  • 41. Data: 2002-05-11 21:22:32
    Temat: Re: citibank
    Od: "Pablito" <p...@p...onet.pl>

    > citibanku).
    >
    > Bo to ten sam wlasciciel - citi :-))

    wychodzi na to ze jestesmy osaczeni ;))
    jesli nawet karta dc bylaby lepsza od kk citi, to i tak dc to citi,
    wiec bezapelacyjnie:
    ...THE OSCAR GOOOOOOOOEEEEEES TOOOOOO....... CIIIIITIIIIIIIIIBANK
    :))
    Pablo

  • 42. Data: 2002-05-11 21:22:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Pablito" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > tia....
    > poczytalem o tym DC - wprawdzie o polskim sie nic nie dowiedzialem ale na
    > stronie UK
    > jest opis produktu jako takiego wiec nie sadze zeby w Polsce bylo lepiej

    Nie jest lepiej, ale i nie jest gorzej standardy DC sa takie same na calym
    swiecie...

    > 1. to NIE jest karta kredytowa

    Nie jest... jest to karta z odrovzonym terminem platnosci... Zakladajac, ze
    w przypadku KK Citi splacasz zadluzenie w terminie to w przypadku DC moglbys
    splacic je 2 tygodnie pozniej.

    > 2. przydatna TYLKO jako kolejna karta, na pewno nie podstawowa - ze
    wzgledu
    > na
    > akceptowalnosc (airport lounges, hotels, car rentals, niektore
    restauracje)

    Akceptowalnosc we wszystkicj POSach PolCardu.

    > 3. w zwiazku z powyzszym praktycznie TYLKO jako karta sluzbowa, a nie
    > prywatna

    Ja bardzo chetnie bym jej uzywal jako prywatnej, ale niestety jeszcze nie
    spaelniam warunkow :(. Hm, chyba zaczne szukac wiarygodnego dla DC
    pracodawcy ;).

    > 4. sa dosc fajne ubezpieczenia, ale miec tylko dlatego karte to troche za
    > malo

    Nie tylko dlatego... DC jest karta prestizowa [AFAIR w Polsce wydano ich ok
    2500]. Choc moze osoby majace male pojecie o kartach by wybraly golda ;).
    Pakiet uslug dodatkowych do karty to cos wiecej niz tylko ubezpieczenie.

    Maciej

  • 43. Data: 2002-05-11 21:23:33
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > wychodzi na to ze jestesmy osaczeni ;))

    Ja nie :-)) sam_dobrowolnie_zlozylem wniosek o kk MC citi :-))

    > jesli nawet karta dc bylaby lepsza od kk citi, to i tak dc to citi,
    > wiec bezapelacyjnie:
    > ...THE OSCAR GOOOOOOOOEEEEEES TOOOOOO....... CIIIIITIIIIIIIIIBANK

    LOL :-)))
    A DC jest fajna :-))

  • 44. Data: 2002-05-11 21:46:50
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, May 11, 2002 at 10:14:58PM +0200, Pablito wrote:

    > Dlaczego? Mysle o i-Pinie do logowania sie w citidirect.

    Takie odnosilem wrazenie.

    Anyway - uwazam poziom zabezpieczen stsowany w citi za bardzo
    niski. Fakt ze nikt z nas nie umie wymyslic teoretycznych czynnosic
    jakie mozna wykonac po zalogowaniu KK to mnie nie uspokaja.

    --

    --w

  • 45. Data: 2002-05-11 21:49:02
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, May 11, 2002 at 10:16:00PM +0200, k...@p...onet.pl wrote:

    > Tak, tylko ze roznica jest taka, ze karta inteligo to karta debetowa visa
    > electron, a nie karta kredytowa, a porownujemy tu karty kredytowe...

    Ladnie zacytowales poprzednika - tam nie bylo takich warunkow.

    Wiem jak brzmi watek, ale bez przesady.

