  • 71. Data: 2011-01-08 14:33:19
    Temat: Re: co daje nam OFE?
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Jan Werbinski wrote:
    > Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Pokaż Twoją wersję portfela

    pokazałem w poprzednim poście: paliwa, gaz, energia, czynsze, żywność,
    odzież, opłaty (n.p.:komunikacyjne), itd...
    to jest portfel _konsumencki_.

    i wskaż dlaczego jest lepszy od GUS.

    bo wskaźniki z GUS mają się nijak do rozważań o OFE, kapitalizacji
    oszczędności itp.
    Konsument (co oczywiste) zderzy się z realną CENĄ nabywanego produktu /
    usługi , a nie wyimaginowanym CPI.

    Realne wskaźniki wzrostu kosztów utrzymania oparte na osobistych
    notowaniach, (przy względnie stałym poziomie konsumpcji) w latach
    2002-2010, kształtują się na srednim poziomie ok +19,4% r/r

    Rekompensata wymagała by poziomu (dla w/w okresu) 14,44% przy
    kapitalizacji rocznej.

    Potwierdzeniem powyższego jest sredni wzrost płac. - (patrz GUS)

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 72. Data: 2011-01-08 15:04:07
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-01-08 10:07, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "Bogdan B." <g...@r...pl> napisał w wiadomości

    > I Ty naiwnie myślałeś, że trzeba kupić byle co jak leci?

    A ty naiwnie powtarzasz frazesy, że w długiej perspektywie akcje są
    najlepsze?

  • 73. Data: 2011-01-09 06:29:58
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > A ja mam inne podobne pytanie: Dlaczego wszyscy piszący o procencie
    > składanym dobierając przykładowe dane podają wartości wyraźnie
    > wskazujące, że chodzi o wyliczenia wartości nominalnych, a nie realnych.
    > I nawet nie próbują oszacować ile będą warte te grube "tysiące" po
    > uwzględnieniu inflacji.

    Po uwzględnieniu inflacji realna stopa zwrotu z lokat wspomaganych
    funduszami i akcjami w długim terminie przekracza 5%.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 74. Data: 2011-01-09 06:46:36
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > pokazałem w poprzednim poście: paliwa, gaz, energia, czynsze, żywność,
    > odzież, opłaty (n.p.:komunikacyjne), itd...
    > to jest portfel _konsumencki_.

    Weźmy na warsztat paliwa, bo wszyscy mówią, że one straaasznie drożeją.

    Paliwa podrożały dużo przez rok, ale mało przez 3 lata. ON kosztuje teraz od
    4,50 (Tesco ZG) a około 3 lata temu też tyle kosztował kiedy ropa była po
    150. Patrz w długim terminie a nie na chwilowe zawirowania.
    ON od 2005 podrożał z 3,6 na 4,5.
    To jest 5% wzrostu ceny rocznie od 2005 do 2011.
    Gdyby liczyć od 2005 do 2010, to cena wzrosła do 3,9 czyli 1,5% DUŻO PONIŻEJ
    INFLACJI!

    Staniały nominalnie i realnie: internet, komputery, telefony, nieruchomości
    (od 2 lat), używane samochody, rtv, agd, alternatywne źródła energii
    (solary, pompy ciepła), ocieplenie domów.
    Podrożała energia i żywność.
    W przyszłości energia podrożeje, ale stanieją możliwości jej oszczędzania i
    alternatyw. Żywność też będzie tanieć realnie, bo gwałtownie wzrasta
    wydajność produkcji. Ja na żywność wydaję coraz mniej i kupuję ją coraz
    wyższej jakości.

  • 75. Data: 2011-01-09 06:47:20
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > A ty naiwnie powtarzasz frazesy, że w długiej perspektywie akcje są
    > najlepsze?

    Tak, ale nie każde akcje.

