  • 1. Data: 2009-03-08 12:08:49
    Temat: biuro maklerskie- jkaie polecacie?
    Od: "maciej j." <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Znajoma pracuje w PGNIG i teraz maja dostac akcje. Zeby dostać akcje muszą
    otworzyć rachunek w biurze maklerskim. Poniewaz sam nie mam pojecia i nikt
    ze znajomych nie intersował sie tematem zapytje grupe....??
    Które biuro maklerskie jest najlepsze/najtańsze do takiej jednorazowej
    transakcji??

    Maciej

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    3917 (20090307) __________

    http://www.eset.com

  • 2. Data: 2009-03-08 12:37:04
    Temat: Re: biuro maklerskie- jkaie polecacie?
    Od: mech <"mech^no..spam^"@vp.pl>

    Dnia Sun, 8 Mar 2009 13:08:49 +0100, maciej j. napisał(a):

> [...]
    > ze znajomych nie intersował sie tematem zapytje grupe....??
    > Które biuro maklerskie jest najlepsze/najtańsze do takiej jednorazowej

    jesli to jednorazowa transakcja a nie rachunek to aktywnego handlu, to
    mysle, ze emakler bedzie najlepszy (0 opłat). Szczegolnie, jesli znajoma ma
    juz konto w mbanku.

    Pozdrawiam,
    mech

  • 3. Data: 2009-03-08 19:04:10
    Od: ell_studente <e...@o...pl>

    witam

    z tego co wiem, to przez pierwsze 2 lata obowiazkowo narzucone jest
    PEKAO S.A. , dopiero po 2 latach jak bedzie mozna sprzedac akcje, bedzie
    sobie mozna wybrac biuro.

    maciej j. w Twoim liscie z dnia 2009-03-08 13:08 bylo napisane:

  • 4. Data: 2009-03-09 08:06:52
    Od: " " <n...@g...pl>

    mech <mech^no..spam^@vp.pl> napisał(a):

    > jesli to jednorazowa transakcja a nie rachunek to aktywnego handlu, to
    > mysle, ze emakler bedzie najlepszy (0 opłat). Szczegolnie, jesli znajoma ma
    > juz konto w mbanku.

    Jeżeli jednak planowane jest 'trzymanie akcji' to zwracam uwagę na zapis na
    stronach mBanku:

    http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/emakler/
    #tabs=5

    "Uwaga: W przypadku kiedy na rachunku przez okres pełnego 1 roku
    kalendarzowego nie zostanie dokonana żadna transakcja, DI BRE pobierze opłatę
    w wysokości 30 zł. Opłata ta w danym roku może nie zostać pobrana jeśli mBank
    wspólnie z DI BRE postanowią o odstąpieniu od niej. Decyzją mBanku i DI BRE
    pierwsza opłata może zostać pobrana najwcześniej w styczniu 2007 roku."

  • 5. Data: 2009-03-09 08:10:20
    Od: " " <n...@g...pl>

    ell_studente <e...@o...pl> napisał(a):

    > witam
    >
    > z tego co wiem, to przez pierwsze 2 lata obowiazkowo narzucone jest
    > PEKAO S.A. , dopiero po 2 latach jak bedzie mozna sprzedac akcje, bedzie
    > sobie mozna wybrac biuro.

    Bzudra ;)

    http://www.pgnig.pl/pgnig/8436/8550/

    "Rachunek papierów wartościowych można otworzyć w każdym biurze/domu
    maklerskim, lecz trzeba się liczyć z opłatą za otwarcie i prowadzenie tego
    rachunku. Opłata powinna być określona w taryfie opłat danego biura/domu
    maklerskiego. "

    Dodam, że otwarcie rachunku musi nastąpić przed podpisaniem umowy
    nieodpłatnego zbycia akcji PGNiG S.A. i że są to 2 różne czynności.