    > Coz - karta DC ma znacznie mniejsza akceptowalnosc i slyszalem o sytuacjach, w
    > ktorych karta ta jest wrecz niemile widziana, gdyz sprzedawcy placa wyzsza

    Radio Erewan - slyszalem ze. Zobacz jak wygladaja umowy i wtedy
    twierdz cos zdecydowanie.

    > prowizje niz na kartach visa czy mastercard. A jak z dostepem do rachunku tej
    > karty? Jest on mozliwy przez telefon i internet?

    W dni kiedy oddzial pracuje przez telefon mozna. A po co mi internet?

    --

    --w

  • 46. Data: 2002-05-11 21:49:35
    Od: "Pablito" <p...@p...onet.pl>

    > Nie jest lepiej, ale i nie jest gorzej standardy DC sa takie same na calym
    > swiecie...

    a czy te karte wydaje bezposrednio DC czy jakis bank?
    i jakie trzeba spelnic minimum zeby dostac?

> [...]
    ze
    > w przypadku KK Citi splacasz zadluzenie w terminie to w przypadku DC

    2 tyg.? Toz to miesiac grace periodu, czyli w sumie od transakcji w 1. dniu
    cyklu 2 miesiace. Naprawde?
    Na DC jest wyzszy interchange? Jakie tam sa oplaty - przeciez nie doplacaja
    do interesu.

    > wzgledu
    > restauracje)
    >
    > Akceptowalnosc we wszystkicj POSach PolCardu.

    A inni acquierzy? Pekao SA, WBK, eCard itd.?
    Bo jesli tylko Polcard to dalej twierdze, ze tylko jako kolejna karta.

    > Ja bardzo chetnie bym jej uzywal jako prywatnej, ale niestety jeszcze nie
    > spaelniam warunkow :(. Hm, chyba zaczne szukac wiarygodnego dla DC
    > pracodawcy ;).

    j.w. jakie to warunki? bede naprawde wdzieczny za info, bo zaczyna mi sie
    podobac :))

> [...]
    > Pakiet uslug dodatkowych do karty to cos wiecej niz tylko ubezpieczenie.

    Moze i jest prestizowa, tylko kto pozna sie na tym prestizu?
    Pani w Geancie na pewno nie, ladna Pani w sklepie wolnoclowym na lotnisku?
    Nie zrobi
    to na niej zadnego wrazenia, tak jak Gold :((
    Jedynie dla parnterow w biznesie to moze miec znaczenie, ale wowczas -
    powtarzam swoja teze -
    jest to karta sluzbowa.
    A pakiet uslug dodatkowych najczesciej jest taki, ze jest absolutnie
    nieprzydatny :((
    Pablo

  • 47. Data: 2002-05-11 21:53:22
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, May 11, 2002 at 10:19:29PM +0200, Pablito wrote:

    > bezplatnie.

    > A od kiedy Inteligo wydaje karty kredytowe?

    TAK nie postawiles wczesniej warunku ;-)

    > Akceptowalnosc chyba duuuuuzo mniejsza. I porownywalny do citi to jest
    > chyba tylko w odpowiedzialnosci issuera.

    Zalezy. Citka uzywam tylko i wylacznie do placenia na stacjach shela i
    jeta, pozostale akcetpuja. Podobnie ze sklepami w ktorych place.

    www.dinersclub.pl a potem telefon ;-)

    --

    --w

  • 48. Data: 2002-05-11 22:02:23
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > a czy te karte wydaje bezposrednio DC czy jakis bank?
    > i jakie trzeba spelnic minimum zeby dostac?

    Bezposrednio DC Polska lub za posrednictwem Kredyt Banku [kiedys rowniez
    PBK - nie wiem jak teraz]

    > 2 tyg.? Toz to miesiac grace periodu, czyli w sumie od transakcji w 1.
    dniu
    > cyklu 2 miesiace. Naprawde?

    Splata 28 dnia nastepnego miesiaca.

    > Na DC jest wyzszy interchange? Jakie tam sa oplaty - przeciez nie
    doplacaja
    > do interesu.

    Hm, mnie jako klienta nie beda interesowaly oplaty inne niz ja ponosze :).
    Moga nawet dokladac do tych kart ;).

