dni :) Po zamknięciu przechodzisz
    na drugą stronę sali operacji i informujesz (no bo jesteś zobowiązany)
    o zmianach w twojej sytuacji. Wtedy te młode panie biegną po starsze
    panie. Później te starsze panie dzwonią po młodszego pana. No i po
    tygodniu otrzymujesz zgodnie z par. 31aneks do umowy.