  • 76. Data: 2011-01-09 06:53:05
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Alkohol raczej nie, jego cena jest obecnie znacznie znacznie zawyżona,
    > jako że lekko pisząc, 80% ceny to podatki.

    Chyba raczej 93%. Koszt produkcji 1 litra spirytusu przez rektyfikację, to
    ok 6 zł, a z tlenku węgla wodoru i wody podobno jeszcze taniej.

  • 77. Data: 2011-01-09 07:45:04
    Temat: [OT]Re: co daje nam OFE?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.01.2011 18:19), T.F. wrote:

    > Pomysl dobry, ale niestety trzeba TU i TERAZ miec wieksze srodki.

    Poza tym, to nie jest tak że taką działkę kupisz i zapomnisz,
    przypomnisz sobie po X latach i ją sprzedasz.

    Kiedyś puściłem taki wątek na p.s.p, nie był szczególnie popularny, ale
    z tego co było wynikło że w międzyczasie:
    - ktoś może działkę zasiedzieć (jak to jest długoterminowa inwestycja),
    - ktoś może sobie na działce zrobić kuku (np. o rosnące tam drzewo) i
    pozwać właściciela,
    - jak koło działki jest chodnik, to trzeba go odśnieżać :),
    - jak na działce jest jakiś budynek/jego resztki - to może się komuś
    zwalić na głowę,
    i tak dalej, i tak dalej.

    Nie wspominając o podatku od nieruchomości, który chyba jednak jest dość
    groszowy.

    p. m.

  • 78. Data: 2011-01-09 07:49:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.01.2011 07:46), Jan Werbinski wrote:
    > Żywność też będzie tanieć realnie, bo gwałtownie wzrasta wydajność
    > produkcji. Ja na żywność wydaję coraz mniej i kupuję ją coraz wyższej
    > jakości.

    Albo się intensywnie odchudzasz, albo mieszkasz w innym kraju niż ja. Ja
    od 10 lat obserwuję rok w rok istotny wzrost cen produktów spożywczych
    (głównie podstawowych - chleb, margaryna, ser, wędlina).

    10 lat temu wędlina powyżej 10zł/kg to był już lekki luksus. Kilka lat
    później, trzeba było nieco odwagi żeby zjeść tą za 10zł/kg, granica
    "luksusu" przesunęła się do 15zł/kg.

    Dzisiaj bywa że i powyżej 20zł masz wędlinę "z psa, 3 kategorii -
    zmielone razem z budą".

    p. m.

  • 79. Data: 2011-01-09 08:19:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Albo się intensywnie odchudzasz, albo mieszkasz w innym kraju niż ja. Ja
    > od 10 lat obserwuję rok w rok istotny wzrost cen produktów spożywczych
    > (głównie podstawowych - chleb, margaryna, ser, wędlina).

    Drożeją, ale pisałem że _JA_ wydaję mniej i kupuję lepszą.

> [...]
    > "luksusu" przesunęła się do 15zł/kg.
    >
    > Dzisiaj bywa że i powyżej 20zł masz wędlinę "z psa, 3 kategorii -

    Wędlin nie kupuję w sklepach wogóle od lat.

    Żywność drożeje, a polacy coraz grubsi. Nawet nastolatkom tłuste dupy już
    się wylewają na zewnątrz.

  • 80. Data: 2011-01-09 09:42:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 07:46:36 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

> [...]
    > To jest 5% wzrostu ceny rocznie od 2005 do 2011.
    > Gdyby liczyć od 2005 do 2010, to cena wzrosła do 3,9 czyli 1,5% DUŻO PONIŻEJ

    Pewnie. A LPG w 2005 kosztował 1,20, a obecnie 2,60. Czyli 'drobne' 217%.
    Jakbyś policzył od 2000, to byłoby jeszcze lepiej, bo w roku 2000
    tankowałem po 0,70 zł/litr. Czyli w ciągu 10 lat podwyżka o 317%, trzy razy
    drożej.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356