    > A inni acquierzy? Pekao SA, WBK, eCard itd.?
    > Bo jesli tylko Polcard to dalej twierdze, ze tylko jako kolejna karta.

    AFAIK w Polsce tylko PolCard.

    > j.w. jakie to warunki? bede naprawde wdzieczny za info, bo zaczyna mi sie
    > podobac :))

    Minimalny dochod na poziomie 8kPLN/m-c lub wierygodny pracodawca ;).

    > Moze i jest prestizowa, tylko kto pozna sie na tym prestizu?
    > Pani w Geancie na pewno nie, ladna Pani w sklepie wolnoclowym na lotnisku?
    > Nie zrobi
    > to na niej zadnego wrazenia, tak jak Gold :((

    I niech nie robi, przyjamniej nie bedzie jej korcilo zeby zapisac gdzies
    numer. A nawet jakby to odpowiedzialnosc posiadacza za transakcje oszukancze
    wynosi maksymalnie rownowartosc 50USD :).

    Maciej

  • 49. Data: 2002-05-11 22:02:36
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, May 11, 2002 at 11:49:35PM +0200, Pablito wrote:

    > a czy te karte wydaje bezposrednio DC czy jakis bank?

    Wydaje DC oraz KB i kiedys BACA, potem pewnie odziedziczyl pbk.

    > i jakie trzeba spelnic minimum zeby dostac?

    Spore, ale juz nie pamietam. Poza tym - lepiej sie ich zapytac, moze
    sie okazac ze z kb bedzie taniej.

    > 2 tyg.? Toz to miesiac grace periodu, czyli w sumie od transakcji w 1. dniu
    > cyklu 2 miesiace. Naprawde?

    Dokladnie 28 dni splaty za poprzedni miesiac.

    > Na DC jest wyzszy interchange? Jakie tam sa oplaty - przeciez nie doplacaja
    > do interesu.

    A, przepraszam, co Ciebie jako klienta to interesuje? ;-)

    > A inni acquierzy? Pekao SA, WBK, eCard itd.?
    > Bo jesli tylko Polcard to dalej twierdze, ze tylko jako kolejna karta.

    Coz, ja jako dodatkowej (zapasowej) uzywam citka.

    > j.w. jakie to warunki? bede naprawde wdzieczny za info, bo zaczyna mi sie
    > podobac :))

    Poniewaz i tak ostatecznym weryfikatorem jest DC to wez i do nich
    zadzwon. MK opiera sie na danych dla firmy, ja dla firmy
    zaprzyjaznionej - oczekujesz ze osoby prywatne tak samo traktuja jesli
    chodzi o wydanie karty?

    > Moze i jest prestizowa, tylko kto pozna sie na tym prestizu?
    > Pani w Geancie na pewno nie, ladna Pani w sklepie wolnoclowym na lotnisku?

    Ty. Bo bedziesz mogl z uslug dodatkowych skorzystac.

    > Nie zrobi
    > to na niej zadnego wrazenia, tak jak Gold :((

    Naprawde myslisz ze ktos wyrabia sobie karte aby na pani w geancie
    szpanowac?

    > Jedynie dla parnterow w biznesie to moze miec znaczenie, ale wowczas -
    > powtarzam swoja teze -
    > jest to karta sluzbowa.

    Tak, spotykaja sie na konferencji i blizej prezesa siada ten ktory ma
    kart jak medali.

    > A pakiet uslug dodatkowych najczesciej jest taki, ze jest absolutnie
    > nieprzydatny :((

    I oby tak bylo dla kazdej karty - korzysta sie jak sie ma noz na
    gardle - doslownie i w przenosni.

    --

    --w

  • 50. Data: 2002-05-11 22:21:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) writes:

    > Ty. Bo bedziesz mogl z uslug dodatkowych skorzystac.

    Nie widze _zadnego_ zwiazku miedzy uslugami dodatkowymi a prestizem.
    Chyba mamy inne slowniki 8-)

    MJ