    From: "Janek Niemowa" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: biznesowe konto w USD i wymiana na PLN
    Date: Fri, 25 Dec 2009 00:53:39 +0100

    Witam

    Mam taka sytuacje - bede dostawal pieniadze za kontrakt miesiecznie w USD.
    Teraz moje pytanie: jak, w ktorym banku najkorzystniej zamienic to na PLN
    ( jestem dopiero na etapie wyboru banku ) - moze ktos ma doswiadczenie w
    podobnych wymianach ?

    Na dzien dzisiejszy rozwazalem takie opcje:
    1) konto zlotowkowe - pieniadze przychodza, bank przelicza po swoich cenach
    skupu waluty ( 2.5% - 3% nizej niz kurs sredni NBP)
    2) konto dolarowe i konto zlotowkowe, przychodzi na dolarowe, kiedy jest
    korzystny kurs to zamiana ( znowu 2.5-3% nizej )
    ~3) konto dolarowe, wyciagam, wymiana w kantorze, wplata PLN, opcja
    uciazliwa ( srednio mi sie chce jezdzic z gotowka )
    4) konto dolarowe i do tego karta ( VISA czy MASTERCARD ), pytanie po jakim
    kursie np. wyplacam z bankomatu - pewnie znajac zycie jest to kurs 2.5-3%
    nizej sredniej NBP (?)

    Czy ktos mial podobna sytuacje/wymienial USD->PLN, w ktorym banku bylo to
    najkorzystniejsze ?